Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výchova a vývoj dětí v lesbické rodině
Sedláčková, Anna ; Šulová, Lenka (oponent) ; Gillernová, Ilona (oponent)
SOUHRN: Rigorózní práce se zabývá lesbickými rodinami a specifiky dětí, které v nich vyrůstají. Teoretická část je postavena především na výsledcích výzkumů z USA a Velké Británie. Zabývá se definicí homoparentální rodiny a jejich jednotlivých typů, specifiky výchovy a vztahů a procesem zvaným coming-out. Zmiňuje role, které má v rodině biologická matka, biologický otec, sociální / nevlastní matka. V druhé polovině teoretické části je podrobně rozebrán psychický, genderový a sociální vývoj dětí z lesbických rodin. Uvedeny jsou i některé pohledy dětí na netradiční rodinu a jejich pocity a názory na homosexualitu rodičů. Zařazena je i kapitola týkající se adoptivních lesbických rodin. Výzkum uvedený v empirické části je založen na rozhovoru doplněném projektivními technikami. Výzkumný vzorek tvoří 10 dětí z lesbických rodin ve věku 4 až 15 let. Ve vzorku jsou děti pocházející z předchozího heterosexuálního vztahu i děti, které se do lesbické rodiny narodily plánovaně. Respondenti do vzorku byli získáváni prostřednictvím inzerce a metodou sněhové koule. Výzkum je kvalitativní a jeho výsledky jsou zpracovány formou zpráv o případové studii. Dalším výstupem je seznam klíčových témat, který vznikl metodou vytváření trsů. Výsledky výzkumu potvrdily logiku dělení lesbických rodin na dva základní typy - smíšené a...
Specifika dětí z homoparentálních rodin
Sedláčková, Anna ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Diplomová práce se zabývá lesbickými a gay rodinami a specifiky dětí, které v nich vyrůstají. Teoretická část je postavena především na výsledcích výzkumů z USA a Velké Británie. Zabývá se definicí homoparentální rodiny a jejich jednotlivých typů, specifiky výchovy a vztahů a procesem zvaným coming-out. Zmiňuje role, které má v rodině biologická matka, biologický otec, sociální / nevlastní matka. V druhé polovině teoretické části je podrobně rozebrán psychický, genderový a sociální vývoj dětí z lesbických rodin. Uvedeny jsou i některé pohledy dětí na netradiční rodinu a jejich pocity a názory na homosexualitu rodičů. Výzkum uvedený v empirické části je založen na rozhovoru doplněném projektivními technikami. Výzkumný vzorek tvoří 10 dětí z lesbických rodin ve věku 4 až 15 let. Ve vzorku jsou děti pocházející z předchozího heterosexuálního vztahu i děti, které se do lesbické rodiny narodily plánovaně. Respondenti do vzorku byli získáváni prostřednictvím inzerce a metodou sněhové koule. Výzkum je kvalitativní a jeho výsledky jsou zpracovány formou zpráv o případové studii. Dalším výstupem je seznam klíčových témat, který vznikl metodou vytváření trsů. Výsledky výzkumu potvrdily logiku dělení lesbických rodin na dva základní typy - smíšené a plánované lesbické rodiny. Pro všechny děti je heterosexuální rodina...
