Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 111 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Terapeutická komunikace v práci sestry
VLKOVÁ, Blanka
Teoretická východiska: Tato diplomová práce popisuje terapeutickou komunikaci v praxi a s ní spojené důležité prvky. Dále popisuje nejčastější a jednotlivé techniky terapeutické komunikace a je nastíněna problematika bariér v terapeutické komunikaci. Cíle práce: Diplomová práce si klade dva cíle: ZMAPOVAT UPLATŇOVÁNÍ TERAPEUTICKÉ KOMUNIKACE V KLINICKÉ PRAXI Z POHLEDU SESTER a ZMAPOVAT BARIÉRY PŘI UPLATŇOVÁNÍ TERAPEUTICKÉ KOMUNIKACE S PACIENTEM Z POHLEDU SESTER. V závislosti na těchto cílech byly zvoleny dvě výzkumné otázky: "Jaké techniky terapeutické komunikace jsou v klinické praxi sestrami uplatňovány?" a "Jaké bariéry sestry vnímají při uplatňování terapeutické komunikace v klinické praxi? Metodika: V empirické části této diplomové práce byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu. Byla zvolena metoda dotazování a technikou sběru dat byly zvoleny polostrukturované rozhovory se sestrami. Data byla analyzována pomocí programu Atlas.ti (2024), ve kterém byly vytvořeny 4 hlavní kategorie a 15 podkategorií. Výzkumný soubor tvořilo celkem 21 sester, které pracují na vybraných pracovištích. Výsledky: Po důkladné analýze rozhovorů bylo zjištěno, že sestry v praxi nejčastěji využívají techniky, kterými jsou empatie, vytváření důvěry a použití motivačního rozhovoru. Dále bylo také zjištěno, že ze zmiňovaných bariér tvoří nejčastější překážku v terapeutické komunikaci nedostatek času, rozpoložení a chování pacienta a jazyková bariéra. Závěr: Tato diplomová práce rozšiřuje přehled o využívání jednotlivých technik terapeutické komunikace a poskytuje náhled na bariéry terapeutické komunikace vnímané ze strany sester. Zároveň také poskytuje užitečné informace, které by mohly tvořit podklad pro vytvoření semináře v rámci celoživotního vzdělávání sester, či simulační výuku studentů ošetřovatelství.
Vybrané činnosti ve výstavbě
Závěrková, Jana ; Superatová, Alena (oponent) ; Smětáková, Ivana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na specifikování pojmu vybrané činnosti ve výstavbě a dále zpřesňuje, které subjekty je mohou vykonávat, jaká je potřebná jejich kvalifikace a v jakém rozsahu nesou svoji odpovědnost. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část pojednává o základním vymezení teoretických pojmů, které vychází zejména ze zákona, praktická část obsahuje konkrétní příklad, na kterém jsou vymezeny činnosti autorizovaných osob, jejich povinnosti v průběhu stavební činnosti a jejich odpovědnost. Nezbytnou součástí práce jsou návrhy a doporučení, která by mohla otevřít diskuzi pro některé změny vedoucí k efektivnějšímu výkonu vybraných činností ve výstavbě.
Návrh systému spolupráce studentů s firmami
Večeřová, Veronika ; Vaňková,, Lucie (oponent) ; Juřica, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na možnosti spolupráce studentů s podniky. V rámci diplomové práce byla analyzována současná spolupráce z pohledu Vysokého učení technického v Brně, především Fakulty podnikatelské. Součástí analýzy byly také dva výzkumy zaměřené na názor obou zainteresovaných stran. Výsledkem je návrh systému spolupráce, který zohledňuje výsledky výzkumu a nabízí možnost účelného propojení studentů s praxí.
Analýza vybrané firmy
Nejedlý, Lukáš ; Ing.Libor Benátský (oponent) ; Hanušová, Helena (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou společnosti ZEMAKO, s.r.o. V úvodu jsou vymezena východiska práce, cíle a metody. Jde-li o teorii, zvláštní pozornost je zaměřena především na analýzu SLEPTE, Porterovu teorii konkurenčních sil a SWOT analýzu. V praktické části analyzuje silné i slabé stránky posuzované společnosti a nastiňuje hrozby, kterým může společnost čelit. Po vyhodnocení doporučuje postupy k zefektivnění hospodaření firmy. V závěru navrhuje možné cesty jejího dalšího rozvoje v následujících letech.
Motivace pracovníků Dopravního podniku města Brna
Florián, Boris ; Fila, Roman (oponent) ; Konečný, Štěpán (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je identifikace zdrojů motivace zaměstnanců firmy Dopravní podnik města Brna, a.s. a návrhy na zvýšení jejich efektivity. Práce se zaměřuje hlavně učně na praxi a jejich instruktory, jelikož se z hlediska budoucnosti jedná o klíčovou skupinu. Výzkum probíhal formou dotazníku a rozhovorů. Výsledky výzkumu byly porovnány s teoretickými východisky a zkonzultovány s vedením firmy, na jejichž základě byla navržena opatření, která by hlavní nalezené nedostatky eliminovaly, nebo alespoň minimalizovaly.
