Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv hospitalizace dítěte na celou rodinu
Lejnarová, Andrea ; Průšová, Kateřina (vedoucí práce) ; Nikodemová, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá hospitalizací dítěte a všemi faktory, které v souvislosti s příjmem dítěte do zdravotnického zařízení ovlivňují i další členy rodiny. Teoretická část práce se zaměřuje na dítě, vnímání nemoci, vliv hospitalizace na dítě, dále na rodinu, sourozence a spolupráci se zdravotnickým personálem. Empirická část je založena na kvantitativním výzkumném šetření a analýze získaných dat. Cílem empirické části bylo zjistit, zda hospitalizace dítěte ovlivňuje rodinu, rodinný život a sourozence. Byla použita metoda kvantitativního výzkumného šetření za pomoci nestandardizovaného dotazníku vlastní konstrukce, který byl určený pro rodiče hospitalizovaných dětí na předem vybraných odděleních Fakultní nemocnice Motol. Do vlastního šetření bylo zahrnuto 123 vyplněných dotazníků. Z výsledků výzkumného šetření je patrné, že rodiče hospitalizovaných dětí nemají dostatečnou podporu zdravotnického personálu. Největší podpora jim je poskytována rodinou, která také poskytuje pomoc v domácnosti a s dalšími dětmi. Ze závěru, po vyhodnocení získaných dat, se domnívám, že je důležité a mohlo by být přínosné podrobněji prozkoumat tuto problematiku. Výsledky šetření budou předány vedení daných oddělení FN Motol, aby bylo možné zajistit nápravy.
Budování právního povědomí u dětí žijících v dětských domovech s podporou sociálního pracovníka
PROCHÁZKOVÁ, Natálie
Bakalářská práce se zabývá budováním právního povědomí u dětí žijících v dětských domovech s podporou sociálního pracovníka. Cílem bakalářské práce je zjistit situaci právního povědomí u dětí žijících v dětských domovech a zjistit, jakou roli zastává sociální pracovník při budování právního povědomí u dětí ve vybraném dětském domově. Praktická část je postavena na kombinovaném typu výzkumu, technice dotazování. Nejprve bylo zkoumáno právní povědomí u dětí žijících v dětských domovech za pomoci mezinárodního dotazníku prof. Gary Meltona. Použitou metodou se stal řízený rozhovor, který byl veden individuálně s každým dítětem. Sesbíraná data byla vyhodnocena prostřednictvím statistického programu SPSS. Druhým výzkumným nástrojem se stal polostrukturovaný rozhovor, který byl veden se sociálními pracovnicemi v dětských domovech. Pro vyhodnocení dat bylo zvoleno kódování v podtextu realizovaného rozhovoru. Vyhodnocení získaných dat bylo provedeno metodou tužka-papír a následné vytváření trsů. Výzkumný soubor tvořilo celkem 63 osob. Z výzkumného šetření bylo zjištěno, že věk nemá vliv na postoj dětí k přiznávání práv v modelových situacích. Z hlediska pohlaví bylo pouze u jedné situace prokázáno, že dívky tíhnou k přiznání práva více než chlapci. V případě sociálních pracovnic a budování právního povědomí u dětí z dětských domovů bylo zjištěno, že práva dětí jsou primárně záležitostí vychovatelů, ovšem sociální pracovnice k budování právního povědomí také přispívají, zejména před odchodem dítěte z dětského domova. Zjištění této bakalářské práce může sloužit všem, kteří se s dětmi žijícími v dětských domovech setkávají ve své praxi a laické veřejnosti, která se o tuto tématiku zajímá.
Právní povědomí dětí navštěvujících nízkoprahová zařízení pro děti a mládež
BEDNÁŘOVÁ, Anna
Tato bakalářská práce se zaměřuje na právní povědomí dětí navštěvujících nízkoprahová zařízení pro děti a mládež. Teoretická část se zabývá historií postavení dítěte ve společnosti, Úmluvou o právech dítěte a dalšími klíčovými dokumenty týkajícími se práv dítěte a věnuje se také technikami a metodami sociální práce v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež. Práce se dále zabývá prací sociálních pracovníků v těchto zařízeních a jejich naplňováním práv dětí. Cílem výzkumu bylo zjistit právní povědomí dětí navštěvujících nízkoprahová zařízení pro děti a mládež a jakou roli v jeho budování má sociální pracovník. Metodou byl kombinovaný typ výzkumu. Kvantitativní části výzkumu se zúčastnilo 94 respondentů, kteří pomocí řízeného rozhovoru odpovídali na otázky v dotazníku vytvořeném prof. Garym Meltonem. Kvalitativní části se zúčastnilo 5 pracovníků, kteří pomocí polostrukturovaného rozhovoru umožnili hlubší pochopení toho, jak sociální pracovníci přispívají k budování právního povědomí. Ve výzkumu bylo zjištěno, že věk nemá tak výrazný vliv na postoj dětí k přiznávání práv, jak by se dalo předpokládat. Rozdíl v přiznávání práv byl v určitých situacích mezi dívkami a chlapci. Sociální pracovníci budují právní povědomí pomocí přímé práce s klienty. Výsledky této práce mohou poskytnout důležité informace pro další rozvoj a efektivní práci v oblasti ochrany a naplňování práv dítěte.
