Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Software pro výuku řízení parogenerátoru jaderné elektrárny
Toman, Jiří ; Nekula, Pavel (oponent) ; Němec, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá studií technologie řízení parogenerátoru a tvorbou aplikace, která zahrnuje reálnou simulaci řízení hladiny parogenerátoru a její grafickou interpretaci. Představuje analýzu a řešení formou programu, který bude hodnotnou aplikací v praxi. Výsledkem práce je výukový software simulující chování systému regulace hladiny parogenerátoru v referenční jaderné elektrárně.
Povrchové úpravy součástí spalovacích motorů
Toman, Josef ; Novotný, Pavel (oponent) ; Maršálek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je odbornou rešerší zabývající se nejčastěji používanými druhy povrchových úprav aplikovaných na namáhané součásti spalovacích motorů. Uvádí jejich rozdělení, přínosy automobilovému průmyslu a důvody jejich tvorby. Dále se zaměřuje na definice používaných technologií, charakteristiky procesů a povlaků, dokončovací operace následující po povrchových úpravách a aplikace těchto úprav na součásti spalovacích motorů.
Modelování a simulace robustních řídicích algoritmů pro EC motory
Smilek, Jan ; Hrbáček, Jan (oponent) ; Toman, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou vývoje algoritmů pro řízení bezkartáčového střídavého (BLAC) motoru. Nejprve je vypracována rešeršní studie, obsahující odvození matematického modelu EC motoru a přehled vybraných metod senzorového i bezsenzorového řízení. Dále práce představuje realizaci simulačního modelu, sestaveného v prostředí Matlab/Simulink s využitím toolboxu SimPowerSystems. V následující části je popsána realizace algoritmu senzorového řízení motoru s využitím Hallových senzorů a odhadu polohy. Poté je představen modul pro bezsenzorový odhad polohy a způsob jeho implementace do stávajícího modelu pro zvýšení robustnosti řídicího algoritmu. Poslední část práce se zabývá tvorbou grafického prostředí pro změnu vybraných parametrů modelu a shrnuje a porovnává dosažené výsledky.
Technologická etapa spodní stavby - Obchodní centrum Ostrava
Toman, Jan ; Štěrba, Martin (oponent) ; Henková, Svatava (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je technologie provedení spodní hrubé stavby nákupního centra v Ostravě. Tato práce obsahuje technickou zprávu, technologický předpis, zařízení staveniště, návrh strojní sestavy, časové plánování, rozpočet, kontrolní a zkušební plán, bezpečnost práce a ochranu životního prostředí.
EMG biofeedback
Toman, Jakub ; Hrozek, Jan (oponent) ; Janoušek, Oto (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje základní metody získávání elektromyografických dat invazivním a neinvazivním způsobem. Dále se zaměřuje na princip biologické zpětné vazby, na myofeedback a jeho základní vlastnosti. Součástí práce je aplikace, která umožňuje zobrazení měřeného průběhu EMG, signalizuje překročení nastaveného prahu a obsahuje dvě jednoduché hry vhodné pro myofeedback.
Modelování a simulace vektorového řízení EC motorů v prostředí Simulink
Hořava, Jan ; Szabó, István (oponent) ; Toman, Jiří (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je vytvoření modelu elektricky komutovaného motoru s aplikací vektorového řízení v prostředí Matlab – Simulink. Úvodní teoretická část dokumentu je věnována fyzické konstrukci EC motorů. V dalším textu jsou pak popsány nejčastější způsoby řízení, jmenovitě se jedná o skalární řízení, přímé řízení momentu a vektorové řízení. Závěr práce obsahuje popis a rozbor jednotlivých částí vytvořeného modelu konkrétního EC motoru s vektorovým řízením a vyhodnocení výsledků.
