Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 112 záznamů.  začátekpředchozí101 - 110další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Boj s terorismem v EU - "kyberterorismus" jako nová bezpečnostní hrozba
Snížková, Žaneta ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Dubský, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se věnuje Evropské unii a kyberterorismu jako nové bezpečnostní hrozbě. Kyberprostor a internet stojí v centru současného dění a v průběhu času se staly důležitým prostředkem pro tvorbu ekonomiky, politiky, obchodních vztahů a celé naší společnosti. Národy po celém světě se za poslední století staly mnohem více závislými na využívání informačních a počítačových technologií (ICT), což s sebou nese i četná úskalí v podobě prostoru pro nové bezpečnostní hrozby. Vzhledem k důležitosti uvědomění si negativních dopadů rozvoje moderních technologií, je tato práce věnována kyberterorismu. Zaměřuje se na strategii a prostředky Evropské unie, které jsou jí využívány v boji proti této nové hrozbě. Jelikož se kyberterorismus dynamicky vyvíjí paralelně s vývojem ICT, je i záměrem práce reflektovat dynamickou podobu kyberterorismu. Dále identifikovat základní atributy formující tento jev a zanalyzovat, zda aktuální strategie a prostředky Evropské unie zachycují kyberterorismus v jeho dynamické podobě.
Kvalitativní výzkum oblíbených pohádkových postav u dětí předškolního věku
FILOVÁ, Aneta
Autorka provede kvalitativní výzkum, ve kterém uplatní části zakotvené teorie, grounded theory, zaměří se na výzkum toho, jak děti vnímají určité pohádkové postavy, které z nichž jsou jim blízké, sympatické a které naopak v nich vzbuzují averzi. V teoretické části autorka objasní pojmy: dítě ve věku předškolního věku z hlediska vývojových teorií (Freud, Erikson, Piaget), teorie týkající se pohádky (Bettelheim, Jung,), preferenční postoje dětí. V metodologické části popíše kvalitativní výzkum a to grounded theory, zakotvenou teorii, dále metodu polostrukturovaného hloubkového rozhovoru, popřípadě pozorování a popřípadě jednoduchou testovou situaci. V závěru práce, autorka shrne nalezené oblíbené postavy dětí (popř. i neoblíbené) a důvody, které děti vedou k preferování daných postav.
Metodika business analýzy při zavádění informačních systémů v telekomunikačních podnicích
Neničková, Hana ; Čapek, Jan (oponent) ; Koráb, Vojtěch (oponent) ; Molnár, Zdeněk (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Tématem disertační práce je sestavení metodiky business analýzy při zavádění informačních systémů v telekomunikačních podnicích v České republice. Tato metodika je sestavena prostřednictvím kvalitativního výzkumu – zakotvené teorie, s doplněním kvantitativním výzkumem a sekundárním výzkumem složeným z rešerší dostupné literatury. Při tvorbě metodiky jsem vycházela ze současných potřeb telekomunikačních podniků, které jsou charakteristické vysokou závislostí na informačních systémech, flexibilitou, konkurencí a neustálým zkracováním období platnosti podnikové strategie. Business analýza v těchto podnicích vychází především ze strategických cílů a její náplní je sestavit a analyzovat tzv. business požadavky, které by se měly promítnout v novém (inovovaném) informačním systému a zároveň transformují strategické cíle do konkrétních požadavků na fungování informačního systému. Tento systém by po jeho zavedení měl napomoci strategické cíle naplnit. Disertační práce je rozdělena na dvě části. V první, teoretické práci se zaměřuji zejména na vymezení pojmů, obecných metodik provádění business analýzy a jejich souvislostí s procesním a projektovým řízením používaným při zavádění informačních systémů v telekomunikacích. Zároveň se zabývám identifikací a vysvětlením použitých výzkumných metod. Druhá, praktická část je věnována primárnímu výzkumu. Pro získání údajů pro tento výzkum byly provedeny rozhovory s 18 respondenty z telekomunikačního oboru a jejich výroky byly podrobeny kvantitativnímu a kvalitativnímu zkoumání. Získané údaje byly konceptualizovány, kategorizovány a následně kódovány do výsledné metodiky. Práce rovněž obsahuje návrh využití metodiky v teorii, praxi i výuce.
