Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jak reklama ovlivňuje představu sebe sama: genderová perspektiva
Vránková, Ivana ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Synek, Stanislav (oponent)
Bakalářská práce "Jak reklama ovlivňuje představu sebe sama: Genderová perspektiva" pojednává o problematice prezentace žen v reklamách. V teoretické části práce upozorňuji na vliv masových médiích ve společnosti a uvádím teorie, které se k tématu gender a reklama bezprostředně vztahují. V empirické části práce se pokouším propojit teorii s praxí. Analyzuji polostrukturované rozhovory a ukazuji, jak respondenti a respondentky vnímají obraz femininitu v reklamách. Dále ukazuji, jaký má reklama vliv na pojetí sebe sama. Přesněji řečeno ukazuji, jak respondenti vnímají ideál krásy, předkládaný reklamou, a jak se s ním osobně vypořádávají. Tato práce je nástinem toho, jakým způsobem reklama svými stereotypními obrazy ideálního ženství a mužství zasahuje do každodenních životů skutečných mužů a žen
Zodpovídání otázek na hodnoty
Vranková, Ivana ; Vinopal, Jiří (vedoucí práce) ; Buriánek, Jiří (oponent)
Předkládaná diplomová práce je věnována problematice ovlivňování zodpovídání otázek na hodnoty v kontextu dotazníkových šetření. V teoretické části jsou nejdříve představeny poznatky z oblasti zkoumání kognitivních procesů probíhajících obecně v průběhu zodpovídání otázek, stejně tak jako faktory, jež mohou výsledné odpovědi ovlivňovat. Následně je představen Schwartzův kruhový model hodnot a nástroje používané pro měření významnosti hodnot vycházející z této koncepce. V závěru teoretické části jsou popsány výsledky dosavadních studií zaměřených na možnosti ovlivnění hodnot. Z poznatků představených v teoretické části vychází série tří experimentálních on-line studií, jichž se zúčastnilo dohromady téměř 600 respondentů, a jež zkoumaly ovlivnitelnost individualistických a kolektivistických hodnot prostřednictvím navození změny v regulačním zaměření nebo sebepojetí účastníků. V první ze tří studií došlo k ovlivnění hodnot v závislosti na obsahu předchozích otázek, efekt byl nicméně v opačném směru, než se původně předpokládalo. V dalších dvou studiích nevedla manipulace k signifikantním rozdílům mezi skupinami. Příčiny těchto výsledků, limity realizovaných studií a výhledy pro budoucí bádání jsou nastíněny v diskusi a závěru.
Závěsný obraz v současné vizuální kultuře
Vranková, Ivana ; Půtová, Barbora (vedoucí práce) ; Hoftichová, Petra (oponent)
Předmětem bakalářské práce je závěsný obraz v současném obytném interiéru se speciálním zaměřením na problematiku prefabrikovaných reprodukcí prodávaných v hypermarketech typu Ikea či Hornbach. Závěsný obraz je zasazen do širšího kontextu jeho historického vývoje a diskutovány jsou rovněž proměny jeho funkcí. Jedna z kapitol se zabývá specificky tématem reprodukcí, další kapitola zasazuje zkoumaný fenomén do kontextu diskusí o masové kultuře, potažmo kýči. Jsou představeny dosavadní výzkumy obrazů v domácnostech a následně popsána vlastní empirická studie. Jejím cílem je jednak odhalit individuální rozdíly v motivacích, preferencích a důležitosti kritérií ovlivňujících rozhodování při výběru obrazů do domácnosti, jednak stanovit obecnější zákonitosti v hodnocení konkrétních obrazů skutečně nabízených v Ikei a Hornbachu jejich potenciálními zákazníky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Jak se žilo poté. Návrat československých politických vězňů zpátky do společnosti.
Vránková, Ivana ; Bouška, Tomáš (vedoucí práce) ; Hlaváček, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Jak se žilo poté. Návrat československých politických vězňů zpátky do společnosti" pojednává o způsobech integrace československých politických vězňů 50. let po propuštění z vězení zpátky do společnosti. V konceptuálním rámci mé práce se snažím nastínit politicko-historickou situaci v Československu 50. let. Diskutuji význam pojmu politický vězeň a věnuji se podmínkám v československých věznicích a pracovních táborech. Okrajově pak sleduji také strategie, na základě kterých se politickým vězňům pravděpodobně podařilo vyrovnat se s touto novou a nechtěnou životní situací ve vězení. Tyto témata sice nejsou pro zaměření mé práce primární, ale abychom dokázali pochopit, jaké problémy měli političtí vězni s integrací zpátky do společnosti a s jakými existencionálními aspekty se museli po svém návratu z vězení vyrovnávat, měli bychom znát i širší kontext, konkrétně zejména to, co se dělo před jejich zatčením, během jejich věznění a jaké podmínky zde panovaly. Ve své práci dále demonstruji metodu orální historie a poukazuji na specifika svého vlastního výzkumu. V obecné rovině se zaměřuji na dobu, kdy se moji narátoři a narátorky po propuštění z vězení dostávali do většinové společnosti a s jakými faktory se v této době museli vyrovnávat. Konkrétně se zaměřuji zejména na rodinné a...
Jak reklama ovlivňuje představu sebe sama: genderová perspektiva
Vránková, Ivana ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Synek, Stanislav (oponent)
Bakalářská práce "Jak reklama ovlivňuje představu sebe sama: Genderová perspektiva" pojednává o problematice prezentace žen v reklamách. V teoretické části práce upozorňuji na vliv masových médiích ve společnosti a uvádím teorie, které se k tématu gender a reklama bezprostředně vztahují. V empirické části práce se pokouším propojit teorii s praxí. Analyzuji polostrukturované rozhovory a ukazuji, jak respondenti a respondentky vnímají obraz femininitu v reklamách. Dále ukazuji, jaký má reklama vliv na pojetí sebe sama. Přesněji řečeno ukazuji, jak respondenti vnímají ideál krásy, předkládaný reklamou, a jak se s ním osobně vypořádávají. Tato práce je nástinem toho, jakým způsobem reklama svými stereotypními obrazy ideálního ženství a mužství zasahuje do každodenních životů skutečných mužů a žen

Viz též: podobná jména autorů
1 VRÁNKOVÁ, Iva
5 Vranková, Ivana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.