|
Tvorba elektronického obchodu pro podnikatele
Prchal, Tomáš ; Kříž, Jiří (oponent) ; Luhan, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá představením a srovnáním různých platforem pro tvorbu elektronického obchodu pro podnikatele. Cílem práce je poskytnout přehled o výhodách a nevýhodách jednotlivých platforem, a také porovnat jejich funkce a možnosti. Práce bude také obsahovat praktickou část, ve které budou srovnány konkrétní platformy pro vytvoření elektronického obchodu na míru a budou popsány kroky potřebné k vytvoření e-shopu na platformě, která nejlépe odpovídá požadavkům podnikatele. Výsledkem práce je podrobný průvodce pro výběr vhodného e-shopového řešení s přihlédnutím k aktuální situaci a potřebám podnikatele.
|
|
Self service BI v marketingovém oddělení telekomunikační společnosti
Prchal, Tomáš ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Stecenková, Marina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá možností řešení self-service business intelligence v prostředí marketingového oddělení telekomunikační společnosti. Hlavním cílem této práce je seznámit stechnologiemi pro self-service business intelligence, které jsou součástí programu Microsoft Excel 2013 a předvést možnosti jejich využití pro potřeby marketingového oddělení. První část práce se zabývá teoretickou částí problematiky business intelligence s rozdělením na klasický přístup a dále na self-service. To je později doplněno o seznámení s nástroji pro self-service business intelligence obsaženými v programu Excel. Druhá část práce je věnována praktické stránce řešení. Nejprve vytvoření hrubého dimenzionálního modelu z dostupných dat a dále sestavení samotného self-service řešení pomocí nástrojů v programu Excel. Jedná se o nástroje PowerPivot a Power Query, které slouží primárně pro získání a správu zdrojových dat, ale také nabízejí základní možnosti vizualizace. Pro výstupy pak slouží nástroje Power View, které umožňuje přehledné zobrazení požadovaných informací a doplněk PowerMaps, který zobrazuje zdrojová data na mapě. Výstupem je pak konkrétní self-service řešení vytvořené podle zadání pracovníků marketingového oddělení, zobrazující požadované informace pomocí nástrojů self-service.
|
|
Aplikace marketingu u regionální neziskové organizace - Obchodní a hospodářské komory
Zezuláková, Markéta ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Prchal, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá aplikací marketingu u neziskové, regionálně vymezené organizace Obchodní a hospodářské komory. Cílem práce bylo zhodnotit současné uplatnění a navržení vyváženého marketingového mixu, který zohledňuje všechny stávající specifika a nabídnout řešení pro její další rozvoj a efektivní uplatnění aktivit a produktů u cílových skupin. V teoretické části jsou pospány specifika neziskových organizací, výchozí metodika týkající se tvorby marketingu, zahrnující analýzy cílových skupin, konkurence, SWOT a marketingový mix. V praktické části je rozpracovaný popis OHK jako velmi atypické neziskové organizace, vč. jednotlivých marketingových analýz dle metododiky a doporučení ke zpelšení.
|
|
Řešení chudoby v rozvojových zemích
Prchal, Tomáš ; Durdisová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kubelková, Karina (oponent)
Chudoba patří k vážným problémům dnešního světa. Podle údajů Světové banky žije v současném světě více než 1/6 populace v extrémní chudobě (za méně než 1,25 dolaru na den). Převládajícím nástrojem boje proti chudobě je oficiální rozvojová pomoc, která je založena na transferech prostředků z vyspělých zemí do rozvojových. Cílem této práce je posouzení, jak byla rozvojová pomoc při snižování chudoby úspěšná, k čemuž je použita analýza dvou regionů -- východní Asie a subsaharské Afriky. Ve východní Asii se podařilo snížit chudobu za 25 let o tři čtvrtě miliardy lidí, podíl rozvojové pomoci na tomto úspěchu však byl zanedbatelný. V subsaharské Africe ani přes rozsáhlou pomoc k poklesu chudoby nedošlo. Z analýzy vyplynulo, že východiskem z chudoby není rozvojová pomoc, ale větší zapojení rozvojových zemí do mezinárodního obchodu ve spojení s vhodnými hospodářskými politikami, které vytvoří prostředí příznivé pro podnikání a příliv zahraničních investic.
|
|
Vliv investičních pobídek poskytovaných vládou ČR na český trh práce
Prchal, Tomáš ; Kapinusová, Jana (vedoucí práce) ; Vošická, Zdenka (oponent)
Investiční pobídky jsou jedním z nástrojů pro podporu investování. Zahrnují, mimo jiné, daňové úlevy, dotace na vytvořená pracovní místa nebo příspěvky na rekvalifikaci a školení. Přestože jsou z právního hlediska dostupné i český firmám, zaměřují se zejména na lákání velkých zahraničních investorů. Hlavními cíly investičních pobídek jsou podpora hospodářského růstu, snížení nezaměstnanosti a zvýšení konkurenceschopnosti české ekonomiky. V této práci jsem se tedy zabýval otázkou, zda mají investiční pobídky pozitivní vliv na nezaměstnanost v České republice. Došel jsem k závěru, že nezaměstnanost se prostřednictvím investičních pobídek snížit nepodařilo. V současnosti, kdy většina evropských států pobídky využívá a česká vláda neplánuje učinit opatření, která by zatraktivnila české podnikatelské prostředí, by však jejich zrušení mohlo Českou republiku konkurenčně znevýhodnit.
|