Zvíře jako dětský terapeut
TAUŠNEROVÁ, Olga
Bakalářská práce je zaměřena na inovaci stávajícího třídního vzdělávacího plánu ve třídě pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem je seznámit čtenáře s animoterapií jako s plnohodnotnou terapií a poukázat na její dopady v praxi u dětí předškolního věku s individuálním přístupem. V následujících řádcích budu popisovat animoterapii na základě teoretických a praktických aspektů. Zaměření bude převážně na přístupy, metody a výsledné efekty animoterapetů při práci s dětmi se speciálně upraveným vzdělávacím programem. První kapitola teoretické části je zaměřena na objasnění klíčových pojmů z oblasti předškolního věku dítěte. Popisuji strukturu a dynamiku osobnosti, teorii citové vazby a psychosociální i emoční vývoj předškolních dětí. Ve druhé části popisuji formy animoterapie, a to především se zaměřením na hipoterapii a canisterapii. Metodologická část obsahuje kvalitativní strategii výzkumu, seznamuji čtenáře s charakteristikou třídy a vzdělávacím programem včetně organizace a podmínek pro vzdělání v naší mateřské škole. Praktická část je zaměřená na nalezení specifických přístupů a metod animoterapeutů. Provedla jsem polostrukturované rozhovory s terapeuty, dětmi i jejich rodiči. Jsou zde popsány i činnosti z přímé skupinové, frontální i individuální animoterapie. V závěru práce jsem shrnula, jaké metody jsou při této terapii žádoucí a k jakému rozvoji došlo u dětí při celoročním zařazování této ojedinělé metody.
Kvalitativní výzkum procesu fyzické a psychické přípravy parašutistů a zvládání stresu v průběhu seskoku padákem
MARTIN, Milan
Cílem práce je podniknout kvalitativní výzkum založený na grounded teorii, zakotvené teorii a zjištění, jak se sportovní a vojenští parašutisté připravují na seskok. V teoretické části se pokusíme vysvětlit koučování a učení, senzomotorické učení, psychohygienické metody, fyzickou a psychickou průpravu, teorii aktivace, teorii stresu, zvládání stresu, vliv hudby na aktivaci a zvládání stresu. V metodologické části objasníme pojem kvalitativního výzkumu, základy zakotvené teorie při použití metody polo strukturovaného rozhovoru, popř. pozorování. Po provedení kvalitativního výzkumu budou sumarizovány zjištěné vzorce fyzické a psychické přípravy a rozdílné či společné společné prvky zvládání stresu a emocí u sportovních parašutistů a výsadkářů AČR.
Kvalitativní výzkum metod práce s pohádkou u učitelek v Mateřské škole
HEJHALOVÁ, Tereza
Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit a popsat metody, které učitelky mateřské školy používají při práci s pohádkou, jejich silné a slabé stránky, kritéria výběru pohádek u učitelek MŠ a reflexe chyb a úspěchů při aplikaci jednotlivých metod. Teoretická část je zaměřena na významné psychologické teorie, které se týkají vývoje dítěte (Vývoj dítěte- M. Vágnerová,teorie kognitivního vývoje J. Piaget, strukturální model osobnosti a psychosexuální vývoj S. Freud, psychoanalytická teorie- C.G. Jung). Po vysvětlení klíčových pojmů v těchto teoriíchse věnuji pohádkám, výkladu z psychologického pohledu a jejich vlivu na předškolní dítě. Závěr teoretické části popisuje využívané metody při práci s pohádkou. V metodologické části jsem vysvětlila použité metody, které byly v práci využity: kvalitativní výzkum,zakotvenou teorii, polostrukturovaný rozhovor a metody jeho kódování. V praktické části jsme byly provedeny rozhovory s následnou analýzou, která je rozvedena v tematicky zaměřených kapitolách. Stěžejní význam práce spočívá v popisu nejdůležitějších metod, které využívají učitelky v mateřské škole při práci s pohádkou. Na uvedená zjištění navazuje stručná charakteristika a význam specifických metod. V závěru práce jsou shrnuta klíčová fakta, která mohou učitelům v mateřských školách pomoci, ke zlepšení při práci s pohádkou.
