Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza poruch na základě měření vibrometrických dat
Jánoš, Vít ; Klusáček, Stanislav (oponent) ; Šedivá, Soňa (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou vibrometrických dat ze šroubového kompresoru. Pro měření je použit jednoosý piezoelektrický snímač. V rámci práce je vyvinut software, jež skrze REST API načte měřená data a provede jejich další zpracování. To obnáší analýzu frekvenčního spektra, obálkovou analýzu či výpočet kepstra signálu. Byl také implementován algoritmus pro výpočet rychlého kurtogramu, který je použit pro stanovení demodulačního pásma při obálkové analýze. Měřená data a ukazatele z analýz jsou ukládány do databáze.
Parní turbína pro biomasovou teplárnu
Cmajdálka, Ondřej ; Fiedler, Jan (oponent) ; Kracík, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem kondenzační parní turbíny pro biomasový blok spalující dřevní štěpku s jedním regulovaným odběrem pro topný výměník pracujícím při teplotním spádu 90/110 °C a jmenovitém tepelném výkonu 35 MWt. V práci je proveden detailní návrh průtočných částí parní turbíny od návrhu tepelného schéma pro zadané parametry, přes návrh prvního regulačního stupně a stupňové části turbíny včetně pevnostního výpočtu, až po návrhy vyrovnávacího pístu, systému ucpávek a ložisek. V závěru práce je zkonstruována provozní charakteristika navržené turbíny.
Vizuální kontrola axiálních ložisek
Sýkora, Vojtěch ; Richter, Miloslav (oponent) ; Janáková, Ilona (vedoucí práce)
Práce se zabývá kontrolou a měřením ložisek pomocí obrazových snímačů a zajištěním vhodných podmínek pro toto snímaní. Popisuje výběr vhodného hardwaru pro řešení tohoto konkrétního případu. Velkou částí práce je návrh a tvorbu vlastního světla. Dále jsou navrženy algoritmy pro zpracování získaných snímků ložisek. Výsledkem zpracování je určení typu ložiska na snímku a nalezení případných vad.
Parní turbína pro spalovnu odpadů
Janata, Petr ; Fiedler, Jan (oponent) ; Kracík, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem kondenzační parní turbíny pro spalovnu odpadů s regulovaným odběrem pro topný výměník, který má tepelný výkon 15MWt a teplotní spád 60/90 °C. V práci bylo nejprve navrženo tepelné schéma, které vycházelo z požadovaných parametrů návrhu. Maximální hmotnostní průtok páry do turbíny je 38 t/hod. Tlak a teplota admisní páry je 37 bar resp. 440 °C. Teplota odplynění je 105 °C a teplota chladící vody na vstupu do kondenzátoru je 20 °C. Následuje návrh a termodynamický výpočet průtočných kanálů turbíny. První stupeň turbíny je navržen jako regulační s rovnotlakým lopatkováním. Stupňová část turbíny je navržena s přetlakovým lopatkováním a je rozdělena na 6 kuželů, ve kterých je celkem 27 stupňů. Proběhla pevnostní kontrola navržených profilů lopatek. Byl navržen vyrovnávací píst a systém ucpávek. Na závěr byla navržena ložiska pro uložení rotoru a následně byl sestrojen provozní diagram turbíny. Práce je doplněna o konstrukční výkres podélného řezu turbíny.
Výpočtové modelování mechanických ztrát v klikovém mechanismu
Smetana, Roman ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
V úvodní části diplomové práce je uvedeno obecné seznámení se základy tření, opotřebení a mechanickými ztrátami v klikovém mechanismu. Vlastní práce obsahuje popis metodiky řešení ztrát pomocí MBS softwaru a analýzu mechanických ztrát v klikovém mechanismu. V poslední částí práce je uveden návrh pro snížení mechanických ztrát v klikovém mechanismu. V závěru práce jsou zhodnoceny dosažené výsledky.
