Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Selected textological aspects of french press - comparative analysis
Sovič, Pavel ; Jančík, Jiří (vedoucí práce) ; Listíková, Renáta (oponent)
Tato práce je zaměřena na zkoumání některých metod, kterých využívá textová analýza respektive textologie. Tyto metody jsou zkoumány v rámci analýzy vybraných celonárodních deníků za účelem srovnání základních novinářských strategií. Porovnání ukázalo mnohé rozdíly jako například to, že každý francouzský deník různě pojímá vzhled a obsah úvodní strany, má jinou strukturu a pořadí rubrik nebo volí jiné členění článků, často víceúrovňové. Tyto rozdíly v edičních metodách jsou způsobeny zejména profilací na různé typy čtenářů respektive různou politickou orientací. Každý deník podává stejnou informaci rozdílným způsobem. Leckdy nacházíme subjektivní pohled na danou problematiku. Z provedené analýzy je dokonce patrné, že některé zkoumané deníky využívají metody bulvárního tisku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Didaktické situace pro výuku matematiky ve francouzštině
Sovič, Pavel ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Práce se zabývá výukou matematiky ve francouzském jazyce pomocí metody CLIL na střední odborné škole. Akronymy CLIL (Content and Language Integrated Learning), EMILE (Enseignement de Matières par Intégration d'une Langue Etrangère) nebo např. AICL (Apprentissage Intégré d'un Contenu et d'une Langue) označují integrovanou výuku nejazykového předmětu a cizího jazyka. Cíle takové výuky jsou vždy dva. V první řadě jde o cíl obsahový (např. získání konkrétní odborné znalosti či dovednosti v matematice) a v druhé řadě o cíl jazykový (např. získání potřebné slovní zásoby a větných konstrukcí pro diskusi o řešení kvadratické rovnice ve francouzštině). Na základě studia literatury, analýzy vzdělávacích materiálů CLIL a zejména v souladu s teoretickými východisky této metody (konstruktivismus, problémová výuka, kritické myšlení, akční a komunikativní přístup) byl připraven plán výuky zaměřený na téma kvadratické rovnice. Experimentální výuka byla realizována v prvním ročníku střední odborné školy, kde je francouzský jazyk vyučován jako druhý cizí jazyk. Hlavním cílem práce kromě samotné realizace výuky a její následné analýzy bylo výuku následně zhodnotit ze dvou hledisek, v první řadě kvalitativně na základě videozáznamů z odučených hodin, žákovských řešení, hospitačních formulářů, terénních poznámek a...
Podnětná výuka obsahu trojúhelníku a rovnoběžníku ve dvou třídách s odlišnou zkušeností s výukou matematiky
Sovič, Pavel ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Práce se zabývá konstruktivistickými přístupy k výuce matematiky na základní škole, tedy takovými přístupy, které do centra výuky staví žáka. Na základě studia literatury, analýzy učebnic a zejména v souladu s teorií generických modelů jako teorie popisující způsob budování žákovských poznatků byla připravena výuka pojmu obsah trojúhelníku a rovnoběžníku. Experimentální výuka byla realizována ve dvou 7. třídách s odlišnou zkušeností s výukou matematiky na 1. stupni. Jedna třída byla vyučována podle silně instruktivní řady učebnic, zatímco druhá třída podle učebnice, která je v souladu s principy konstruktivismu zacílena na žáka a umožňuje individualizaci výuky. Hlavním cílem práce bylo popsat experimentální výuku v obou třídách a zhodnotit ji ze dvou hledisek. V první řadě kvalitativně na základě analýzy videozáznamů výuky, řešení žáků, terénních poznámek, záznamů obrazovky na interaktivní tabuli, ale také z pohospitačních rozborů hodin přítomných učitelek. V druhém případě kvantitativně na základě pre- a post-testů. Kvalitativní analýza je zaměřená hlavně na klíčové objevy a situace během výuky a hodnocení zapojení žáků do výuky. V konstruktivisticky vedené třídě se objevil náznak generického modelu již v první hodině a ve čtvrté hodině ho většina žáků byla schopna sama formulovat. Naopak ve druhé...
Selected textological aspects of french press - comparative analysis
Sovič, Pavel ; Jančík, Jiří (vedoucí práce) ; Listíková, Renáta (oponent)
Tato práce je zaměřena na zkoumání některých metod, kterých využívá textová analýza respektive textologie. Tyto metody jsou zkoumány v rámci analýzy vybraných celonárodních deníků za účelem srovnání základních novinářských strategií. Porovnání ukázalo mnohé rozdíly jako například to, že každý francouzský deník různě pojímá vzhled a obsah úvodní strany, má jinou strukturu a pořadí rubrik nebo volí jiné členění článků, často víceúrovňové. Tyto rozdíly v edičních metodách jsou způsobeny zejména profilací na různé typy čtenářů respektive různou politickou orientací. Každý deník podává stejnou informaci rozdílným způsobem. Leckdy nacházíme subjektivní pohled na danou problematiku. Z provedené analýzy je dokonce patrné, že některé zkoumané deníky využívají metody bulvárního tisku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.