Simulační modelování elektrických pohonů pro vybrané kritické aplikace
Toman, Jiří ; Jalovecký, Rudolf (oponent) ; Szabó, István (oponent) ; Singule, Vladislav (vedoucí práce)
Disertační práce na téma „Simulační modelování elektrických pohonů pro vybrané kritické aplikace“ je zaměřena na oblast stanovených aplikací v civilním letectví. Vybranou aplikací, na kterou se tato práce zaměřuje, je elektricky poháněné a elektronicky řízené dávkovací palivové čerpadlo, které dodává palivo do leteckého motoru typu APU. Disertační práce ucelenou formou popisuje vývojový cyklus tohoto zařízení a prokazuje splnění všech vyžadovaných kritických funkcí. Při vývoji deklarovaného zařízení jsou maximální měrou aplikovány moderní přístupy z oblasti matematického modelování, simulace, verifikace, monitorování a predikce provozních stavů leteckých zařízení s cílem prokázat vhodnost jejich nasazení s ohledem na snížení času vývoje, snížení vývojových nákladů, prodloužení životnosti, prodloužení servisních intervalů, zvýšení uživatelského komfortu a snížení ceny, a to vše při zachování vyžadované spolehlivosti. Tato práce si rovněž klade za cíl prokázat a ověřit vhodnost nasazení elektronicky komutovaných stejnosměrných motorů do kritických aplikací v oblasti civilního letectví. K tomu je nezbytné navrhnout robustní řízení pohonu, které splní požadavky na stanovenou spolehlivost.
Modelování tepelných procesů letecké elektroniky a problematika jejího chlazení
Ančík, Zdeněk ; Toman, Jiří (oponent) ; Vlach, Radek (vedoucí práce)
Práce se zabývá tepelnou analýzou elektronických přístrojů letecké techniky a možnostmi jejího chlazení. Dva odlišné přístupy k řešení tepelné problematiky jsou popsány a použity pro tepelnou analýzu dvou reálných technických objektů. Výsledky analýzy jsou porovnány s výsledky provedeného experimentálního měření teploty bez-kontaktní metodou.
Programování dvouosého pohonu s EC motory typu Maxon
Toman, Jiří ; Pazdera, Ivo (oponent) ; Koláčný, Josef (vedoucí práce)
Tato práce popisuje řízení dvouosého servopohonu s EC motory typu MAXON, pomocí řídící jednotky EPOS. Kromě vlastního řízení EC motorů, obsahuje různé druhy postupů pro návrh parametrů spojitých i diskrétních regulátorů, s následným ověřením a porovnáním vlastností, pomocí programového prostředí MATLAB. Po úspěšném simulačním ověření, je nejvhodnější regulátor pro polohové řízení dvouosého servopohonu, vložen do reálných řídících jednotek EPOS, které jsou připojeny k EC motorům MAXON s výrobním označením EC-max 22. Dále je realizováno nastavení komunikace mezi řídicí jednotkou typu EPOS P a jí podřízenou jednotkou EPOS. Jednotka EPOS P je dále propojena s řídicím počítačem pomocí sériové sběrnice RS 232 . Další částí této práce je program pro řízení dvouosého servopohonu opisujícího nápis MAXON s využitím lineární a kruhové interpolace. K vytvoření zdrojového kódu programu je použitý standardní programovací jazyk ST. Tento program je realizován v programovém prostředí EPOS STUDIO, které je dodáváno výrobcem k řídícím jednotkám EPOS.
Využití FPGA pro řízení a modelování BLDC motoru
Sova, Václav ; Toman, Jiří (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Práce se zabývá řešením úkolů v oblasti řízení BLDC motorů s využitím programovatelných hradlových polí (FPGA). S využitím modulárního HW dSPACE s FPGA kartou jsou řešeny problémy jako senzorové i bezsenzorové řízení BLDC motoru, real-time simulace tohoto motoru a řízení v tzv. degradovaném módu. Design FPGA je tvořen pomocí nástroje System Generator for DSP od firmy Xilinx. Vedlejším cílem práce je ukázat, že s rozvojem vysokoúrovňových nástrojů pro design FPGA je implementace algoritmů pro FPGA poměrně rychlá a efektivní a nevyžaduje dlouholeté zkušenosti a znalosti s programovatelnými hradlovými poly. Implementací algoritmů na FPGA místo procesorů získáme mnoho výhod, především v rychlosti zpracování a nízké latenci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
14 TOMAN, Jan
5 Toman, Jakub
14 Toman, Jan
2 Toman, Jaroslav
18 Toman, Jiří
1 Toman, Jonáš
7 Toman, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.