Návrh železničního mostu s extrémně stlačenou stavební výškou podle Mostního vzorového listu (MVL) 115
Svoboda, Petr ; Šoukalová, Gabriela (oponent) ; Kožik, Libor (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo statické a ekonomické srovnání tří variant železničních ocelových mostů s extrémně stlačenou stavební výškou podle Mostního vzorového listu (MVL) 115. Všechny mostní varianty měly přemosťovat překážku o délce 10,5 metrů. Pro všechny varianty byl vytvořen 3D model v programu RFEM. Mostní varianty byly posuzovány na stálá zatížení, zatížení od železniční dopravy a další podstatná zatížení. Varianta, která vyšla cenově nejlépe byla poté posouzena znovu podrobněji v rámci samostatného statického výpočtu.
Obrábění přesných děr pro uložení ložisek
Blecha, Jan ; Jaroš, Aleš (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá obráběním přesných děr pro uložení ložisek z hlediska teoretického přehledu, lícování a uložení strojních součásti. Dále pak přehledem a volbou ložisek, seznámení se s typy převodových skříní a metodami dokončování povrchů. Závěrem pak způsoby výroby děr pro uložení ložisek v převodových skříních.
Návrh souosého vysokootáčkového reduktoru
Neklapil, Libor ; Ing. Tomáš Hubáček, Ph.D (oponent) ; Bradáč, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem vysokootáčkového reduktoru pro turbohřídelové motory malých rozměrů. V úvodu byla provedena studie problematiky a pro konstrukční řešení zvolena verze reduktoru pro jednohřídelový turbomotor s elektrickým generátorem. Bylo navrženo kinematické schéma, typ ozubení, materiál a způsob mazání. Dále byl řešen návrh základních parametrů ozubení, volba počtu zubů a provedeny základní návrhové výpočty. Byl proveden kontrolní výpočet ozubení, výpočet trvanlivosti ložisek a byla zpracována výkresová dokumentace v požadovaném rozsahu. Navržený reduktor je dvoustupňový se třemi předlohami rozmístěnými rovnoměrně kolem hlavní osy reduktoru. První stupeň je soukolí s vnějším ozubením, druhý stupeň s vnitřním. Tato diplomová práce může být použita jako vzor pro návrhy dalších podobných reduktorů.
Analýza vibračního válce s novým typem kinematiky řízení
Votroubek, Jan ; Rada, Zdeněk (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce obsahuje výpočet ložisek kloubů řízení tandemového vibračního válce s pevným rámem Ammann AV 95-2, výpočet ložisek kloubů řízení tandemového vibračního válce s novým typem kinematiky řízení a výpočet a porovnání kontaktních tlaků mezi běhounem a zeminou při různých kombinacích úhlů zatočení předního a zadního běhounu pro různé typy tandemových vibračních válců. Porovnání kontaktních tlaků je provedeno pro válec s pevným rámem AV 95-2, kloubový válec AV 80 X, kloubový válec s upraveným uspořádáním kloubů řízení a válec s novým typem kinematiky řízení.
Konstrukce dokončovacího stroje pro valivé elementy ložisek
Cagaš, Radek ; Křenek, Miloš (oponent) ; Košťál, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem zařízení, které slouží k zlepšení jakosti povrchu soudečků používaných při měření podmínek panujících v EHD kontaktu. Problém u vyrobených soudečků je vysoká drsnost a vlnitost na jejich povrchu. V teoretické části je uveden přehled dokončovacích obráběcích metod, na jejichž základě byla pro obrábění soudečků zvolena kombinace metod lapování a abrazivního leštění. V další části práce je popsán návrh konstrukce, řídicí elektroniky a řídicího systému zařízení pro obrábění soudečků. Závěr práce je věnován testování sestaveného zařízení a ověření jeho funkčnosti. Díky kombinaci zvolených obráběcích metod byla dosažena drsnost na povrchu soudečků vhodná pro úspěšné měření pomocí interferometrie. Konkrétně bylo dosaženo drsnosti Ra0,01 m a vlnitosti Wa0,022 m.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.