Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Common-rail System for Large Engines
Dvorák, Patrik ; Řehák, Kamil (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis is devoted to specifications of common-rail injection systems for large engines used in heavy industry. Basic components of the common-rail system such as injectors, high pressure fuel pumps their function and their division into individual categories are discussed. Next, specific problems that must be faced by power plants if this power category is discussed, such as high injection pressures and fuel filtration. This thesis also includes examples of solutions for specific injection systems for large engines from renowned manufacturers. The topic of the production of harmful substances in the exhaust gases is also briefly discussed.
Alternativní paliva pro vznětové spalovací motory
Cvejn, Michal ; Prokop, Aleš (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Zájem o environmentálně přívětivější alternativy k fosilním palivům stále roste. Nejen kvůli omezeným zásobám ropy, ale také kvůli emisním regulacím, které se stále zpřísňují. Vznětové motory mají ve světě hojné využití, a to nejen v silniční dopravě. Elektrifikace vozového parku však nemusí být jediným řešením otázky udržitelnosti do budoucna. Tato bakalářská práce uvádí přehled paliv, které by bylo možné použít jako náhradu za motorovou naftu ve vznětových motorech. U každého z jednotlivých paliv je uveden proces výroby, přední vlastnosti, emisní charakteristiky a případné potřebné konstrukční úpravy motoru. Hydrogenovaný rostlinný olej se v současnosti jeví jako nejlepší náhrada klasické nafty. Na závěr je uvedena současná dostupnost těchto paliv v České republice. Do budoucna je potřeba tomuto tématu věnovat větší pozornost.
Alternativní paliva pro vznětové pohonné jednotky
Matoušek, Martin ; Řehák, Kamil (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce jsou alternativní paliva použitelná ve vznětových motorech. Zprvu je uveden stručný úvod do problematiky vznětových motorů, dále jsou popsána jednotlivá alternativní paliva. V práci jsou shrnuty nejdůležitější poznatky o těchto palivech a je provedeno jejich porovnání s motorovou naftou. Závěrem je každé palivo zhodnoceno z hlediska jeho výhod, nevýhod a použitelnosti v praxi.
Paliva získávaná z biomasy.
Poskočil, Milan ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá studii současného stavu využití paliv získávaných z biomasy pro pohonné jednotky vozidel a jejich další perspektivou. Cílem práce je zpracovaní přehledu motorových paliv získávaných z biomasy, jejich využití a nastínění dalšího vývoje v této oblasti. Práce je zaměřena převážně na stav a vývoj v České Republice.
Technologie selektivní katalytické redukce pro osobní automobily
Jurík, Juraj ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Predložená bakalárska práca sa zaoberá technológiou selektívnej katalytickej redukcie. Týka sa znižovania emisií oxidov dusíka u naftových motorov. Opisuje jej jednotlivé časti, ich funkciu a umiestnenie v systéme. V súvislosti s opisovanou technológiou sú v prvej časti popísané jednotlivé škodlivé látky výfukových plynov. Druhá časť sa zaoberá emisnými limitmi a ich plnením. V ostatných častiach je popísaná samotná technológia vrátane popisu riešení niektorých výrobcov.
Kritická sektorová analýza trhu s pohonnými hmotami
Jaroš, Martin ; Strašil, Pavel (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Ve své práci analyzuji trh s pohonnými hmotami v České republice z pohledu nabídky čerpacích stanic a poptávky spotřebitelů. Jedná se o oligopolní tržní strukturu, kde přední místa zaujímají převážně zahraniční značky. Typ struktury jsem určil na základě údajů vypovídajících o tržní síle jednotlivých sítí čerpacích stanic a díky vlastnímu cenovému výzkumu. Spotřebitelé se na tomto trhu chovají často nelogicky a to hlavně z důvodu nedostatečného množství dostupných informací. K tomuto zjištění jsem dospěl na základě průzkumu trhu mezi aktivními řidiči. Možným a moderním řešením je vznik portálu, který by na základě spolupráce s čerpacími stanicemi usměrňoval a zprostředkovával kýžené informace směrem k řidičům.
Catalytic converter and particulate filter functions on diesel vehicles
Šišpera, Adam ; Beran, Martin (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This bachelor's thesis aims to present diesel emission-reduction systems to a broader public, uncovering the basic principles of diesel engine and mechanisms of emission-creation. Catalytic reduction and diesel particulate filter functions are then described, explaining the importance of operating temperature and methods it can be controlled. Finally, it discusses the possibilities of reducing the carbon footprint and complying with the upcoming EURO VII standard.
Letecké pístové motory - současný stav a perspektivy vývoje.
Mackovík, Matěj ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá přehledem aktuálních certifikovaných leteckých motorů, posouzením různých parametrů motorů jako jsou výkon, hmotnost, konstrukční uspořádání, chlazení a stanovení potenciálních výhod a nevýhod vybraných motorů. Součástí práce je odhad budoucího vývoje.
Powertrains of Octavia vehicles
Friedl, Michal ; Vopařil, Jan (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
This bachelor's thesis is concerned of powertrains of Skoda Octavia vehicles. It describes their attributes, technologies used, engineering solutions, development and usage during the time, when Skoda Octavia was being sold on Czech, resp. Slovak market.
Měření dielektrických vlastností kapalných paliv pro pohonné jednotky automobilů
Redr, Martin ; Čech, Ondřej (oponent) ; Chladil, Ladislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývala měřením dielektrických vlastností pohonných hmot. Cílem práce bylo zjistit rozdíly v dielektrických veličinách pohonných hmot od různých výrobců a v různém poměru složek paliva – rafinované a tzv. biosložky. Dále byly popsány teoretické fyzikální podstaty dielektrických látek – permitivity a ztrátového činitele. V práci byly zmíněné nejznámější elektroizolační kapaliny, jejichž dielektrické vlastnosti jsou podobné naftovým palivům, dále pak studie dielektrických vlastností pohonných hmot a vybraná paliva na českém trhu. V experimentální části byly proměřeny vybrané vzorky paliv při měnící se frekvenci a teplotě. Tyto výsledky byly následně vyhodnoceny a porovnány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.