Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Historie kaplanství v ČR a profesní postavení nemocničního kaplana dnes
Kašparová, Kateřina ; Veverková, Kamila (vedoucí práce) ; Lášek, Jan Blahoslav (oponent)
Tato diplomová práce se pokouší o vhled do služby nemocničního kaplana v České republice. Seznamuje nás s počátky svého pramene v Bibli a historii v Evropě, kdy péče o nemocné byla v kompetenci církve do doby, kdy se stávala povinností i státní. Vzhledem ke vzniku sociálního systému bylo nutné vytvořit funkční zákony a vládní nařízení, které se ve stručnosti snažím vypsat v rámci působení církve a státu. Tím, že je tato práce psaná na Husitské teologické fakultě, je doplněna historií sociální a charitativní péčí v rámci Církve československé husitské. Celá práce je ve své druhé části doplněna kvalitativním výzkumem soustředícím se na překážky a pohled nemocničních kaplanek a farářů CČSH působících v nemocničním prostředí.
Evoluce, funkce a chemická diverzita královských feromonů společenského hmyzu
Kašparová, Kateřina ; Hanus, Robert (vedoucí práce) ; Urbanová, Klára (oponent)
Society společenského hmyzu jsou možná nejsložitějšími biologickými systémy. Opakovaná nezávislá evoluce eusociální organizace u několika hmyzích linií typicky vedla k nebývalému ekologickému úspěchu těchto skupin hmyzu. Eusociální společenstva se však kromě koordinované skupinové práce a altruismu vyznačují také potenciálem pro reprodukční konflikt. Ten si žádá evoluci mechanismu, jenž mu bude předcházet a zajistí homeostázi celé kolonie. Přestože je u hlavních skupin společenského hmyzu již dlouho známo, že tuto roli hrají královské feromony, existuje dodnes propast mezi poznáním biologického efektu těchto látek a jejich samotné chemické podstaty a s tím související biosyntézy a percepce. Ačkoli byl první královský feromon identifikován na počátku 60. letech minulého století, jejich intenzivnější výzkum je otázkou až posledního desetiletí. Nejrozvinutější je poznání královského feromonu včely medonosné, méně pak ostatních blanokřídlých a termitů. Objasnění podstaty královských feromonů by mohlo pomoci lépe porozumět evoluci společenského hmyzu, jejich životnímu cyklu a organizaci společenství. Tato práce shrnuje dosud známé poznatky o evoluci a chemii královských feromonů společenského hmyzu.
Vybrané otázky koncepce regulace veřejné podpory
Kašparová, Kateřina ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Horáček, Vít (oponent)
SFEU se pokouší zavést určitou vyváženost mezi členskými státy a Evropskou unií tak, že zakládá poměrně široký zákaz poskytování veřejné podpory, která narušuje nebo hrozí narušením soutěže tím, že zvýhodňuje určité podniky nebo určitá odvětví výroby, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy (článek 107 odst. 1 SFEU). Přestože SFEU upravuje obecný zákaz veřejné podpory, existují určité výjimky z tohoto obecného zákazu, které jsou buď automaticky slučitelné s vnitřním trhem (článek 107 odst. 2 SFEU) nebo umožňují Evropské komisi posoudit slučitelnost konkrétního opatření s vnitřním trhem na základě určitých cílů, kterých má být dosaženo (článek 107 odst. 3 SFEU). Uplatnění těchto výjimek je výlučnou pravomocí Evropské komise. Opatření státní podpory mohou být účinným nástrojem pro dosažení cílů společného zájmu. Veřejná podpora by se však měla používat pouze tehdy, pokud je vhodným nástrojem pro splnění přesně definovaného cíle, vytváří správné pobídky, je přiměřená a pokud narušuje hospodářskou soutěž v nejmenší možné míře.
Vybrané otázky koncepce regulace veřejné podpory
Kašparová, Kateřina ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Horáček, Vít (oponent)
SFEU se pokouší zavést určitou vyváženost mezi členskými státy a Evropskou unií tak, že zakládá poměrně široký zákaz poskytování veřejné podpory, která narušuje nebo hrozí narušením soutěže tím, že zvýhodňuje určité podniky nebo určitá odvětví výroby, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy (článek 107 odst. 1 SFEU). Přestože SFEU upravuje obecný zákaz veřejné podpory, existují určité výjimky z tohoto obecného zákazu, které jsou buď automaticky slučitelné s vnitřním trhem (článek 107 odst. 2 SFEU) nebo umožňují Evropské komisi posoudit slučitelnost konkrétního opatření s vnitřním trhem na základě určitých cílů, kterých má být dosaženo (článek 107 odst. 3 SFEU). Uplatnění těchto výjimek je výlučnou pravomocí Evropské komise. Opatření státní podpory mohou být účinným nástrojem pro dosažení cílů společného zájmu. Veřejná podpora by se však měla používat pouze tehdy, pokud je vhodným nástrojem pro splnění přesně definovaného cíle, vytváří správné pobídky, je přiměřená a pokud narušuje hospodářskou soutěž v nejmenší možné míře.
