Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 314 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Připravenost začínajících učitelů pro prevenci a řešení školního šikanování
Fáčková, Jana ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na teoretickou připravenost začínajících pedagogů v otázce prevence a řešení školní šikany. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení některých pojmů týkajících se školní šikany, popisuje roli učitele a začínajícího učitele. V této části zmiňuji důležitou roli metodika prevence na školách, možné kroky při prevenci šikany a postupy při řešení šikany, ať už se jedná o šikanu žáků nebo učitelů. Praktická část analyzuje dvě základní školy ve Středočeském kraji. Školy jsou rozdílné v počtu žáků, ve styl výuky i v personálním obsazení. Dotazníkového šetření se zúčastnilo pouze 52 respondentů. V dotazníku jsem oslovila i zkušené pedagogy a zajímala jsem se o jejich přístup k minimálnímu preventivnímu programu. V rozhovorech s pedagogy, kteří teprve začínají svou profesionální dráhu, jsem mimo jiné zjišťovala, jak je vysokoškolské studium připravilo na možné případy školní šikany a zda splnila učitelská profese jejich očekávání. Součástí empirického výzkumu jsou i rozhovory s metodiky prevence a školním psychologem. V závěrečné části jsou navržena doporučení pro začínající pedagogy a školy v prevenci školní šikany. KLÍČOVÁ SLOVA Začínající učitel, kázeň, autorita, prevence, školní šikana, rizikové chování
Role sociální andragogiky v prevenci rizikového chování
Pásková, Veronika ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Dostálová, Vladimíra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rolí sociální andragogiky v prevenci a možném řešení rizikového chování se zaměřením na rizikové závislostní chování. Práce poskytuje čtenáři kompaktní náhled do problematiky závislostního chování, jeho rozvoje, komplikací, následků a řešení. Cílem práce je definovat nebezpečnost a škodlivost návykových látek, jejich devastující dopad na zdraví a sociální status jedince s důrazem na roli sociálního andragogiky. Teoretická část práce seznámí s problematikou závislosti jako celku, představí jednotlivé návykové látky dostupné v České republice, rozdělí je do jednotlivých kategorií, a seznámí čtenáře s historií užívání návykových látek. V kontextu sociální andragogiky seznámí s procesy socializace a resocializace, integrace a reintegrace, které hrají v prevenci a řešení závislostního chování významnou roli. Jedním z velice kvalitních prostředků, které napomáhají osobám s projevy závislostního chování s návratem do běžného sociálního prostředí, bývá i andragogická intervence. S jejím významem, cílem a jejím celým procesem bude čtenář seznámen v závěrečné kapitole teoretické části. Teoretická část se mimo jiné zabývá problematikou kriminality a delikvence, která úzce souvisí s tématem problematiky závislostního chování. V rámci této části, se práce věnuje přiblížení...
Kurátor pro děti a mládež a typologie jeho klientů
HRBKOVÁ, Vanesa
Tato bakalářská práce se zabývá sociální prací kurátora pro děti a mládež. Cílem bakalářské práce je popsat sociální práci kurátora pro děti a mládež s jeho klienty, se zaměřením na rizikové chování dětí a mládeže a případné odlišnosti v práci s nimi. Kurátor pro děti a mládež je odborným pracovníkem v oblasti sociálně-právní ochrany dětí. Svým působením se snaží metodami sociální práce dělat opatření proti vzniku a šíření rizikového chování u dětí a mládeže. Zaměřuje se zejména na děti, jež vedou zahálčivý nebo nemravný život. Provádí opatření směřující k odstranění, zmírnění, zamezení, prohlubování a opakování poruch psychického, fyzického a sociálního vývoje dítěte. Pro výzkumnou část bakalářské práce byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie, kdy výběrový vzorek byl vybrán účelovým výběrem z řad pracovníků OSPOD v Jihočeském kraji, kteří pracují na pozici kurátora pro děti a mládež. Potřebná data byla získávána metodou dotazování, technikou polostrukturovaného rozhovoru. Následně byla všechna potřebná data vyhodnocena pomocí otevřeného kódování a provedena kategorizace dat. Z výsledků vyplynulo, že práce kurátora pro děti a mládež je velmi individuální a vždy záleží na konkrétním dítěti či mladistvém a jeho motivaci své rizikové chování změnit. Také velmi záleží na rodině a vrstevnících daného dítěte. Kurátoři pro děti a mládež nejvíce při své sociální práci používají pohovory s dítětem i celou jeho rodinou a případové konference. Přestože nejsou nikde přesně stanoveny konkrétní scénáře, jak postupovat při práci s dítětem s konkrétním druhem rizikového chování, kurátoři každý případ berou jako důležitý a vždy se snaží najít postup, který na klienta nejlépe zapůsobí.
