Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Akcelerace vyhledávání v prostorových strukturách
Vlk, Jakub ; Čižmarik, Roman (oponent) ; Vlnas, Michal (vedoucí práce)
Tato práce představuje implementaci rychlých algoritmů pro nalezení nejbližšího souseda, které efektivně určují, který bod z dané množiny je nejblíže k zadanému bodu. Algoritmy jsou navíc škálovatelné pro hledání k-nejbližších sousedů. Součástí je i specializované vyhledávání bodů s podobnou orientací na základě specifických kritérií a většího množství přístupů pro hledání orientovaných bodů. Struktura využívá vlastností z Voronoi diagramu, Octree, ale i hašovací tabulky nebo binární vyhledávání. Složitost u vyhledání nejbližšího souseda dosahuje časů blížících se konstantním hodnotám, neboť celková složitost je logaritmicky logaritmická. Práce obsahuje podrobné testování, jak po stránce přesnosti, tak po stránce výkonnosti.
Komponent pro sémantické obohacení
Doležal, Jan ; Otrusina, Lubomír (oponent) ; Dytrych, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá komponentou pro sémantické obohacení textu (SEC), která ve vstupním textovém dokumentu nebo vertikálním textu vyhledá entity (např. osoby nebo místa) a informace o nich vrátí na výstup. Cíle této komponenty jsou vytvoření jednotného rozhraní pro nástroje rozpoznávající entity v textu, umožnění paralelního zpracování dokumentů, úspora operační paměti při využívání znalostní báze a zrychlení přístupu k jejímu obsahu. K tomu byl specifikován výstup pro nástroje rozpoznávající entity v textu, implementován nástroj pro uložení předzpracované znalostní báze do sdílené paměti a při tvorbě komponenty bylo využito schéma klient-server.
Ladění výkonnosti databází
Paulíček, Martin ; Ruttkay, Ladislav (oponent) ; Chmelař, Petr (vedoucí práce)
Úkolem této práce bylo seznámení se s nedostatečným výkonem databází a jejich možným zrychlením pomocí optimalizace konfigurace databáze, použití výkonnějšího hardwaru a paralelizace. Diplomová práce obsahuje popis relačních databází, úložných médií a různých forem paralelizace s jejich využitím v databázových systémech. Následuje popis implementace vytvořeného testovacího programu k ověření výkonnosti databáze. Program byl následně použit pro změření výkonu databáze PostgreSQL v jednotlivých testech. Testy byly zaměřeny na optimalizaci konfigurace databáze, porovnání více typů hardwarových konfigurací, porovnání různých databázových systémů (PostgreSQL, Oracle) a zrychlení databáze při použití paralelní metody "partitioning". Jejich vyhodnocení je obsahem poslední části práce.
Zpracování obrazu v FPGA
Maršík, Lukáš ; Španěl, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o hardwarové realizaci grafického algoritmu pro vykreslování objektů popsaných pomocí 3D point clouds - reprezentace prostorových objektů. Základ pro implementaci funkčních jednotek tvoří FPGA (Field-Programmable Gate Array) párované s DSP (Digital Signal Processor). Využitím více párů a s tím spojenou distribucí zátěže vzniká zajímavá možnost zrychlování výpočtů. Vstupními daty jsou takzvané 3D point clouds, neboli množiny bodů, které jsou pro účel vykreslení převedeny na orientované kružnice promítnuté do 2D - elipsy. Jako grafická reprezentace se jeví pro spoustu účelů mnohem použitelněji, než nejběžněji používané sítě trojúhelníků. Popsána je i samotná implementace odpovídající návrhu systému.
Segmentace obrazu pomocí GPU
Bravenec, Tomáš ; Mego, Roman (oponent) ; Frýza, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na využití potenciálu grafických karet v oblasti paralelního zpracování dat, přesněji na zpracování obrazu. Zabývá se určením rozdílu v rychlosti zpracování pomocí grafické karty a běžného přístupu pomocí procesoru. Práce se dále zabývá snímáním obrazu pomocí webkamery.
Distributed Ray Tracing v rozumném čase
Slovák, Radek ; Polok, Lukáš (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce se zabývá zobrazovací metodou distribuovaného sledování paprsku se zaměřením na optimalizace této metody. Metoda poskytuje generování velmi kvalitních a částečně realistických obrazů pomocí simulace některých vlastností světla distribucí světelných  paprsků. Daní za realističnost některých efektů je i v dnešní době vysoká výpočetní  náročnost. Práce rozebírá teorii a problematiku s tím spojenou. Velký prostor je pak  věnovaný optimalizacím této metody jako je hledání nejbližšího průsečíku  pomocí kd-stromu, kvazi náhodné generování vzorků s rychlejší konvergencí, použití  instrukční sady SSE a rychlý průsečík paprsku s trojúhelníkem. Tyto optimalizace  přinesly značné urychlení. V rámci práce jsou diskutované metody naimplementovány. Při  implementaci se klade také důraz na praktickou použitelnost zahrnující generování  pokročilejších animací a univerzální popis objektů.
