Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Personální rozvoj jako nástroj k zajištění konkurenceschopnosti firem
Horčičková, Barbora ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Sršňová, Šárka (oponent)
Tato bakalářská práce nese název "Personální rozvoj jako nástroj k zajištění konkurenceschopnosti firem" . Domnívám se, že personální rozvoj zaměstnanců je aktuálním tématem podniků nejen v České republice. Dnes můžeme tvrdit, že podnikatelské subjekty překonaly etapu transformace z centrálně plánovaného hospodářství na systém tržní. Čas vymezený této úloze již vyprchal a firmy, které touto etapou úspěšně prošly, musí svou existenci a konkurenceschopnost neustále podporovat a rozvíjet. Hrozí totiž nebezpečí, že se podniky stanou obětí sebeuspokojení z dosažených výsledků a začnou stagnovat. Aby se tak nestalo, je třeba zamyslet se nad tím, kam a jakým způsobem směřovat. Dle mého názoru se většina firem koncentruje na přínosy, které jim přináší zlepšení image společnosti a komunikace uvnitř firmy, rozšíření týmové práce, zvýšení spokojenosti zákazníků, podpora inovací, pokles fluktuace apod. Právě tyto důvody mě přiměly k zamyšlení a vypracování této bakalářské práce. Cílem mé práce je v teoretické části představit problematiku personálního rozvoje z hlediska zajištění konkurenceschopnosti firem. Při vymezení pojmu personální rozvoj vycházím z koncepce firmy Škoda Auto, kde pracuji v oddělení Personalistika managementu, konkrétně pak ve skupině personálního rozvoje. Pro účely této práce definuji personální...
Výuka a učení se cizím jazykům jako prostředek interkulturního vzdělávání dospělých
Blažková Sršňová, Šárka ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent) ; Jakoubek, Marek (oponent)
Předložená disertační práce se zabývá otázkami interkulturního vzdělávání v souvislosti s výukou a učením se cizím jazykům u dospělých. Jazyk a kultura jsou z hlediska jejich osvojení neoddělitelné, kultura je reprezentována jazykem a jazyk mimo kulturu neexistuje. Současné cizojazyčné vyučování-učení upřednostňuje integrativní zprostředkovávání kultury a jazyka, kdy kultura, resp. (inter)kulturní dimenze, se stává stabilním obsahem cizojazyčné edukace a základem rozvoje a formování osobnosti jedince. Ústředním tématem práce je vztah vyučování-učení se cizím jazykům a interkulturního vzdělávání-učení u dospělých. Cílem disertační práce je vysledovat, jakými prostředky disponuje současná cizojazyčná edukace pro uplatňování kulturologického paradimatu. Interkulturní dimenze je implicitně přítomna ve všech složkách procesu řízeného cizojazyčného vyučování-učení. Další část práce odhaluje problematizující či sporné otázky týkající se podstaty interkulturního učení, konkrétně pak ve vztahu k výuce a učení se cizím jazykům. Práce se mimo jiné v ucelené podobě zabývá jazykovým vzděláváním dospělých v České republice.
Obsazování pracovních míst učitelů cizích jazyků
Baudyš, Jiří ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Sršňová, Šárka (oponent)
Snad nikdo nepochybuje o velkém významu znalosti cizích jazyků nejen pro výkon mnoha povolání, ale i z hlediska dalšího všestranného rozvoje osobnosti. V době hledání nové kvalitativní dimenze zapojení české společnosti do širšího evropského a světového rámce je zřejmý i aspekt kulturně politický. V úvahu je také nutné vzít přání Evropské unie, aby se každý občan Evropy uměl dorozumět alespoň dvěma dalšími jazyky kromě jazyka mateřského. Zajistit potřebnou úroveň jazykového vzdělávání a jeho prohlubování či rozšiřování na další populační skupiny vyžaduje využít znalostí a dovedností dostatečného počtu náležitě kvalifikovaných učitelů. Současný stav bývá hodnocen jako neuspokojivý. Česká školní inspekce hlásí trvalý nedostatek aprobovaných učitelů cizích jazyků. Účinnost mimořádného opatření, které umožňuje vyučovat cizí jazyk i neaprobovaným učitelům, sice končí v červnu 2006, avšak podle vyjádření Jaroslavy Delišové z odboru základního vzdělávání MŠMT bude navrženo jeho prodloužení do roku 2009 (Šteflová, 2006, s. 10). Zužovat problematiku obsazování míst učitelů cizích jazyků na otázky získávání a výběru náležitě vzdělaných expertů by jistě bylo nesmírně krátkozraké. Každý si jistě vybaví alespoň několik učitelů, kteří jej provázeli cestou za vzděláním. Snad všichni z nich měli "náležitou aprobaci", a...