Kvalitativní výzkum rozvoje sociálních dovedností dětí předškolního věku prostřednictvím dramatické práce s textem
DOLEJŠÍ, Jana
Tato práce je zaměřena na rozvíjení sociálních dovedností dětí předškolního věku metodou dramatické práce s textem. Začátek teoretické části je založen na vývojových koncepcích osobnosti známých autorů, dále se v ní věnuji emocím, protože jsou nejen samostatným předmětem mého výzkumu, ale výrazně ovlivňují i zkoumané sociální dovednosti. Teoretickou základnu dotváří popis socializačního procesu a oblasti dramatické výchovy. V metodologické části objasňuji použitou metodu zakotvené teorie, která vychází ze zúčastněného pozorování, polostrukturovaných rozhovorů a jednotlivých stupňů kódování. Praktická část vychází z literárního textu, který tvoří především inspirační zdroj k dramatické tvořivosti, zároveň cíleně otvírá prostor k zamýšlení nad sociálními vztahy, konflikty a emocemi v něm obsaženými. Způsob dětské interpretace popisovaných sociálních jevů a konfrontace s jejich vlastními zkušenostmi se uskutečňuje v četných rozhovorech, které jsou pro mne zdrojem informací o osobnostech zkoumaných dětí, ale především o stupni rozvoje jejich sociálních dovedností a usměrňují moje další pedagogické intervence. Dramatická tvořivost rozpracovaná na několik částí je detailně popisovaná a vždy se v úvodu charakterizuje svým záměrem a v závěru evaluací zkoumaných sociálních dovedností ve vztahu k jednotlivcům i celé zkoumané skupině. Na konci práce je celkové shrnutí, které vychází ze závěrů jednotlivých dramatických tvořivostí a průběžně vedených rozhovorů.
Pracovní strategie sester na řídích pozicích
MARKOVÁ, Eva
Disertační práce "Pracovní strategie sester na řídících pozicích" se zabývá problematikou profesní dráhy a manažerské pozice vedoucí sestry. Vzhledem ke změnám v oblasti zdravotní politiky a poskytování zdravotní péče, ale i v souvislosti s otázkou pracovního uplatnění žen na trhu práce obecně, je důležité blíže poznat názory, ambice a motivace sester a jejich pracovní strategie na manažerských pozicích. Taktéž aspekty skloubení jejich rodinných a pracovních rolí, neboť v podstatě jde o momenty do značné míry určující postavení většiny žen v našich pracovních podmínkách. Řízení ošetřovatelského personálu a ošetřovatelské péče je v České republice totiž pozicí typickou pro ženy, které se přizpůsobují daným pravidlům organizace práce a hierarchické struktuře zdravotnických organizací. Cílem disertační práce tedy je pokusit se koncipovat takový úhel pohledu, který by umožnil lépe porozumět hodnotám a postojům vedoucích sester. Nezbytnou součástí tohoto náhledu je pochopit, jak se vyvíjely jejich kariérní dráhy, identifikovat jejich styly vedení a řízení ošetřovatelského týmu, jakož i zmapovat, jak se prolínají a vzájemně ovlivňují jejich životní a pracovní dráhy. V tomto procesu odkrývání dlouhodobé pracovní strategie vedoucích sester je významným zdrojem poznání současně i subjektivní reflexe těchto kontextů samotnými sestrami. Proto v rámci analýzy profesního života vedoucích sester byl nejprve popsán vývoj funkce sestry-manažerky, konkrétně pozice vrchní sestry a staniční sestry, a prezentovány závěry řady výzkumných studií, které se touto problematikou zabývaly. Dále byla analyzována specifika managementu v podmínkách ošetřovatelské péče, včetně jeho proměn po roce 1989, a taktéž možnosti vzdělávání sester-manažerek. Konečně byla realizována též empirická sonda do zkoumané problematiky. Data získaná technikou polostrukturovaných rozhovorů s vybranými vrchními sestrami ve fakultních nemocnicích byla integrována za pomoci jednoho z klasických kvalitativních přístupů, prostřednictvím tzv. metody zakotvené teorie. Na základě provedené analýzy dat byl vytvořen model profesního paradigmatu, který dosvědčuje, že vrchní sestra prochází několika fázemi profesní kariéry, jež byly obrazně nazvány: Hledání oboru, Kolečko (střídání ošetřovatelských oborů a pracovišť), Z nouze ctnost (situace, kdy sestra vychovávající dítě, zvolí pracoviště s takovým režimem, který tuto péči dovoluje) a Ukotvení v ošetřovatelském oboru. Od fáze Ukotvení v ošetřovatelském oboru se potom odvíjí manažerská kariéra sestry. Životní příběhy vrchních sester, vystavěné na základě informací z kvalitativních rozhovorů, obsahují faktory, které se ukazují být predisponující pro manažerskou pozici. V neposlední řadě jde i o některé imprintingové aspekty z období dětství a dospívání (např. počet sourozenců, důvod volby studia). Sestra se stává po určité době vedoucí směny nebo zástupkyní staniční sestry a posléze staniční a vrchní sestrou. V této pozici používá podle okolností kombinaci několika manažerských stylů jako autoritativní, demokratický a konzultativní. Teoretický model profesního paradigmatu vrchních sester, zkonstruovaný na základě analýz empirických dat, otevírá cestu k dalšímu zkoumání, ve kterém bude případně možné prověřit některé detailnější konsekvence, např. průběh profesní dráhy sester, jejich styly řízení ad.Získané a utříděné poznatky přispívají k obohacení současného stavu poznání určitých segmentů problematiky ošetřovatelství. Top management zdravotnických organizací jich např. může využít při plánování a realizaci některých opatření v oblasti řízení lidských zdrojů a vzdělávací instituce pro lepší a přesnější nastavení vzdělávacích konceptů budoucích vedoucích sester.
Kvalitativní výzkum metod užívaných k uvolnění úzkostného dítěte učitelkami v mateřské škole.
FOJTÍKOVÁ, Kristýna
Hlavním cílem této práce bylo zjistit a popsat metody, které učitelky mateřské školy používají ke zklidnění a uvolnění úzkostných dětí. V teoretické části jsem se věnovala základním psychologickým tématům, které tvoří základnu pro pochopení problematiky vzniku, projevů a důsledků úzkosti u dítěte předškolního věku. Součástí je i popis výchovných rodičovských postojů, které se mohou na vzniku či prohloubení úzkostnosti dítěte podílet. V závěru teoretické části je stručný exkurs týkající se významu pohádek, především z pohledu psychoanalýzy. V metodologické části jsem vysvětlila použité metody výzkumu: zakotvenou teorii, zúčastněné pozorování, polostrukturovaný rozhovor a způsoby jeho kódování. Ve výzkumné části jsem analýzy rozhovorů rozvedla v tematicky zaměřených kapitolách. Stěžejní význam práce spočívá v popisu nejdůležitějších metod a přístupů učitelek, kterými se snaží dosáhnout pozitivní změny v prožívání úzkostného dítěte. Na uvedená zjištění navazuje stručná charakteristika a význam specifických metod, které učitelky používají ke zklidnění a uvolnění dětí v mateřské škole. V závěru práce jsou shrnuta klíčová fakta, která se týkají jak obecných, tak specifických metod, jež úzkostnému dítěti mohou pomoci vyrovnat se s úzkostí a přispěji k jeho osobnímu rozvoji.
Postoje osob se zdravotním postižením vzhledem ke stereotypům majoritní společnosti
FERDANOVÁ, Miroslava
Práce zachycuje situace související s integrací osob se zdravotním postižením do majoritní společnosti. Zaznamenává pohled osob se zdravotním postižením na majoritní společnost z hlediska jejich postojů, specifik jejich chování a vnímání prožitých situací. Výzkum této práce je zaměřen na každodenní pocity a prožívání spojené se začleňováním těchto jednotlivců do většinové společnosti. Teoretická část objasňuje jednotlivé pojmy týkající se percepce, komunikace, sebepojetí, sebehodnocení, stresu a postojů. Základ praktické části tvoří výňatky jednotlivých polostrukturovaných rozhovorů, jejichž cílem je získat informace směřující k určité charakteristice postojů osob se zdravotním postižením a stereotypům majoritní společnosti. Závěr vyhodnocuje a shrnuje získané poznatky a informace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 112 záznamů.   začátekpředchozí101 - 110další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.