Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 125 záznamů.  začátekpředchozí105 - 114dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nástroj pro úpravy a porovnávání slovníků ve formátu LMF
Fešar, Marek ; Kouřil, Jan (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Práce seznamuje čtenáře s možnostmi slovníkových formátů a zaměřuje se na principy a sémantiku uložení dat ve formátu Lexical Markup Framework. Zvláštní pozornost je věnována vazbě na registr datových kategorií, který specifikuje obsah elementů LMF. V další části bude zmíněn databázový systém Oracle Berkeley pro ukládání slovníkových dat a další práci s nimi - adresování částí slovníku, získávání požadovaných informací a vzájemné porovnávání různých slovníků. Specifickou oblastí je hromadná změna informací ve slovnících obsažených. Pro tento účel se slovníková data podle druhu obsažené informace agregují a uživatel je může měnit. Důraz je kladen také na usnadnění úprav slovníků pomocí systému nápovědy, který uživatele seznamuje s očekávanými vlastnostmi slovníku.
Visual Design of Ontologies for Semantic Web
Procházka, Jiří ; Mrnuštík, Michal (oponent) ; Šperka, Svatopluk (vedoucí práce)
This thesis describes design and implementation of a visual ontology editor for the Semantic Web, based on the RDF model, focusing on compact ontology visualization, selective views of them from various aspects and their creation supporting extensible number of ontology languages.
Anotace ve WYSIWYG textových editorech
Loukota, Petr ; Kouřil, Jan (oponent) ; Dytrych, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem oprav a vylepšení dostupného editoru anotací a jejich implementací. Editor anotací pro WYSIWYG textové editory je napsán v jazyce JavaScript a vyvíjen v prostředí editoru TinyMCE. Je nezávislý na webovém prohlížeči a v budoucnu jej bude možné použít s dalšími WYSIWYG editory jako CKEditor či Aloha. Návrh je zaměřen na manipulaci s atributy typů, zabývá se však i novým konceptem nastavení editoru anotací. Součástí řešení je také zpracování nabídek anotací zasílaných serverem. Tato práce popisuje návrh a implementaci zmíněných vylepšení a ve svém závěru se věnuje možnostem dalšího vývoje.
Editor elektronických schémat s rozhraním v Qt
Adam, Ivo ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Peringer, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá objektově orientovaným návrhem a implementací programu pro vytváření a upravování elektronických schémat. Program je implementován v jazyce C++ a jeho grafické uživatelské rozhraní je vytvořeno pomocí Qt. Všechny zdrojové kódy programu jsou volně dostupné. Výsledná aplikace je přenositelná, lze ji provozovat na operačních systémech Microsoft Windows XP/Vista/7/8 a na Linuxových distribucích.
Klient-server aplikace pro modelování a simulaci na bázi DEVS
Brázdil, Martin ; Peringer, Petr (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou, návrhem a implementací aplikace pro modelování a simulaci na bázi DEVS. Jedná se o klient-server aplikaci, přičemž klient je implementován jako samonosná aplikace v jazyku Java. Server se zakládá na jazyku Smalltalk (přesněji Squeak) a vychází z existující aplikace SmallDEVS. V práci je čtenář obeznámen se základy systémů s diskrétními událostmi (DEVS) a Petriho sítí pro modelování a simulaci. Práce se rovněž věnuje návrhu uživatelsky přívětivého grafického rozhraní pro klientskou část, respektive editor.
Editor jazyka VHDL
Balaš, Filip ; Korček, Pavol (oponent) ; Kajan, Michal (vedoucí práce)
Tato práce popisuje návrh a vývoj editoru pro jazyk VHDL, který umožňuje práci s grafickou reprezentaci obvodu, pomocí které je možno provádět změny propojení komponent a jejich hierarchii. Tyto změny se následně promítnout zpět do textové podoby. Práce také popisuje základy členění VHDL kódu a některé konstrukce tohoto jazyka.
3D projekce fotek v OpenGL
Dokoupil, Martin ; Fapšo, Michal (oponent) ; Seeman, Michal (vedoucí práce)
Tato zpráva popisuje implementaci editoru pro projekci fotografií. Tento editor může sloužit k tvorbě dynamických sekvencí složených z fotografií. Obraz z kamery, který je dvourozměrný je nanesen na kouli v trojrozměrném prostoru a následně zobrazován. Poté je možné pohybovat kamerou po snímku a také ji přibližovat. Použitím tohoto editoru lze docílit reálněji působících scén zejména při pohybu. Při použití panoramatických snímků umožňuje editor volné rozhlížení po tomto snímku. Dokument popisuje způsob převodu dvourozměrného snímku do prostoru a také ukazuje využití transformací pro pohyb kamery a metody pro implementaci přibližování kamery. Obsahuje popis tvorby uživatelského rozhraní a také zmiňuje další rozšíření, které byly implementovány v editoru.
Editor objektově orientovaných Petriho sítí
Kovács, Zoltán ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Kočí, Radek (vedoucí práce)
Práce se věnuje návrhu a implementace editoru OOPN popsaných jazykem PNTalk. Vytvoří se kompatibilní zobrazení PNTalk a formát uložení založený na technologií XML. V návrhu jednotlivých částí editoru je kladen důraz na vnitřní uložení objektů, grafického uživatelského rozhraní a funkcionalitu. V závěru práce jsou demonstrovány praktické ukázky z aplikace.
Editor anotací pro WYSIWYG textové editory napsané v jazyce JavaScript
Kleban, Martin ; Schmidt, Marek (oponent) ; Dytrych, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou možností tvorby rozšíření pro WYSIWYG textové editory napsané v jazyce JavaScript (TinyMCE, CKEditor, NicEdit, jWYSIWYG) a popisuje návrh editoru anotací jako rozšíření pro zvolené editory. Editor strukturovaných anotací byl implementován pro WYSIWYG editor TinyMCE a obsahuje vlastní řešení uživatelského rozhraní bez použití složitých univerzálních knihoven. V závěru jsou shrnuty získané poznatky z analýzy WYSIWYG editorů a implementace editoru anotací.
Systém pro tvorbu 3D modelů budov z půdorysů
Jurka, Zdeněk ; Kubíček, Radek (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá popisem a návrhem aplikace pro tvorbu trojrozměrných modelů budov z jejich půdorysů a jejich publikací na internetu. V úvodní části je popsán postup pro tvorbu půdorysu budovy. Následující část popisuje postup převodu tohoto půdorysu na trojrozměrný model budovy. V dalších částech je popsána implementace aplikace pro tvorbu půdorysů budovy a generování jejího trojrozměrného modelu. Práce se také zabývá implementací aplikace pro prohlížení vytvořeného modelu ve webovém prohlížeči. V závěrečných částech jsou shrnuty dosažené výsledky a omezení zvoleného řešení. Dále jsou zde také diskutována možná rozšíření vytvořené aplikace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 125 záznamů.   začátekpředchozí105 - 114dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.