Výuka a učení se cizím jazykům jako prostředek interkulturního vzdělávání dospělých
Blažková Sršňová, Šárka ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent) ; Jakoubek, Marek (oponent)
Předložená disertační práce se zabývá otázkami interkulturního vzdělávání v souvislosti s výukou a učením se cizím jazykům u dospělých. Jazyk a kultura jsou z hlediska jejich osvojení neoddělitelné, kultura je reprezentována jazykem a jazyk mimo kulturu neexistuje. Současné cizojazyčné vyučování-učení upřednostňuje integrativní zprostředkovávání kultury a jazyka, kdy kultura, resp. (inter)kulturní dimenze, se stává stabilním obsahem cizojazyčné edukace a základem rozvoje a formování osobnosti jedince. Ústředním tématem práce je vztah vyučování-učení se cizím jazykům a interkulturního vzdělávání-učení u dospělých. Cílem disertační práce je vysledovat, jakými prostředky disponuje současná cizojazyčná edukace pro uplatňování kulturologického paradimatu. Interkulturní dimenze je implicitně přítomna ve všech složkách procesu řízeného cizojazyčného vyučování-učení. Další část práce odhaluje problematizující či sporné otázky týkající se podstaty interkulturního učení, konkrétně pak ve vztahu k výuce a učení se cizím jazykům. Práce se mimo jiné v ucelené podobě zabývá jazykovým vzděláváním dospělých v České republice.
Výuka a učení se cizím jazykům jako prostředek interkulturního vzdělávání dospělých
Blažková Sršňová, Šárka ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent) ; Jakoubek, Marek (oponent)
Předložená disertační práce se zabývá otázkami interkulturního vzdělávání v souvislosti s výukou a učením se cizím jazykům u dospělých. Jazyk a kultura jsou z hlediska jejich osvojení neoddělitelné, kultura je reprezentována jazykem a jazyk mimo kulturu neexistuje. Současné cizojazyčné vyučování-učení upřednostňuje integrativní zprostředkovávání kultury a jazyka, kdy kultura, resp. (inter)kulturní dimenze, se stává stabilním obsahem cizojazyčné edukace a základem rozvoje a formování osobnosti jedince. Ústředním tématem práce je vztah vyučování-učení se cizím jazykům a interkulturního vzdělávání-učení u dospělých. Cílem disertační práce je vysledovat, jakými prostředky disponuje současná cizojazyčná edukace pro uplatňování kulturologického paradimatu. Interkulturní dimenze je implicitně přítomna ve všech složkách procesu řízeného cizojazyčného vyučování-učení. Další část práce odhaluje problematizující či sporné otázky týkající se podstaty interkulturního učení, konkrétně pak ve vztahu k výuce a učení se cizím jazykům. Práce se mimo jiné v ucelené podobě zabývá jazykovým vzděláváním dospělých v České republice.
Výuka a učení se cizím jazykům jako prostředek interkulturního vzdělávání dospělých
Blažková Sršňová, Šárka ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent) ; Jakoubek, Marek (oponent)
Předložená disertační práce se zabývá otázkami interkulturního vzdělávání v souvislosti s výukou a učením se cizím jazykům u dospělých. Jazyk a kultura jsou z hlediska jejich osvojení neoddělitelné, kultura je reprezentována jazykem a jazyk mimo kulturu neexistuje. Současné cizojazyčné vyučování-učení upřednostňuje integrativní zprostředkovávání kultury a jazyka, kdy kultura, resp. (inter)kulturní dimenze, se stává stabilním obsahem cizojazyčné edukace a základem rozvoje a formování osobnosti jedince. Ústředním tématem práce je vztah vyučování-učení se cizím jazykům a interkulturního vzdělávání-učení u dospělých. Cílem disertační práce je vysledovat, jakými prostředky disponuje současná cizojazyčná edukace pro uplatňování kulturologického paradimatu. Interkulturní dimenze je implicitně přítomna ve všech složkách procesu řízeného cizojazyčného vyučování-učení. Další část práce odhaluje problematizující či sporné otázky týkající se podstaty interkulturního učení, konkrétně pak ve vztahu k výuce a učení se cizím jazykům. Práce se mimo jiné v ucelené podobě zabývá jazykovým vzděláváním dospělých v České republice.