Základní otázky znalecké činnosti
Bradáčová, Kristýna ; Barňák, Tomáš (oponent) ; Telec, Ivo (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá základními otázkami znalecké činnosti s podrobnějším zaměřením na problémy, které mohou vzniknout v souvislosti s praktickou činností znalců při vypracovávání znaleckých posudků, hlavně tedy při získávání podkladů od orgánů veřejné moci, úřadů a od zúčastněných stran nebo objednatele. Problematika je řešena formou dotazníkového šetření, které obsahuje jednotlivá vyjádření soudních znalců, dále rozborem stávající právní úpravy a následně návrhem možných řešení daných problémů.
Silver Lining
Ručka, Svatopluk ; Klouzková, Alice (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
Silver Lining vzniká na základě interdisciplinárního zkoumání dvou oborů designu — módního a grafického. Na tyto dvě disciplíny je nahlíženo z praktického hlediska, v němž jsou zkoumány postupy práce obou designerských sfér, jejich vzájemný vztah, možné průsečíky a (reálné i hypotetické) syntézy. Potenciál takové syntézy je zkoumán vizuálním jazykem grafického designu a módní tvorby pomocí současné digitalizované pletací technologie, s níž bakalářská práce nakládá.
Problematika návrhu síťové infrastruktury
Tobolka, Lukáš ; Člupek, Vlastimil (oponent) ; Zeman, Václav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je pohled na návrh síťové infrastruktury v praxi. Jsou zde uvedeny jednotlivé postupy, značky, normy, kterých je třeba se držet při projektování. Součástí je krátký všeobecný přehled o koncových prvků, kabelových systémů a s tím souvisejících záležitostí. Obecně jsou zde popsány metody měření optických vedení a parametry měření sítí metalických. Krátce v rámci realizace jsou popsány možné komplikace, které ji doprovází. Popsána je zde i na příkladu konkrétního objektu metodika návrhu sítě. Před samotným předáním díla je celá infrastruktura analyzována a proměřena s výstupními protokoly v rámci certifikace celého systému společně s výstupy ve formě měřícího protokolu.
Konsocionalismus v Severním Irsku: teorie a praxe
Růžičková, Kristýna ; Říchová, Blanka (vedoucí práce) ; Guasti, Petra (oponent)
Závěrečná práce se věnuje konsociačnímu modelu vládnutí v Severním Irsku. Toto téma se prokázalo být ve světle nedávných událostí, zejména Brexitu a opětovnému nefungování severoirského Shromáždění, stále aktuální. Politický systém Severního Irska je "vlajkovou lodí" pro příznivce i odpůrce teorie konsociační demokracie. Existuje mnoho publikací, které se věnují konsocionalismu v Severním Irsku, avšak většina z nich se věnuje fungování systému v počátečních letech jeho činnosti. Od podepsání Velkopáteční dohody uběhlo 25 let a tento časový rámec poskytuje možnost zhodnocení fungování tamního politického systému. Právě proto se práce zabývá nejen samotným konsociačním modelem a jeho teoretickou reflexí, ale také vývojem politického systému od roku 1998 dodnes. Hlavním teoretickým rámcem diplomové práce je teorie konsociační demokracie tak, jak byla definována Arendem Lijphartem. Práce si klade za cíl zhodnotit fungování politického systému Severního Irska, jeho klady a zápory, a navrhuje možné modifikace systému s ohledem na vývoj politického systému od podepsání Velkopáteční dohody dodnes, odbornou teoretickou reflexi a celospolečenský vývoj.
Náhled pedagogů základní školy na inkluzivní vzdělávání
Dusilová, Kateřina ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Vítková Rulíková, Klára (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na inkluzivní vzdělávání a jeho blízké aspekty, konkrétně na náhled pedagogů základní školy na toto vzdělávání. Samotný text je rozdělen do několika kapitol. Ty vysvětlují teoretický rámec inkluze ve speciální pedagogice a témata s ní spojená, například posun v nazírání na člověka s postižením v jednotlivých obdobích, základní možné přístupy ke vzdělávání dětí, tedy pojmy exkluze, segregace, integrace, a nakonec samotná inkluze. Vysvětlují jejich definice nebo také principy. Obsahem je také školské legislativa v České republice. Práce je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zaměřuje na výše uvedená témata a dále se krátce věnuje i pojmům, které se týkají vzdělávání a speciální pedagogiky obecně, jako například škola jako sociální instituce a jednotlivé sociální a profesní role v ní, pojem socializace nebo mezinárodní trendy ve speciální pedagogice. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum, tedy strukturované rozhovory s konkrétními pedagogickými pracovníky a výstupy z těchto rozhovorů. Zabývá se zkušenostmi daných zaměstnanců základní školy, tzn. vedoucích pracovníků, učitelů, třídních učitelů, asistentů pedagoga nebo také školního speciálního pedagoga. Reflektuje jejich náhled na speciální vzdělávání a vše s ním...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 111 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.