Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 225 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Potential impacts of increasing Chinese dominance in the electric vehicle industry
Čejchan, Jakub ; Semerák, Vilém (vedoucí práce) ; Veruete Villegas, Iñaki Alberto (oponent)
Cílem této práce je měření potenciálních dopadů Čínské expanze v elektro- mobilovém průmyslu na automobilový sektor Evropské Unie. Nejprve práce nastiňuje úvod do průmyslu elektromobilů, jeho dodavatelský řetěze a situaci v globálním měřítku, především pak v Číně a Evropské Unii. Tyto dopady jsou poté odhadovaní pomocí metody globální extrakce, jež je modifikací původní metody hypotetické extrakce, v rámci input-output analýzi. Práce simuluje hypotetický scénář, ve kterém jsou automobilové průmysly všech členských zemí Evropské Unie nahrazeny průmyslem Čínským. K tomuto výzkumu je využita mezistátní input-output databáze OECD ICIO, následně doplněna o další položky z databáze FIGARO spravovanou Eurostatem. Výsledné dopady tohoto výzkumu jsou následně prezentovány skrz celkový výstup jednotlivých sektorů a ekonomik, společně s položkou prezentující kompenzovanou složkou výdajů za zaměstnance. Odhady získané v této práci vyzdvihnou jednotlivé sektory a země, které by mohli být ohrožené v případě, že by přechod elektromo- bilů měl za násl˚edek dominance Číny v celosvětovém automobilovém průmyslu. Klíčová slova Elektromobily, motorová vozidla, baterie, automobilový průmysl, input-output analýza, metoda hypotetické extrakce, metoda globální extrakce, dodavatelský řetězec, mezisektorové vazby
Regionální integrace a automobilový průmysl: Vliv NAFTA na Kanadu a Mexiko
Červený, Matyáš ; Fiřtová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kozák, Kryštof Přemysl (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá regionální integrací, s důrazem na regionalismus a Severoamerickou dohodu o volném obchodu (NAFTA), která zavedla liberalizaci mezinárodního obchodu mezi Spojenými státy americkými, Mexikem a Kanadou. Práce zkoumá období mezi lety 1993 a 2016 a hlavním tématem práce je vliv dohody o volném obchodu na vyspělou Kanadu a rozvojové Mexiko. Práce analyzuje, jak se lišila implementace NAFTA mezi Kanadou a Mexikem. Jestli dohoda měla odlišný vliv na automobilový průmysl v těchto zemích a jaký vliv měla na pracovní sílu a investice, které hrály důležitou roly v rozvoji automobilového průmyslu v Severní Americe. Dále práce zkoumá, jak se změnila výroba automobilového průmyslu v tomto regionu, a která země dokázala z volného přístupu na trh získat více. Pro zodpovězení těchto otázek byla pužita srovnávací analýza a případová studie. Tyto metody porovnávají trendy a vývoje v automobilovém průmyslu v Kanadě a v Mexiku a dopady na automobilový průmysl. Na základě tohoto postupu práce zjistila, že NAFTA vedla k nárustu investic do regionu, které zvýšily automobilovou produkci. Výroba se přesunula převážně do Mexika, které těží z levnější pracovní síly a výhodou geografickou lokací. Těmito zjištěními lze porovnat vliv NAFTA s novou dohodou o volném obchodu v Severní Americe -...
Introducing compliance with the TISAX standard into the company
Tesařová, Tereza ; Marek, Chlup (oponent) ; Sedlák, Petr (vedoucí práce)
The thesis focuses on the implementation of compliance with the TISAX standard in a company operating in the automotive industry. The first part presents the theoretical basis for the issue, the second part analyses the current state of the art. This is followed by the design part, where the actual implementation as well as the financial evaluation using the ROSI model is included.
Proměnný kompresní poměr u čtyřválcového zážehového motoru
Rada, Jan ; Fridrichová, Kateřina (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Automobilový průmysl čelí tlaku na zvyšování účinnosti motorů a snižování emisí. Jedním z perspektivních řešení je implementace technologie variabilního kompresního poměru, která umožňuje dynamicky měnit kompresní poměr motoru podle provozních podmínek, čímž zlepšuje účinnost motoru, šetří palivo a snižuje emise. Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu a konstrukční návrh čtyřválcového zážehového motoru s technologií variabilní změny kompresního poměru. Práce porovnává výchozí motor s odvozeným motorem z hlediska zástavby a hmotnosti, zahrnuje teoretické základy variabilního kompresního poměru a praktické aspekty jeho implementace. Úvodní část práce obsahuje rešerši v oblasti motorů s variabilní změnou kompresního poměru, následovanou koncepčním návrhem motoru a analýzou klikového mechanismu. Hlavní části je konstrukční návrh, který se zaměřuje na maximální využití dílců původního motoru. Výsledné kinematické a silové analýzy podporují potenciál této technologie pro vývoj efektivnějších motorů.