Automatické strojové metody získávání znalostí z multimediálních dat
Mašek, Jan ; Chromý, Erik (oponent) ; Vozňák, Miroslav (oponent) ; Burget, Radim (vedoucí práce)
Kvalitní a efektivní zpracování rostoucího množství multimediálních dat začíná být v dnešní době stále více potřebné pro získání určité znalosti z těchto dat. Práce se zabývá výzkumem, implementací, optimalizací a experimentálním ověřením automatických metod strojového učení pro získávání znalostí z multimediálních dat, kde bylo v řadě příkladů dosaženo vyšší přesnosti ve srovnání s konvenčními metodami a vybrané výsledky byly publikovány v časopisech s impaktním faktorem [1, 2]. K tomu byly v práci speciálně vytvořeny výpočetní metody, které využívají masivně paralelní hardware, díky kterému je dosaženo úspory elektrické energie a výpočetního času při dosažení lepší přesnosti řešených problémů. Výpočty trvající běžně v řádech dní bylo možné urychlit novými metodami na několik málo minut. Funkčnost vytvořených metod byla ověřena na vybraných problémech: detekce krční arterie z ultrazvukových snímků a následné určení stupně nemoci této arterie, detekce staveb z leteckých snímků pro získání jejich zeměpisných souřadnic, detekce jednotlivých materiálů obsažených v meteoritu ze snímků počítačové tomografie, zpracování velkých databází strukturovaných dat, klasifikace hutních materiálů s pomocí laserové spektrometrie a automatická klasifikace emocí z textů.
Voxelizace 3D modelů a jejich zpracování s využitím GPU
Brída, Ján ; Milet, Tomáš (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Táto práca sa zameriava na analýzu súčasných techník pre povrchovú a úplnú binárnú voxelizáciu 3D modelov. Stručne popisuje aktuálné trendy v tejto problematike a identifikuje vhodnú metódu s cieľom paralelizácie daného riešenia na grafických kartách. Konkrétne vysvetľuje implementačný proces zvoleného algoritmu, ktorý bol popísaný v práci Fast Parallel Surface and Solid Voxelization on GPUs , produkujúci riedky voxelový oktálový strom. Výsledky projektu se blížia meraním pôvodných autorov. Taktiež je tu prezentované nové riešenie paralelnej extrakcie hladkej izoplochy z tejto štruktúry založené na Marching Cubes , ktoré redukuje počet prechádzaných kociek až o 98 % vo vysokých rozlíšeniach. Výsledkom implementácie je framework použiteľný pri ďalšom spracování voxelových scén.
Využití přenosových vlastností optických kabelů pro určování polohy stanic v síti Internet
Chmelař, Jakub ; Verner, Lukáš (oponent) ; Komosný, Dan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou IP geolokace, tedy určování geografické polohy stanice v síti Internet. Znalost geografické polohy uživatele umožňuje jednak cílení specifických služeb a informací jako např. reklama či předpověď počasí, ale také lepší využití přenosových kapacit sítě díky poskytnutí obsahu ze zdrojů umístěných uživateli blíže. Hlavním tématem práce je geolokační metoda Speed of Internet (SOI), patřící mezi tzv. aktivní metody postavené na měření zpoždění v síti. Problematice měření zpoždění je proto věnována teoretická část práce, ve které jsou dále popsány nejpoužívanější aktivní metody. V praktické části je popsána implementace metody SOI, která byla vytvořena v programovacím jazyce Python. S touto implementací byla následně provedena série měření, díky kterým je možné porovnat výsledky metody SOI s ostatními geolokačními technikami. Poslední část práce je věnována zhodnocení těchto výsledků a nabízí několik možných úprav, které by mohly vést ke zvýšení přesnosti popsané implementace.
Využití paralelizovaných matematických operací v oblasti zpracování dat
Polášek, Jaromír ; Ležák, Petr (oponent) ; Mžourek, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato Bakalářská práce se zabývá zrychlení výpočtů funkcí paralelními výpočty, zprostředkovaných grafickými kartami NVDIA, prostřednictvím technologie CUDA. Teoretická část popisuje obecné principy paralelních výpočtů a základní vlastnosti a parametry grafických karet NVDIA. Teoretické část se také věnuje základním principům technologie CUDA. Konec teoretické části se věnuje knihovnám FFTW a CuFFT. Praktická část se zabývá srovnání výkonu GPU a CPU na funkcích filter2D a Canny a možnostem praktického zrychlení výpočtu rychlé konvoluce. V praktické části jsou také popsány ukázky kódu, který byly použity pro srovnání výkonu GPU a CPU. Výsledky těchto programů jsou následně zaneseny do grafů a zhodnoceny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.