Latvian literature in Lithuania - perception of classical and contemporary literature after 1991
Sedláčková, Anna ; Montvilaite, Geda (vedoucí práce) ; Štoll, Pavel (oponent)
Přestože se na základě geografické blízkosti a příslušnosti k jedné jazykové rodině může zdát velmi pravděpodobné, že lotyšská literatura bude neoddělitelnou součástí litevského knižního trhu, absence komplexnějšího a interdisciplinárnějšího přístupu zaměřeného na období po roce 1991 k tomuto tématu spíše naznačuje opak. Cílem této práce je zhodnotit vnímání lotyšské literatury odborníky (literárními vědci), jak staršími, tak současnými, a zároveň porovnat, zda tendence překládat lotyšská díla do litevštiny slábne nebo sílí. I když byla v letech 1990-2023 přeložena široká škála děl z lotyšské literatury, dalo by se předpokládat, že neexistuje úměrný počet děl, která by mapovala vývoj a vnímání lotyšské literatury v Litvě. Přestože cílem této práce není zcela zaplnit toto prázdné místo, zůstává ambicí tyto jevy systematicky popsat a pokud možno i vysvětlit faktory, které vedou k menšímu (nebo naopak většímu) počtu překladů z lotyšské literatury. Klíčová slova: lotyšská literatura, překlady, literární recepce, Litva, současná literatura, klasická literatura
Stanovení bílkovin u pšenic z konvenčního a ekologického pěstování a jejich vliv na kvalitu zrna
Sedláčková, Anna
Cílem diplomové práce bylo stanovení vybraných znaků pekařské jakosti u vybraných vzorků zrna pšenice seté (Triticum aestivum L.) z ekologického a konvenčního zemědělství. Osivo dvaceti odrůd a novošlechtění bylo vyseto na stanovišti Dörfles v režimu ekologického zemědělství a Weikendorf v konvenčním zemědělství v roce 2020. Na stanovištích byla během vegetace roku 2021 hodnocena úroveň napadení Blumeria graminis, Septoria tritici, Puccinia striiformis a Fusarium graminearum. Následně byl zjištěn výnos z jednotlivých parcel (dt.ha-1) a provedeny laboratorní analýzy spočívající v hodnocení výtěžnosti mouky pomocí Quadrumat Junior a SRC-CHOPIN 2, NIR, SDS a Zelenyho sedimentačního testu, alveografického a extensografického hodnocení a na závěr hodnocení pomocí GlutoPeak. Ročník 2020/2021 byl charakteristický častými a vysokými srážkovými úhrny během setí a žní. Při tvorbě technologické jakosti zrna sehrál významnou roli průběh povětrnosti, vlivy lokality a odlišné agrotechnické postupy. Rakouskem nastavená hranice 12,5 % dusíkatých látek byla na stanovišti Weikendorf (konvenční zemědělství) splněna kromě odrůdy `Campesino` všemi odrůdami a novošlechtěními, na stanovišti Dörfles v režimu ekologického zemědělství tato hranice nebyla splněna žádnou z odrůd. Výsledky stanovení ostatních technologických parametrů ukázaly značné rozdíly mezi kvalitou sklizně ve prospěch konvenčního zemědělství. Byla získána řada korelací mezi vybranými parametry kvality stanovenými použitou přístrojovou technikou. Ukázalo se, že zrno z konvenčního a ekologického zemědělství se může značně odlišovat i z pohledu hodnocení vztahů mezi vybranými parametry kvality.
Literární text jako prostředek multikulturní výchovy v pedagogice volného času
SEDLÁČKOVÁ, Anna
Bakalářská práce se zabývá využitím literárního textu, jako prostředku multikulturní výchovy v pedagogice volného času. Teoretická část definuje multikulturalismus a s ním spojený pojem multikulturní výchovy, její detailnější rozpracování a zakotvení v kurikulárních dokumentech České republiky. Dále jsou uvedeny vhodné literární texty s multikulturní tematikou a vybrané výukové metody vhodné pro práci s textem v rámci volnočasové pedagogiky školních družin. Praktická část obsahuje sadu pracovních listů, které mají sloužit k rozvoji multikulturních kompetencí prostřednictvím literárního textu.
Sledování výdeje hypolipidemik v lékárně s odbornými pracovišti v letech 2005 - 2006
Sedláčková, Anna ; Vopršalová, Marie (vedoucí práce) ; Tilšer, Ivan (oponent)
1. SOUHRN / SUMMARY Kardiovaskulární onemocnění představují příčinu více než poloviny všech úmrtí v České republice. Farmakoterapie hypolipidemiky dle výsledků klinických studií jednoznačně přináší prospěch pacientům v sekundární prevenci ischemické choroby srdeční. Tato práce si klade za cíl na vzorku lékárny s odbornými pracovišti sledovat a porovnat spotřebu a spektrum vydávaných hypolipidemik v letech 2005 a 2006 a dále na základě podrobné měsíční analýzy spotřeby tří nejčastěji vydávaných léčiv v roce 2005 (atorvastatinu, simvastatinu a fenofibrátu) pozorovat změny v jejich spotřebě po nástupu generických přípravků atorvastatinu na český trh a po uvolnění jeho preskripce pro praktické lékaře. Za pomoci lékárenského systému Paenium byla zaznamenávána spotřeba jednotlivých léčivých přípravků ze skupiny hypolipidemik v letech 2005 a 2006 jako počet balení skutečně pacientem vyžádaných na základě lékařského předpisu. Aby bylo možné spotřeby jednotlivých léčiv a poté skupin hypolipidemik mezi sebou srovnávat, byly tyto hodnoty převedeny na počty definovaných denních dávek (DDD) a podíl jednotlivých léčiv a skupin hypolipidemik na celkové spotřebě vyjádřen procentuálně. Dle našich výsledků byl v roce 2005 ve sledované lékárně nejčastěji vydávanou účinnou látkou simvastatin, následovaný atorvastatinem a...