Rizikové chování dětí v pěstounské péči
VLČKOVÁ, Dominika
Diplomová práce se zabývá problematikou rizikového chování dětí v pěstounské péči se zaměřením na příčiny a důsledky rizikového chování. První část práce je zaměřená na charakteristiku náhradní rodinné péče, a podrobněji je vysvětlena zejména pěstounská péče, dále se práce věnuje vymezení rizikového chování, kde podrobněji vysvětluji jednotlivé typy rizikové chování, příčiny vzniku a prevenci rizikového chování, role doprovázející organizace a orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Druhá část práce je zaměřena na výzkum, kde bylo hlavním cílem zmapovat rizikové chování u dětí v pěstounské péči zaměřením na důsledky jejich jednání.
Vliv volného času na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně základní školy
BOBROVÁ, Jana
Práce se zabývá vlivem volného času na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně základní školy. Teoretická část popisuje pojem volný čas a jeho význam, dále funkce a faktory, které na volný čas působí. Následně charakterizuje sociálně patologické jevy, zabývá se příčinou vzniku těchto jevů i jejich členěním společně s prevencí. Obsahuje také výzkumné šetření založené na kvantitativním výzkumu. Cílem práce je zjistit, zda má volný čas vliv na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně základní školy.
Volný čas klientů ve výchovném ústavu
SOUČKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce zkoumá téma volného času mladistvých klientů ve výchovných ústavech. Volný čas hraje klíčovou roli ve vývoji mladistvých, avšak omezené možnosti mohou negativně ovlivnit jejich psychické i fyzické zdraví. Práce se zaměřuje na poskytování různorodých aktivit, včetně sportu a kultury, k podpoře osobního rozvoje. Teoretická část definuje klíčové termíny, zatímco praktická část prezentuje výsledky výzkumu s návrhy pro výchovné ústavy. Práce poskytuje podklady pro implementaci nových volnočasových programů s cílem zlepšit kvalitu života klientů ve výchovných ústavech.
Využití zážitku při prevenci rizikového chování
Palyov, Pavel ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Tématem této diplomové práce je využití zážitku v prevenci rizikového chování. Práce je členěna do čtyř kapitol. První tři kapitoly jsou teoretické. V první kapitole se zabýváme prevencí rizikového chování a související legislativou, rolí metodika prevence i dalších pracovníků, postavením školního preventivního programu společně s využíváním třídnických hodin; v neposlední řadě pak vyučováním samostatného předmětu výchova ke zdraví. Druhá kapitola popisuje jednotlivé druhy rizikového chování (s ohledem na výskyt u žáků na základních školách), jejich specifické znaky a projevy. V poslední teoretická kapitola se věnuje zážitkové pedagogice, jejím východiskům, základním principům a metodám. Dále představujeme vybrané zážitkové programy, které se využívají právě při prevenci rizikového chování ve vybraných vzdělávacích zařízeních. Cílem práce je zjistit, jaká je zkušenost metodiků prevence s využíváním metod zážitkové pedagogiky v prevenci rizikového chování. Tento cíl sledujeme v praktické části diplomové práce. Analyzujeme výstupy dotazníkového šetření, které proběhlo mezi metodiky prevence vybraných pražských škol. I zde se zaměřujeme především na využití metod zážitkové pedagogiky, které se používají na základních školách. Dále pak sledujeme realizaci třídnických hodin, jejich možné působení na...
Rizikové chování lidí užívajících drogy injekčně po léčbě virové hepatitidy typu C
Sedláková, Tereza ; Mravčík, Viktor (vedoucí práce) ; Janíková, Barbara (oponent)
Východiska: Lidé užívající drogy injekčně (PWID) představují v ČR 75-100 % nově diagnostikovaných případů virové hepatitidy typu C (VHC). V současné době je k dispozici snadno dostupná léčba přímo působícími antivirotiky bez výrazných nežádoucích vedlejších účinků, která je plně hrazena pojišťovnou. Existuje však riziko reinfekce a pojišťovny ne vždy další léčbu bez problémů uhradí. Cíl: Cílem této práce je podrobné zmapování a popis vývoje rizikového chování u klientů nízkoprahových HR programů organizací SEMIRAMIS a Laxus (dále jen LSA partners), kteří absolvovali léčbu hepatitidy C. Výzkum se zaměřuje na okolnosti léčby, zejména na překážky a podporu při vstupu a samotný průběh léčby. Dílčím cíli jsou: zmapování socioekonomické situace klientů, uživatelských vzorců a navázání na další služby. Dále pak odhalení případných souvislostí mezi těmito faktory a změnami v rizikového chování. Metody: Výzkum proběhl metodou dotazníkové průřezové studie. Výzkumný soubor tvořilo 32 klientů nízkoprahových programů LSA partners, kteří absolvovali alespoň jednu léčbu VHC. Rizikové chování bylo sledováno v následujících doménách: a) injekční užívání jako takové, b) nechráněný pohlavní styk, c) sdílení injekčních stříkaček (IS), d) sdílení parafernálií k injekční aplikaci, e) sdílení hygienických potřeb, kde...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 314 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.