Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Média jako nástroj rodičů ve výchově dítěte
Hadrbolcová, Jana ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Téma rodičovské mediace, tedy toho, jakým způsobem rodiče svým dětem média zprostředkovávají, ustupuje do pozadí. Přitom rodiče jsou právě ti, kteří jsou klíčovými postavami v dětském vývoji a průvodci dětí v mediálním světě. Záměrem této práce je zaměřit se právě na rodiče a to, jakým způsobem využívají média ve výchově a jaké jsou motivy a strategie jejich rodičovské mediace. Při přípravě tématu se výrazně změnila společenská situace díky nástupu pandemie COVID-19. S ní přišla řada změn do rodin a to i v oblasti užívání médií. Na základě této společenské změny jsem se rozhodla zapracovat tento faktor do své studie a zjistit, jestli tato situace přinesla nějaké změny právě v rovině rodičovské mediace, popřípadě jaké. Na základě polostrukturovaných rozhovorů, které jsem vedla s rodiči z osmi rodin dětí ve věku 4 - 10 let zjišťuji, jakým způsobem rodiče využívají média ve své výchově, co je k tomu vede, jaká pravidla v rodině nastavují a jaké jsou způsoby kontroly a regulace užívání médií dětmi. Důležitou část pak tvoří reflexe možných změn v rodičovské mediaci v souvislosti s pandemií.
Televize ve světě dnešních dětí a teenagerů
Hadrbolcová, Jana ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Römer, Lucie (oponent)
Dnešní děti a mládež se narodily a vyrůstaly ve světě, jehož běžnou součástí jsou digitální média. Představují generaci označovanou jako digital natives. Tzv. stará média, jako například televize ustupují do pozadí, ale zároveň se snaží držet krok s dobou. Televize byla ještě nedávno nejoblíbenějším a nejsledovanějším médiem. V dnešní době ale její vliv a působnost podle některých výzkumů ustupuje před novými digitálními technologiemi. Právě mladá generace je ta, pro níž je televize ve svém původní podobě staré médium. V minulosti se řada vědců zabývala účinky televize na děti a mládež. V současné době je televize z části regulována zákonem, co se obsahů i způsobu vysílání týká. Zvláště potom Česká televize, která se jako instituce veřejné služby, přímo věnuje i tvorbě pro děti a mládež. V této práci se zabývám vlivem televize na dnešní děti a mládež s ohledem na digitální vývoj a změny ve společnosti, který sebou přinesl, a také vývojem krajiny České televize ve tvorbě pro děti a mládež a její úspěšností u těchto divákům. Díky rozhovoru s dramaturgem dětské kanálu České televize zjišťuji aktuální situaci a přístup České televize k dětským divákům. Pro vyjasnění sledovanosti televize dětmi jsem využila metodu skupinového rozhovoru focus group, během níž jsem u čtyřech skupin dětí různých věkových...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.