Využití dat z frekvenčních slovníků lotyštiny v chystaném lotyšsko-českém překladovém slovníku
Sedláčková, Anna ; Škrabal, Michal (vedoucí práce) ; Ante, Kristine (oponent)
explicitně vyjádřen snažíme lotyšských frekvenčních frekvenčních případě nověji přímo korpusů, lotyšsko českém překladovém části lotyšském českém prostředí, zdrojů, (čtyři odlišné tištěné současné Lotyšsku ČR. část zaměřena Neoddělitelnou součástí části společně uživateli konkrétnější představu podobě lotyšsko českém překladovém možnost
Výchova a vývoj dětí v lesbické rodině
Sedláčková, Anna ; Šulová, Lenka (oponent) ; Gillernová, Ilona (oponent)
SOUHRN: Rigorózní práce se zabývá lesbickými rodinami a specifiky dětí, které v nich vyrůstají. Teoretická část je postavena především na výsledcích výzkumů z USA a Velké Británie. Zabývá se definicí homoparentální rodiny a jejich jednotlivých typů, specifiky výchovy a vztahů a procesem zvaným coming-out. Zmiňuje role, které má v rodině biologická matka, biologický otec, sociální / nevlastní matka. V druhé polovině teoretické části je podrobně rozebrán psychický, genderový a sociální vývoj dětí z lesbických rodin. Uvedeny jsou i některé pohledy dětí na netradiční rodinu a jejich pocity a názory na homosexualitu rodičů. Zařazena je i kapitola týkající se adoptivních lesbických rodin. Výzkum uvedený v empirické části je založen na rozhovoru doplněném projektivními technikami. Výzkumný vzorek tvoří 10 dětí z lesbických rodin ve věku 4 až 15 let. Ve vzorku jsou děti pocházející z předchozího heterosexuálního vztahu i děti, které se do lesbické rodiny narodily plánovaně. Respondenti do vzorku byli získáváni prostřednictvím inzerce a metodou sněhové koule. Výzkum je kvalitativní a jeho výsledky jsou zpracovány formou zpráv o případové studii. Dalším výstupem je seznam klíčových témat, který vznikl metodou vytváření trsů. Výsledky výzkumu potvrdily logiku dělení lesbických rodin na dva základní typy - smíšené a...
Specifika dětí z homoparentálních rodin
Sedláčková, Anna ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Diplomová práce se zabývá lesbickými a gay rodinami a specifiky dětí, které v nich vyrůstají. Teoretická část je postavena především na výsledcích výzkumů z USA a Velké Británie. Zabývá se definicí homoparentální rodiny a jejich jednotlivých typů, specifiky výchovy a vztahů a procesem zvaným coming-out. Zmiňuje role, které má v rodině biologická matka, biologický otec, sociální / nevlastní matka. V druhé polovině teoretické části je podrobně rozebrán psychický, genderový a sociální vývoj dětí z lesbických rodin. Uvedeny jsou i některé pohledy dětí na netradiční rodinu a jejich pocity a názory na homosexualitu rodičů. Výzkum uvedený v empirické části je založen na rozhovoru doplněném projektivními technikami. Výzkumný vzorek tvoří 10 dětí z lesbických rodin ve věku 4 až 15 let. Ve vzorku jsou děti pocházející z předchozího heterosexuálního vztahu i děti, které se do lesbické rodiny narodily plánovaně. Respondenti do vzorku byli získáváni prostřednictvím inzerce a metodou sněhové koule. Výzkum je kvalitativní a jeho výsledky jsou zpracovány formou zpráv o případové studii. Dalším výstupem je seznam klíčových témat, který vznikl metodou vytváření trsů. Výsledky výzkumu potvrdily logiku dělení lesbických rodin na dva základní typy - smíšené a plánované lesbické rodiny. Pro všechny děti je heterosexuální rodina...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
13 SEDLÁČKOVÁ, Anna
7 Sedláčková, Adéla
5 Sedláčková, Alena
4 Sedláčková, Alžběta
8 Sedláčková, Andrea
1 Sedláčková, Aneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.