Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 432 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Individuální přístup k žákům v době po dlouhodobé distanční výuce
ČUJKOVÁ, Veronika
Diplomová práce Individuální přístup k žákům v době po dlouhodobé distanční výuce se zabývá tím, jak žáci a učitelé vnímali a zvládali situaci v průběhu pandemie COVID-19 a rychlý přechod do online prostředí, které bylo doposud jednou velkou neznámou. Tato data byla získána prostřednictvím kvalitativního výzkumu dat smíšeného designu. Cílem této práce je zmapovat si celou situaci v českém školství v době masivní pandemie koronaviru COVID-19, se zaměřením na dojmy žáků a učitelů. Data, získaná z kvalitativního výzkumného šetření, budou sloužit jako podklad pro praktickou část, ve které budou prezentovány výhody a nevýhody distančního způsobu výuky a další úskalí této novodobé formy vyučování. Mimo jiné jsme se okrajově zabývali také dopadem pandemie a distanční výuky na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky s plánem pedagogické podpory, kteří prožívali přechod na distanční výuku poněkud odlišně než běžní žáci.
Příprava a realizace výuky zlomků pro žáka se specifickými poruchami učení
VESELÁ, Nikola
Tato diplomová práce se zabývá učivem matematiky na základní škole, konkrétně tématem zlomků u žáků se specifickou poruchou učení nebo chování. Práce seznamuje čtenáře s inkluzí a popisuje možnosti, jak přizpůsobit výuku pro žáky s určitou formou poruchy učení / chování. Je kladen důraz na seznámení se s žákovo anamnézou, poznání žáka jako osobnost a individuální práce s ním. Dále je zdůrazněno používat názornost a předejít stereotypním hodinám matematiky. To vše je uvedeno a na příkladech, které byly použity v hodinách matematiky.
Vědomostní soutěž v digitálním prostředí a její využití ve výuce německého jazyka
KLUIBROVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zabývá využitím digitálních technologií ve výuce německého jazyka na základních školách, překladem znalostní soutěže z oblasti historie z českého jazyka do německého a jejím digitalizováním. Na začátku zmiňuje digitální technologie obecně, jejich druhy a využití ve výuce. Dále se zabývá výběrem vhodné aplikace pro digitalizaci již probíhající soutěže. Cílem této práce je tedy zvolit vhodnou digitální platformu a vytvořit na základě odborných materiálů NPÚ využitelnou digitální verzi vědomostní soutěže pro děti a mládež do 16 let, a sice v české jazykové mutaci a verzi, již bude možné využít k výuce německého jazyka.
Začleňování tématu psychohygieny do výuky na vybraných středních školách
HEŠÍKOVÁ, Natálie
Bakalářská práce se věnuje výuce témat psychohygieny na vybraných středních školách, pozornost je zaměřena zejména na témata životospráva, stres, sebepoznání, frustrace, konflikty, relaxace a syndrom vyhoření. Praktická část se skládá z kvalitativní analýzy rozhovorů se třemi vyučujícími z různých typů středních škol - gymnázium, střední zdravotnická škola a střední odborné učiliště. Rozhovory jsou zaměřené na již zmíněná témata psychohygieny, dále na způsob výuky, její obsah, cíle a na síť podpory a prevence duševního zdraví na školách.
Mobilní zařízení ve výuce na 1. stupni ZŠ
BERKOVÁ, Jana
Cílem diplomové práce je zpracovat problematiku využití mobilních zařízení ve výuce na 1. stupni základních škol. V teoretické části jsou popsány typy mobilních zařízení, rozlišeny výhody a nevýhody různých operačních systémů a konkrétní nejčastěji využívané mobilní aplikace vhodné pro výuku žáků mladšího školního věku. V této části diplomové práce jsou uvedena možná využití mobilních zařízení při výuce jednotlivých předmětů na 1. stupni ZŠ a jejich uplatnění i při např. možném propojení s interaktivní tabulí či elektronickou třídnicí. Praktickou část diplomové práce tvoří zpracované výsledky vlastního dotazníkového šetření, které se zabývá zkušenostmi učitelů 1. stupně ZŠ s mobilními zařízeními při výuce a jejich dostupností na zvolených školách. Byl analyzován postoj vyučujících k využití mobilních zařízení především v nižších ročnících, který je častým předmětem debat na učitelských fórech či sociálních sítích. Významnou součást praktické části diplomové práce tvoří sada vlastních žákovských aktivit, určených pro výuku na 1. stupni ZŠ a jejich reflexe z reálné praxe.