Ekonomické dopady sociální politiky na vybraná odvětví hospodářství ČR
Kašparová, Kateřina ; Severová, Lucie (vedoucí práce)
Žijeme v 21. století, kdy se více než kdy jindy řeší finance, ekonomika jak z pohledu jedince, tak státu, ale také Evropské unie, která ovlivňuje každý členský stát a Česká republika není výjimkou. Ekonomická situace státu nadále ovlivňuje menší i větší firmy, podnikatele a fyzické osoby, které pod vlivem okolního vývoje dělají rozhodnutí mající vliv nejen na jejich současnost, ale také budoucnost. Ekonomická rozhodnutí fungování státu dopadají na úřady, které činí kroky podporující daná rozhodnutí, na firmy, jako například elektronická evidence tržeb, daňová zatížení a další zákony ovlivňující fungování podnikatelských subjektů. To vše dopadá přímo či nepřímo na konkrétního jedince pohybujícího se v hospodářství ČR. Cílem disertační práce je vyjádřit ekonomické dopady, a to z hlediska sociální politiky na vybraná odvětví hospodářství ČR, jak teoreticky, tak i prakticky. Ekonomický dopad sociální politiky ovlivňuje finanční situaci ekonomicky aktivních obyvatel, kteří jsou zasaženi nenadálou životní situací. Ta je degraduje v rámci společenského postavení z důvodu poklesu ekonomické úrovně, která je posléze nedostatečná a sociální politika mnohdy nedokáže dostatečně zohlednit ekonomickou situaci jedince před a po vzniku zmíněné situace. A jedinec mnohdy nedokáže dostatečně využít možnosti, které sociální politika umožňuje. Hlavním důvodem je nedostatečná informovanost, která by měla působit na jedince již před vznikem situace a vytvořit tak v lidech povědomí o možnostech řešení situace. Nenadálá životní situace, kterou řeší sociální politika a která je dále řešitelná prostřednictvím jejích nástrojů, je ztráta zaměstnání či neschopnost dále vykonávat pracovní činnost. Obě možnosti souvisí s poklesem pracovní schopnosti, kterou řeší sociální politika prostřednictvím poskytováním invalidních důchodů. Ty zastřešuje Česká správa sociálního zabezpečení prostřednictvím okresních správ po celé ČR. Stát ovlivňuje výši invalidních důchodů stanovením výše minimální mzdy, vyměřovacího základu, stanovením procentní výměry invalidního důchodu včetně jejích redukčních hranic či minimální dobou potřebného pojištění. Zmíněné ukazatele vstupují do výpočtu invalidního důchodů, který se tak stává velmi individuální záležitostí, avšak ovlivňuje svými pravidly 441 tisíc osob pobírajících tento důchod, který ve III. stupni dosahuje průměrné výše 10 262 Kč. S tímto finančním prostředkem o něco málo vyšším než je minimální mzda musí jedinec hospodařit a řešit nově vzniklou situaci. Ekonomické dopady způsobené nenadálou životní situací ovlivňují nejen jedince samotného, ale také jeho blízké okolí. K eliminaci těchto negativních ekonomických dopadů slouží další nástroje sociální politiky, které mohou finanční situaci zlepšit. Avšak jedná se o značnou administrativní náročnost, pro kterou je zapotřebí znalost o možnostech, mezi které patří příspěvky na péči, příspěvky na mobilitu, průkaz osoby se zdravotním postižením, ale také možnost odvolat se proti rozhodnutí České správy sociálního zabezpečení odvolat a zlepšit tak svoji ekonomickou situaci.
Ověření Oswaldovy hypotézy pro okresy České republiky
Kasparová, Kateřina
Cílem práce je rozhodnout, zda pro okresy České republiky platí Oswaldova hypotéza, tedy jestli existuje vztah mezi mírou nezaměstnanosti a podílem vlastnického bydlení. V literárním přehledu je uvedena problematika pojednávající o Oswaldově hypotéze, jsou zmíněny oblasti s ní související, zejména pak trh práce a trh s nemovitostmi. V kapitole Metodika je popsána ekonometrická analýza, jež byla využita pro potřeby praktické části. Výsledky vlastní práce jsou pak diskutovány a srovnány se zahraničními pracemi.

Viz též: podobná jména autorů
5 KAŠPAROVÁ, Karolína
9 Kasparová, Kateřina
1 Kašparová, Karin
5 Kašparová, Karolína
2 Kašparová, Klára
3 Kašparová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.