Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 234 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Informovanost veřejnosti o doplňcích stravy, vitamínech a vybraných mikronutrientech
Postl, Roman ; Šimková, Simona (vedoucí práce) ; Havlová, Ivona (oponent)
Informovanost veřejnosti o doplňcích stravy, vitamínech a vybraných mikronutrientech Abstrakt Diplomová práce s názvem "Informovanost veřejnosti o doplňcích stravy, vitamínech a vybraných mikronutrientech" se zabývá faktory ovlivňující informovanost respondentů o doplňcích stravy, vitamínech, minerálních látkách a stopových prvcích a dále možnými souvislostmi mezi finančním příjmem a množstvím užívaných doplňků stravy. Informovanost veřejnosti o doplňcích stravy je součástí tématu nutriční gramotnosti a zdravotní gramotnosti. Tato problematika se stává stále více aktuální a je také součástí strategického rámce rozvoje péče o zdraví v České republice "Zdraví 2030". Teoretická i praktická část práce jsou přehledným způsobem rozděleny na kapitoly a podkapitoly týkající se problematiky. Výsledky v praktické části jsou rozděleny podle výzkumných otázek, které jsou podrobně rozvedeny v diskusi. Pro práci byl zvolen kvantitativní výzkum anonymním dotazníkovým šetřením, kterého se zúčastnilo celkem 164 respondentů. Respondenti byly rozčleněni na základě svých odpovědí do skupin podle zkoumaných parametrů a u každého respondenta bylo vyhodnocené dosažené skóre testu pro zjištění míry informovanosti. Z výzkumu vyplývá statisticky významná souvislost mezi mírou informovanosti a dosaženým vzděláním respondentů. Bylo...
Užívání návykových látek u seniorů v Praze: dotazníkové šetření
Stříteský, Vít ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Mravčík, Viktor (oponent)
Východiska: Užívání návykových látek se vyskytuje také ve starších věkových skupinách a představuje u těchto lidí zvýšené riziko řady zdravotních a sociálních problémů. V současné době je tato specifická skupina adiktology spíše opomíjena. Podle mého názoru jsou senioři vysoce ohroženou skupinou spojenou s konzumací návykových látek a v ČR zatím nebylo toto téma příliš zkoumáno. Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit, jaké návykové látky v současné době senioři v Praze užívají a jaká je jejich prevalence. Dílčími cíli pak zjistit, jaké sociodemografické a zdravotní charakteristiky ovlivňují užívání návykových látek u seniorů, z jakých příčin je užívají a jaká je informovanost seniorů o adiktologických službách. Metody: S ohledem na téma práce a její cíle byl pro výzkum zvolen kvantitativní přístup. Ke sběru dat byl jako výzkumný nástroj zvolen elektronický a tištěný dotazník vlastní konstrukce. Výsledky: Z výzkumu vyplývá, že senioři v Praze jsou častými uživateli návykových látek. Nejvíce užívají kávu a alkohol, následuje pak užívání léků (dle četnosti hypnotika, anxiolytika a analgetika), konopných a nikotinových výrobků. Užívání ostatních návykových látek - marihuany ve formě cigaret, kratomu a pervitinu uvádí pouze malé procento respondentů. Užívání jiných návykových látek nebylo seniory...
Informovanost žen v péči o novorozence.
Bidšovská, Barbora ; Tomášková, Zuzana (vedoucí práce) ; Němcová, Alžběta (oponent)
Bakalářská práce "Informovanost žen v péči o novorozence" je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává o čtyřech větších tématech. První téma popisuje vývoj fyziologického novorozence a adaptaci jednotlivých orgánových systémů na extrauterinní prostředí. Druhé téma se zabývá hygienickou péčí o novorozence a významností mázku v prvních dnech života. Dalšími tématy je spánek novorozence a jeho komfort. Praktická část se zabývá informovaností žen v péči o novorozence, pomocí kvantitativního dotazníkového šetření. Dotazník byl distribuován online a odpovědi z něj získané byly zpracovány do grafů a tabulek. Je zaměřen na subjektivní vnímání informovanosti v péči o novorozence a zkoumá problematické oblasti. Z dotazníkového šetření vyšlo, že většina žen se před porodem na péči o novorozence připravuje a pozitivním zjištěním je, že ženy jsou v péči o novorozence dobře informované, jak z porodnice, tak od svého pediatra. Přesto je nejčastějším informačním zdrojem internet. Na základě výsledků by bylo vhodné zlepšit edukaci v rámci kojení. Pomoc s péčí o novorozence v prvních dnech po porodu by měla být poskytována i vícerodičkám, které si nemusí vše pamatovat z předchozí zkušenosti. Klíčová slova: Novorozenec. Péče o novorozence. Vývoj novorozence. Hygiena novorozence. Spánek...
Návrh změn konceptu interní komunikace ve vybrané organizaci
Krist, Jan ; Stupka, Pavel (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tématem interní komunikace ve zvolené společnosti Stupka s.r.o. Teoretická část práce pojednává o základních pojmech komunikace a je doplněna o současné přístupy ke komunikaci, jako jsou rozvržení komunikace dle generace Y a Z, nebo nové chatovací platformy v elektronických komunikačních kanálech. Hlavním cílem práce je navrhnout takové změny, které povedou ke zlepšení současného stavu interní komunikace ve vybrané společnosti a budou udržitelné i v jejím dalším rozvoji. Návrhovým opatřením předchází analýza současného stavu, která probíhala kvalitativní metodou výzkumu, a to konkrétně přímými rozhovory se zaměstnanci společnosti.