Muži a ženy v mužské kultuře: se zaměřením na vzdělávání a profesní život
Kučerová, Jitka ; Sršňová, Šárka (oponent) ; Kopecký, Martin (vedoucí práce)
Hned v úvodu bychom chtěli předeslat, že ač by se mohlo podle názvu práce očekávat, že bude zaměřena především na obhajobu žen a jejich nevýhodné pozice v mužské společnosti, nebudeme se věnovat pouze tomuto faktoru. Budeme se snažit poukázat především na rigiditu dnešní společnosti, která si od zástupců obou pohlaví nárokuje plnění stále stejných tradičních rolí bez ohledu na moderní posun většiny ostatních složek tvořících společnost. Nepůjde tedy výhradně o obhajobu žen, ale poukážeme i na nevýhody, které z pravidel "mužské" společnosti plynou mužům samotným. Muže a ženy budeme tedy prezentovat v určitém smyslu v rovnoprávném postavení - obě dvě pohlaví totiž podléhají kulturním normám a stereotypům. Chtěli bychom na tuto problematiku nahlédnout s určitým odstupem a neutralitou. Účelem této práce by měla být snaha o vyvarování se jakékoli zaujatosti. Zachování odstupu a racionality je pro nás v této práci cílem, protože svou stálou ožehavostí láká toto téma ke zpracování nové a nové představitele, především speciálně pro tuto oblast vyhraněných vědeckých a politických směrů, které se genderem a problematikou koexistence mužů a žen ve společnosti zabývají primárně (např. gender studies, různé druhy feminismu ... ). Představitelé takovýchto směrů mají však už výběrem svého zaměření často poněkud zúžený...
Obsazování pracovních míst učitelů cizích jazyků
Baudyš, Jiří ; Sršňová, Šárka (oponent) ; Kocianová, Renata (vedoucí práce)
Snad nikdo nepochybuje o velkém významu znalosti cizích jazyků nejen pro výkon mnoha povolání, ale i z hlediska dalšího všestranného rozvoje osobnosti. V době hledání nové kvalitativní dimenze zapojení české společnosti do širšího evropského a světového rámce je zřejmý i aspekt kulturně politický. V úvahu je také nutné vzít přání Evropské unie, aby se každý občan Evropy uměl dorozumět alespoň dvěma dalšími jazyky kromě jazyka mateřského. Zajistit potřebnou úroveň jazykového vzdělávání a jeho prohlubování či rozšiřování na další populační skupiny vyžaduje využít znalostí a dovedností dostatečného počtu náležitě kvalifikovaných učitelů. Současný stav bývá hodnocen jako neuspokojivý. Česká školní inspekce hlásí trvalý nedostatek aprobovaných učitelů cizích jazyků. Účinnost mimořádného opatření, které umožňuje vyučovat cizí jazyk i neaprobovaným učitelům, sice končí v červnu 2006, avšak podle vyjádření Jaroslavy Delišové z odboru základního vzdělávání MŠMT bude navrženo jeho prodloužení do roku 2009 (Šteflová, 2006, s. 10). Zužovat problematiku obsazování míst učitelů cizích jazyků na otázky získávání a výběru náležitě vzdělaných expertů by jistě bylo nesmírně krátkozraké. Každý si jistě vybaví alespoň několik učitelů, kteří jej provázeli cestou za vzděláním. Snad všichni z nich měli "náležitou aprobaci", a...
Personální rozvoj jako nástroj k zajištění konkurenceschopnosti firem
Horčičková, Barbora ; Sršňová, Šárka (oponent) ; Kocianová, Renata (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce nese název "Personální rozvoj jako nástroj k zajištění konkurenceschopnosti firem" . Domnívám se, že personální rozvoj zaměstnanců je aktuálním tématem podniků nejen v České republice. Dnes můžeme tvrdit, že podnikatelské subjekty překonaly etapu transformace z centrálně plánovaného hospodářství na systém tržní. Čas vymezený této úloze již vyprchal a firmy, které touto etapou úspěšně prošly, musí svou existenci a konkurenceschopnost neustále podporovat a rozvíjet. Hrozí totiž nebezpečí, že se podniky stanou obětí sebeuspokojení z dosažených výsledků a začnou stagnovat. Aby se tak nestalo, je třeba zamyslet se nad tím, kam a jakým způsobem směřovat. Dle mého názoru se většina firem koncentruje na přínosy, které jim přináší zlepšení image společnosti a komunikace uvnitř firmy, rozšíření týmové práce, zvýšení spokojenosti zákazníků, podpora inovací, pokles fluktuace apod. Právě tyto důvody mě přiměly k zamyšlení a vypracování této bakalářské práce. Cílem mé práce je v teoretické části představit problematiku personálního rozvoje z hlediska zajištění konkurenceschopnosti firem. Při vymezení pojmu personální rozvoj vycházím z koncepce firmy Škoda Auto, kde pracuji v oddělení Personalistika managementu, konkrétně pak ve skupině personálního rozvoje. Pro účely této práce definuji personální...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.