Právní povědomí romských dětí
DOLANSKÁ, Pavla
Tato práce se věnuje právnímu povědomí romských dětí z Českého Krumlova a Českých Budějovic. Teoretická část práce se zabývá pojmem dítě, a to z několika pohledů, dětskými právy a také právním povědomím. Bakalářská práce se také zaměřuje na Úmluvu o právech dítěte a další důležité dokumenty z hlediska dětských práv. V několika kapitolách se zaměřuji na romskou minoritu, na její historii, kulturu a na výchovu romského dítěte jako takového. Další důležitou součástí teoretické části jsou Metody a techniky sociální práce s romskou menšinou, sociálně právní ochrana dětí a projekty zaměřené na právní povědomí. Cílem práce bylo zjistit situaci právního povědomí romských dětí v Českém Krumlově a v Českých Budějovicích. Metodou byla zvolena kvantitativní výzkumná strategie s použitím techniky částečně standardizovaného nástroje prof. G. Meltona - dotazníku, zjišťujícího právní povědomí. Dotazník obsahuje obecné otázky, modelové situace a práva a povinnosti dětí a dospělých z pohledu dětí. Výzkumu se zúčastnilo 93 respondentů z Českých Budějovic a Českého Krumlova. Výsledky byly zpracovány v programu SPSS 26.0. Výzkumem bylo zjištěno, že právní povědomí se s rostoucím věkem zvyšuje. Výsledky mohou posloužit jako informační materiál pro veřejnost, pro organizace spolupracující s romskou menšinou či sociální pracovníky.
Kriminalita páchaná na dětech jako závažný sociální problém
VISTOŘÍN, Radek
Cílem této práce je zjistit jaké sociální dopady mají kriminální činy páchané na dětech. Pro dosažení cíle byly nashromážděny poznatky odborníků, kteří se s problematikou dětí, na kterých jsou páchány trestné činy (dále jen "TČ"), setkávají v rámci výkonu svého povolání. Následně jsou tyto poznatky také konfrontovány se statistikami kriminality poskytnutými Policejním prezidiem České republiky. Záměrně zde z důvodu anonymizace údajů není vyslovena místní příslušnost pracovišť a pohlaví zmiňovaných pracovníků. Ačkoliv spolu zmiňovaní respondenti úzce spolupracují, tak by tato práce mohla napomoci k osvětlení jejich spolupráce navzájem. Respondenti, ale i jiní odborníci v tomto oboru mohou z této práce vyčíst, jak se k problematice přistupuje v jiných profesích. Navíc jsou tyto poznatky doplněny o dříve zmiňované nejnovější statistiky kriminality páchané na dětech, o které mohou být vědomosti odborníků rozšířeny. Další ambicí této práce je zjištění o proměně četnosti páchaných TČ na dětech mezi lety 2011 a 2019, kde k roku 2019 existovalo více případů. Proměnila se zde i četnost jednotlivých skupin TČ, tzn. mravnostní, násilné a další. Dalším zjištěním byl značný vliv na psychiku dětí, které byly obětmi TČ a na jejich sociální život. Příklady, které jsou dále více rozvedeny v příslušných kapitolách, jsou například strach z nových lidí, neschopnost navazovat plnohodnotné vztahy s ostatními lidmi a další.
Přístupy k dětem ve vícenárodnostních třídách MŠ a ZŠ
Baker, Jarmila ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Diplomová práce "Přístupy k dětem ve vícenárodnostních třídách MŠ a ZŠ" pojednává o současném přístupu k dětem v těchto třídách v mateřských a základních školách, a to jak ve školách českých, tak školách zahraničních. Práce se nejprve snaží o nalezení jistých historických souvislostí s dnešní dobou a o pochopení situace, na kterou nyní na českých i zahraničních školách nahlížíme. Dále se pokouší zmapovat zapojení multikulturní výchovy do vzdělávacích programů a prakticky do výuky na vybraných školách. Věnuje se především srovnání zvolených přístupů na vybraných školách na ůzemí České republiky. Práce se snaží nalézt inspiraci pro práci s multikulturní výchovou na českých školách, které se multikulturní výchově tolik nevěnují. Práce tak zdůrazňuje důležitost multikulturní výchovy na školách a výhody a pozitivní dopady zapojení této výchovy do učebního plánu škol.