Proposal of Communication Mix for a Selected Business
Bečková, Veronika ; Sikorová, Ing, Petra (oponent) ; Milichovský, František (vedoucí práce)
This thesis focuses on the issue of communication mix in the company Lumenawen, which specializes in handmade jewelry. It identifies weaknesses in the current way of communicating with the target customer base, primarily through the Instagram platform and e-shop. Based on theoretical knowledge and analysis, it proposes specific measures to improve the communication mix using communication tools. The aim of the thesis is to increase brand awareness and propose measures that will enable Lumenawen to achieve this goal.
Informovanost sester o příčinách synkopálních stavů
FOUSKOVÁ, Jitka
Úvod: Synkopa je příznak objevující se při poruše kardiovaskulárního nebo autonomního nervového systému. Projevuje se krátkodobou ztrátou vědomí, která je způsobena nedostatečným prokrvením mozku. Bývá provázena ztrátou rovnováhy. Po nabytí vědomí nedochází k poruše neurologických funkcí. Synkopa postihuje všechny věkové kategorie. Během života se s ní setká velká část populace. Pro sestry je důležité, aby se orientovaly v základních příčinách způsobující synkopy a mohly tak být lékařům rovnocenným partnerem v diagnostice, léčbě a péči o takové pacienty. Metodika: K dosažení stanovených cílů byla použita metoda kvantitativního výzkumu. Výzkum probíhal ve 4 jihočeských nemocnicích s písemným povolením hlavních sester. Výsledky byly zjišťovány pomocí nestandardizovaného dotazníku zjišťující míru informovanosti sester o příčinách synkopálních stavů. Získaná data byla analyzována a statisticky zpracována pomocí programu Microsoft Excel 365. Výsledky: Výzkumný soubor byl tvořen 242 respondenty, které tvořily sestry pracující na interních, kardiologických, neurologických, chirurgických, traumatologických a ortopedických odděleních. Z výsledků je zřejmé, že sestry nemají dostatečné znalosti o příčinách synkopálních stavů. Lepší informovanost mají sestry pracující na odděleních interních oborů a urgentním příjmu (p = 0,007), sestry s vysokoškolským vzděláním (p = 0,004) a zkušené sestry s dlouholetou praxí (p = 0,032). Závěr: Diplomová práce poukazuje na důležitost sester při péči o pacienta se synkopou, ze které vyplývá i potřeba orientace sester, v této problematice. Zdůrazňuje nezastupitelnou roli sester v multidisciplinárním týmu.
Povědomí o Fairtrade na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
WEINZETTELOVÁ, Nikola
Práce se zabývá identifikací znalostí a povědomím o Fairtrade na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Cílem práce je identifikace znalostí v oblasti spravedlivého obchodování a navrhnutí opatření pro zvýšení povědomí o Fairtrade mezi studenty a zaměstnanci. Praktická část práce se zabývá provedením marketingového výzkumu mezi studenty a zaměstnanci fakulty a následnou analýzou dat z dotazníkového šetření, která tvoří podklad pro vyhodnocení stanovených hypotéz a navrhnutí doporučení, která by po zavedení mohla pomoci zvýšit povědomí o Fairtrade na Ekonomické fakultě.
Koncepce ochrany obyvatelstva do roku 2020 a její možný odraz v přípravě obyvatel obcí
Komárková, Klára ; Mika, Otakar Jiří (oponent) ; Novák, Jaromír (vedoucí práce)
Naše společnost se stává stále rizikovější, a proto ochrana obyvatelstva nabývá neustále většího významu. Tato bakalářská práce je zaměřena na Koncepci ochrany obyvatelstva do roku 2020 a její možný odraz v přípravě obyvatel obcí. První část práce se stručně zabývá historií ochrany obyvatelstva. Následuje část, kde je rozebrána současně platná legislativa. Další je vyhodnocení předešlé Koncepce do roku 2015. Jako poslední se práce zabývá Koncepcí do roku 2020 se zaměřením na obyvatelstvo obcí.
Možné přístupy ve vzdělávání dospělé populace z pohledu ochrany obyvatelstva
Mrázková, Silvie ; Doležel, Ludvík (oponent) ; Svoboda, Bohuslav (vedoucí práce)
Přírodní a antropogenní katastrofy obklopují náš život čím dál víc. Oblast edukace běžného občana v ochraně obyvatelstva vykazuje stále velký deficit. Proto je třeba vymyslet a navrhnout způsoby, jak dosáhnout zlepšení. V první části práce je ohlédnutí od historie ochrany obyvatelstva až po současný stav. Poukazuje se na řešení této problematiky v sousedních evropských státech. Dále jsou analyzovány možné postupy a způsoby využití těchto poznatků v podmínkách naší republiky. Tyto přístupy je třeba ve vzdělávání dospělé populace v ochraně obyvatelstva uplatnit. V praktické části je vypracován vlastní návrh kapesního průvodce ochrany obyvatelstva.
Development of Company Brand
Minárik, Šimon ; Bumberová, Veronika (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
The diploma thesis focuses on the brand development of chosen event company Omega Entertainment. The thesis is divided into three parts, where theoretical framework defines market, customers, competition, brand, position and in the end marketing. The theoretical part of the thesis together with defined metodology afterwards focuses on the analytical part of the thesis. This specific part focuses on analyzes, evaluation and possible recommendations, which should serve as a starting point for brand development itself. The thesis ends with proposal part of the thesis, which, based on analytical findings, should lead to the brand developing.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 234 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.