Využitie digitálnych dvojčiat v automotive
Horuta, Šimon ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Repka, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím digitálních dvojčat v automobilovém průmyslu. V úvodu je definován pojem digitálního dvojčete a následně jsou popsány technologie Průmyslu 4.0, které digitální dvojče využívá. Dále je uvedeno několik příkladů jejich využití v automobilovém průmyslu. V praktické části je provedena simulace brzdného manévru ve virtuálním prostředí a oveření funkčnosti tohoto modelu pomocí reálných jízdních zkoušek. Výsledkem praktické části je srovnání grafů ze simulace a z reálné jízdy.
Využítí finanční analýzy jako nástroje investičního rozhodování
Homola, Jakub ; Bednář, Rostislav (oponent) ; Ptáček, Roman (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zhodnocením šesti největších společností v automobilovém průmyslu, v období 2018-2023. Tato práce je rozdělena do tří částí. V první části jsou nalezeny klíčové nástroje finanční analýzy pro porovnání společností. V praktické části jsou tyto nástroje použity na vybrané podniky a srovnání společností mezi sebou. V návrhové části jsou vybrány společnosti v nejlepší finanční situaci, ze kterých je následně sestaveno fiktivní portfolio.
Posouzení využití technologie 3D tisku v automobilovém průmyslu
Ondriska, Josef ; Libich, Jiří (oponent) ; Binar, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá technologií 3D tisku a analýzou různých polymerních materiálů aditivní výroby, se zaměřením na jejich aplikaci v automobilovém průmyslu. V experimentální části jsou tři typy materiálu podrobeny zkouškám mechanických vlastností, a to jak bez degradace, tak i po degradaci klimatickou komorou. Při zkoušce pevnosti v tahu, byla ověřena možnost využití akustické emise jako diagnostické metody. Z dosažených výsledků byl navržen konkrétní díl využívaný v automobilovém průmyslu. Součástí práce je i návrh stacionárního pracoviště pro 3D tisk.
Návrh generátoru pro LIN transceiver s řízenými hranami
Šlechta, Adam ; Háze, Jiří (oponent) ; Kledrowetz, Vilém (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá představením základních typů komunikačních protokolů v automobilovém průmyslu. Následně se podrobněji věnuje LIN komunikačnímu protokolu, který se vyznačuje velkými požadavky na EMC. Práce tak obsahuje popis principů elektromagnetického vyzařování. Dále pak práce popisuje konstrukci LIN driveru ve staré technologii I4Te a navrhuje jeho úpravu pro technologii novou. Dále se práce zabývá návrhem několika bloků tvořících LIN driver. Jmenovitě převodník DA a vstupní sledovač.
Studie zavedení statistické metody SPC pro kontrolu technologických operací
Ondruška, Jan ; Zeman, Karel (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce uvádí postup při zavádění nové metodiky provádění statistické regulace procesu pro obrábění součásti ve zvoleném podniku. Nová metodika je sestavena na základě teoretických poznatků uvedených v první části práce. Výstupem je porovnání výsledků procesu před zavedením a po zavedení nové metodiky zmíněné statistické metody a zhodnocení vlivu této nové metodiky na daný proces. Porovnání je provedeno pomocí testů hypotéz o shodnosti daných statistických veličin a zhodnocením ukazatelů výkonnosti a způsobilosti procesu popisujících jednotlivé soubory dat. Získané poznatky budou využity pro zavádění statistické regulace procesu i na další procesy v rámci výrobního portfolia daného podniku.
Mechanické vlastnosti vláknových kompozitů pro automobilové aplikace
Bayer, Adam ; Žídek, Jan (oponent) ; Jančář, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá studiem mechanických vlastností vláknových kompozitů, které se lišily objemovým zlomkem a teplotou při měření. Jako matrice byl zvolen PMMA a v roli výztuže figuruje skelná tkanina. Teoretická část shrnuje současnou problematiku polymerních kompozitů v automobilovém průmyslu, jejich výrobní metody a způsoby impregnace. V rámci experimentální části byly připravovány vzorky blokovou polymerací z 30% roztoku PMMA v monomeru s iniciátorem v sušárně při 65 °C, kdy byla tkanina přímo rozložena v roztoku předpolymeru. U těchto vzorků byly prováděny tahové zkoušky na zařízení Zwick a byly porovnány výsledky s teoreticky vypočítanými hodnotami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 225 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.