Child Soldiers: Recruitment and Abuse of Children in Armed Conflicts
Karásková, Karolina ; Makariusová, Radana (vedoucí práce) ; Ludvík, Zdeněk (oponent)
Cílem této magisterské práce je zanalyzovat, jak jsou děti rekrutovány a zneužívány jako vojáci v ozbrojených konfliktech, a jakou ochranu jim mezinárodní humanitární právo poskytuje. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou a empirickou. V teoretické části jsou představeny nejdůležitější dokumenty mezinárodního humanitárního práva a mezinárodního práva v oblasti lidských práv včetně mezinárodních vládních a nevládních organizací, jež tato práva podporují. V empirické části se autorka zaměřuje na případové studie, konkrétně na případ Armády božího odporu a na případ Islámského státu. Autorka se nesnažila najít podobnosti v těchto dvou případech, ale naopak poukázala na jejich jedinečnost. Práce analyzuje důvody náboru a zneužívání dětí ze strany Armády božího odporu a Islámského státu, včetně právní odpovědnosti obou skupin. Autorka této práce si jako metodologii zvolila instrumentální případovou studii, která je užitečná pro obecné pochopení fenoménu pomocí konkrétního případu. Tato metodologie je navíc vhodná pro výklad právních dokumentů a dva vybrané případy slouží jako nástroje pro interpretaci náboru a zneužívání dětí v ozbrojených konfliktech. Výsledky tohoto výzkumu ukazují, že mezinárodní humanitární právo není zcela schopno ochránit děti před jejich zapojením do ozbrojených...
Práva dítěte a povinnosti rodiče
Carbolová, Zuzana ; Hendrychová, Michaela (vedoucí práce) ; Šustek, Petr (oponent)
Shrnutí Tato práce, zabývající se právy dítěte a povinnostmi rodiče, vychází z předpokladu, že jsou to právě rodiče, kteří mají především plnit své povinnosti vůči dítěti, zatímco dítě má především právo, aby rodič vůči němu své povinnosti plnil. Tento předpoklad je odůvodněn skutečností, že děti jsou ve vztahu k dospělým, tedy ve smyslu této práce k rodičům, tradičně považovány za "slabší prvek". Z tohoto důvodu je v první řadě věnována pozornost právům dítěte, a to v širších souvislostech. Na samotném počátku práce je zohledněn historický kontext vývoje práv dítěte, který poukazuje na kontrast mezi předmoderní dobou, kdy bylo dítě považováno za neplnoprávné a takřka bezmocné, a moderním 20. stoletím, ve kterém byla přijata řada mezinárodních dokumentů orientujících se výhradně na práva dítěte. V návaznosti na vývoj práv dítěte je pozornost zaměřena zejména na osvětlení významu pojmů "nejlepší zájem dítěte" a "blaho dítěte". Nejsou opomenuta ani participační práva dítěte, a to jak ve vztahu k soudu, tak ve vztahu k rodičům. Protože úloha rodiny hraje ve vývoji a výchově dítěte stěžejní roli, věnuje se tato práce také právnímu zakotvení rodiny a osvětluje pojem rodiny v evropském systému ochrany lidských práv. Kromě toho je zohledněna proměna tradiční rodiny v její současnou podobu a značná pozornost je...
Restorativní justice v trestním právu mládeže
Šmídová, Diana ; Vanduchová, Marie (vedoucí práce) ; Jelínek, Jiří (oponent)
Shrnutí Restorativní justice v trestním soudnictví mládeže Práce se zabývá restorativní justicí v trestním soudnictví mládeže. Dává si za cíl shrnout a kriticky pojednat o daném tématu. Snaží se utříbit používané pojmy a teorie pro čtenářovu jednodušší orientaci v této problematice, neboť ty mohou často vést k nejasnostem a zmatečnostem. Následně přistupuje k hlubší analýze vybraných částí. Především rozebírá zakotvení mezinárodních standardů, přibližuje názory světových vědců a nakonec je srovnává a ukazuje na praktických příkladech. V neposlední řadě také shrnuje vybraná teoretická východiska a vykresluje souvislost mezi přirozeností lidského života a použitím restorativní justice, který je považován za jeden z hlavních argumentů pro vyšší účinnost ve srovnání s justicí retributivní. Práce je rozdělena do tří částí. První část pojednává o soudnictví ve věcech mládeže, dětských právech a jejich mezinárodní úpravě. Druhá část rozebírá restorativní justici obecně, srovnává různé pohledy na ni a její druhy a zakotvuje ji do širšího rámce trestního soudnictví. Následně na restorativní justici pohlíží z praktičtějšího hlediska kritickým pojednáním a praktickými příklady. Třetí část se soustředí na samotné téma této práce, tedy uvádí specifické souvislosti mezi prvními dvěma částmi. Vysvětluje další pojmy...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.