Výuka použití zbraně v základní odborné přípravě Policie ČR
Obermayer, Jan ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Brych, Jan (oponent)
Název práce: Výuka použití zbraně v základní odborné přípravě Policie ČR Cíl práce: Cílem této práce je popsat systém výcviku základních manipulačních činností se zbraní a vybraných střeleckých technik vyučovaných během střelecké přípravy v rámci kurzu základní odborné přípravy Policie České republiky. Metody: Základními metodami užitými v této práci je metoda sběru dat, která je uplatněna nejen při studiu literatury, ale i v následné selekci vlastních odborných zkušeností a vědomostí získaných při instruktorské činnosti. Další metodou je metoda analýzy, která je využita v případech expertního posuzování. Za účelem popsání základních metodicko- taktických postupů a také vytvoření souboru průpravných cvičení je užita další základní vědecká metoda, syntéza poznatků. Výsledky: Výsledkem práce je vytvoření komplexního náhledu na problematiku výuky použití zbraně v základní odborné přípravy Policie ČR dle současné metodiky, úkolů a cílů kladených na tento vzdělávací kurz. I přesto, že osnovy a náplň služební střelecké přípravy jsou po dobu několika let stále stejné, lze zde spatřovat jisté zlepšení a snaha o přiblížení výuky reálným situacím a zákrokům. Jako velmi přínosné vidím zpracování metodických příruček a odborných publikací nejen z policejní, ale i praktické a obranné střelby. Klíčová slova:...
Mezigenerační sdílení učitelské profese na konkrétních případech jedné ZŠ
Richterová, Anežka ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Cílem této práce je popsat mezigenerační sdílení učitelské profese na konkrétních případech dvou rodin, jejichž členové učili v nějakém časovém úseku své kariéry na stejné základní škole. Zároveň bylo také nutné popsat podmínky a předpoklady pro učitelskou profesi v době, ve které byl každý člen rodiny v pozici začínajícího učitele a s osobním vývojem. Metodou práce bylo zvoleno kvalitativní výzkumné šetření, které umožnilo komplexnější a hlubší prozkoumání tématu. Poznatky z polostrukturovaných rozhovorů byly následně vyhodnocovány za pomoci shodných a odlišných zvolených znaků. Z dat získaných výzkumným šetřením vyplývá, že vnímání sdílení učitelské profese v rodině je popisováno shodně mezigeneračně, kdy rodič dítěti profesi přímo nedoporučuje, zatímco prarodič vnoučeti ano, je zde vnímána jakási pýcha na pokračování rodového řemesla. Mezigenerační sdílení profese je dle výzkumného šetření založeno na známosti prostředí, komunikování profese dítěti a společném sdílení. Sdílení jednoho pracoviště členy rodiny je popisováno kladně, spíše naopak v některých případech i může posílit vzájemné vztahy. Prvotní působení participantů v profesi bylo u každého v něčem odlišné a to hlavně mezi generacemi, všichni se ovšem shodují na nepřehlednosti učitelských povinností a neexistenci či nefunkčnosti pozice...
Aplikace konstruktivistických prvků do výuky českého jazyka v 1. ročníku ZŠ
Sotonová, Jana ; Babušová, Gabriela (vedoucí práce) ; Doležalová, Eliška (oponent)
Tato diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je rozebíráno, co znamená komunikace a její druhy. Co znamená konstruktivismus a jaký je rozdíl mezi transmisivní a konstruktivistickou výukou. Dále se věnuje problematice dětských prekonceptů a jejich využití. Praktická část je zaměřena na aplikaci konstruktivistických prvků do výuky českého jazyka. V praxi tím míníme, aby žáci na základě vlastní snahy, dosavadních zkušeností, konstruktivistickým/badatelským přístupem vyvodili poučku, pravidlo nebo princip. Dále je zaměřena na objevování prekonceptů u žáků čili jejich představu. Zároveň cílem diplomové práce je vytvořit takové aktivity do hodin českého jazyka, které podporují konstruktivistickou výuku. K práci tak žáci využívají konstruktivistické prvky. Součástí výzkumu jsou přípravy, které obsahují aktivity zaměřené na stěžejní učivo druhého ročníku, mezi které zařazujeme: psaní i,í/y,ý tvrdých a měkkých skupinách, psaní ů, ú a významové vztahy slov. Ke zjištění cíle byly použity pracovní listy, analýza a rozhovor.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 432 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.