Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh a optimalizace konstrukce svahovací lopaty
JŮZA, Jan
Diplomová práce se zabývá návrhem svahovací lopaty. Literární část práce se věnuje rozdělení rypadel podle velikosti, typu podvozku, a typu výložníku. Následně je zde uveden přehled pracovních nástrojů a popis jejich určení. Cílem práce je navrhnout svahovací lopatu, proto je v práci uvedena zmínka o programu, ve kterém bude lopata navržena. Následující část práce se věnuje stanovení parametrů, které by měl návrh splňovat. V hlavní části práce je uveden popis jednotlivých částí modelu a postup jejich výroby. Závěrečná část práce se věnuje vypracování pevnostní analýzy modelu a finanční zhodnocení konstrukce lopaty.
Kyvadlo čelisťového drtiče 900 x 500
Hladík, František ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem kyvadla jednovzpěrného čelisťového drtiče s označením DCJ 900x500. V první kapitole jsou popsány teorie a způsoby rozpojování materiálu. Druhá kapitola pojednává o drtících strojích, zvláště čelisťových drtičích a jejich částí. Třetí kapitola se věnuje výpočtu a návrhu důležitých částí stroje. V další část se skládá z výpočtu drtící síly, návrhu kyvadla a technologii jeho výroby. V poslední části je provedena pevnostní analýzy pomocí MKP pro vybranou variantu výroby kyvadla. Práce obsahuje výkresovou dokumentaci drtiče a kyvadla.
HPV pro městský provoz a seniory
Řehánek, Matěj ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na konstrukční návrh vozidla poháněného lidskou silou a následnou pevnostní analýzu navrhnutého rámu. Vozidlo je určeno do městského provozu s ohledem na tělesně postižené osoby a seniory. S ohledem na prostředí, kde bude vozidlo jezdit, je v práci také obsaženo porovnání jednotlivých kategorií bicyklů.
Konstrukční návrh přemístitelného zvedáku pro osobní automobily
Češpiva, Zdeněk ; Láštic, Daniel (oponent) ; Otipka, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem přemístitelného zvedáku pro osobní automobily. Automobilních zvedáků máme v dnešní době nepřeberné množství, a tak se rešeršní část zaměřila na jejich základní rozdělení. Mezi hlavní cíle práce patří vlastní návrh přemístitelného zvedáku, který je následně podroben pevnostním výpočtům. Po těchto výpočtech je možné konstatovat, že navržený zvedák vyhovuje z hlediska bezpečnosti. K výstupům této práce patří i výkresová dokumentace sestavy a zvolených součástí zvedáku.
Konstrukční návrh uložení měřící aparatury IMC ve vozidle
Černý, Martin ; Jeník, Radomír (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Pří měření dynamického zatížení a vibrací určitých částí karosérie nebo dílů ostatního příslušenství automobilů je prováděno za pomocí akcelerometrů a měřících aparatur IMC. Ty je potřeba upnout do přípravku, který musí být jednoduše instalován do interiéru vozu tak, aby nebylo potřeba demontovat žádnou část interiéru a aby nedošlo k poškození žádné části interiéru. Přípravek taktéž musí odolávat značnému dynamickému zatížení, které vzniká při zkouškách ve zostřeném provozu.
Štípací stroj na dřevo
Důrek, Milan ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce vypracovaná v rámci magisterského studia oboru Dopravní a manipulační technika předkládá návrh štípacího stroje na dřevo. První část práce je literární rešerše věnovaná popisu současného stavu v oblasti štípacích strojů na dřevo a přehledu u nás nejběžněji rostoucích dřevin včetně jejich technických parametrů. V druhé části práce byly zvoleny vhodné komponenty stroje pro vlastní koncepční návrh štípače na dřevo s přihlédnutím k předem definovaným parametrům. Poté byl navržen rám stroje, jehož pevnost byla ověřena analyticky a metodou MKP. Na závěr byla vytvořena výkresová dokumentace pro stroj, rám stroje a štípací nástroj.
Návěs pro převoz vozidel
Švec, Milan ; Robotka, Tomáš (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je konstrukční návrh návěsu pro převoz vozidel po pozemních komunikacích. Konstrukční návrh splňuje platné legislativní požadavky pro danou kategorii přípojného vozidla. Jednou z hlavních částí diplomové práce je kontrola nosného rámu návěsu pomocí metody konečných prvků. Na základě provedené pevnostní kontroly je původní rám upraven a pevnostní kontrola zopakována. Součástí práce je také výkresová dokumentace.
Vychystávací jednotka skladovacího systému Multi tower
Hertl, David ; Dlesk, Daniel (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem pohonu a konstrukcí čelní a boční vychystávací jednotky skladovacího systému Multitower a jejich pevnostní analýzou. První část, rešeršní, pojednává o koncepci vychystávacích jednotek, možnostech napájení, řešení pohonu, pojezdu a bezpečnostních prvků. Dále se práce zabývá výpočty pojezdových odporů, pohonu a brzd obou vychystávacích jednotek. Na základě zjištěných výpočtů jsou poté navrhována patřičná řešení. Popisem konstrukce vychystávacích jednotek a pevnostní analýzou obou rámů je vyplněna poslední část této diplomové práce
Podvozek skládkového stroje
Schűssel, Jiří ; Krása, Jakub (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá kolejovým podvozkem skládkového stroje používaného v tepelných elektrárnách. Náplní této práce je koncepční návrh dvoustopého kolejového podvozku s vahadlovým uspořádáním. Dále zjištění maximálního zatížení kol podvozku při provozních zatíženích stroje. Zjištěné hodnoty zatížení jsou použity pro návrh dvoukolého hnaného vahadla a jeho hlavních součástí. Součástí práce je také konečnoprvková pevnostní analýza navrženého vahadla a projekční výkres. Diplomová práce byla zpracována ve spolupráci s firmou NOEN a. s.
Tvorba softwaru pro pevnostní analýzy
Michálková, Anežka ; Buzík, Jiří (oponent) ; Létal, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou softwaru pro pevnostní analýzu prutových prvků pomocí metody konečných prvků. V práci je nejprve uvedena základní teorie této metody potřebná pro účely vytvoření softwaru. Další část práce pojednává o softwaru samotném. Důležitou součástí tvorby softwaru bylo převedení matematické teorie do jednoduchých algoritmů, které jsou v práci vysvětleny. Poslední část se věnuje porovnání výsledků pevnostní analýzy získaných navrženým softwarem a softwarem ANSYS Workbench.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.