Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kvalitativní výzkum rozvoje sociálních dovedností dětí předškolního věku prostřednictvím dramatické práce s textem
DOLEJŠÍ, Jana
Tato práce je zaměřena na rozvíjení sociálních dovedností dětí předškolního věku metodou dramatické práce s textem. Začátek teoretické části je založen na vývojových koncepcích osobnosti známých autorů, dále se v ní věnuji emocím, protože jsou nejen samostatným předmětem mého výzkumu, ale výrazně ovlivňují i zkoumané sociální dovednosti. Teoretickou základnu dotváří popis socializačního procesu a oblasti dramatické výchovy. V metodologické části objasňuji použitou metodu zakotvené teorie, která vychází ze zúčastněného pozorování, polostrukturovaných rozhovorů a jednotlivých stupňů kódování. Praktická část vychází z literárního textu, který tvoří především inspirační zdroj k dramatické tvořivosti, zároveň cíleně otvírá prostor k zamýšlení nad sociálními vztahy, konflikty a emocemi v něm obsaženými. Způsob dětské interpretace popisovaných sociálních jevů a konfrontace s jejich vlastními zkušenostmi se uskutečňuje v četných rozhovorech, které jsou pro mne zdrojem informací o osobnostech zkoumaných dětí, ale především o stupni rozvoje jejich sociálních dovedností a usměrňují moje další pedagogické intervence. Dramatická tvořivost rozpracovaná na několik částí je detailně popisovaná a vždy se v úvodu charakterizuje svým záměrem a v závěru evaluací zkoumaných sociálních dovedností ve vztahu k jednotlivcům i celé zkoumané skupině. Na konci práce je celkové shrnutí, které vychází ze závěrů jednotlivých dramatických tvořivostí a průběžně vedených rozhovorů.
Možnosti učitelek MŠ v prevenci rizika specifických poruch učení.
DOLEJŠÍ, Jana
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku možností učitelek mateřských škol v prevenci rizika specifických poruch učení. V první části jsou popsána teoretické zá-klady pro studium dané problematiky. Je obsaženo rozdělení, příčiny, diagnostika, pre-vence specifických poruch učení a případná práce s rizikovými dětmi. V druhé části práce je provedeno a vyhodnoceno dotazníkové šetření mezi učitelkami mateřských škol. Šetření zjišťuje, jak učitelky mateřských škol hodnotí svou obeznámenost s pro-blematikou specifických poruch učení, a zda znají a ve vlastní práci využívají metody zaměřené na prevenci vzniku a včasnou diagnostiku specifických poruch učení.

Viz též: podobná jména autorů
9 DOLEJŠÍ, Jakub
9 Dolejší, Jakub
3 Dolejší, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.