Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Language as a Virus of the Mind: The Thinking and Writing of William S. Burroughs
Polák, Ondřej ; Vichnar, David (vedoucí práce) ; Roraback, Erik Sherman (oponent)
RESUMÉ PRÁCE "The Electronic Revolution" je sbírka esejů a článků W. S. Burroughse, amerického spisovatele, umělce a kulturní ikony. Texty vydané v roce 1970 jsou reakcí na rychlý technologický pokrok té doby, zejména v oblasti elektronické komunikace. Jedním z ústředních témat eseje je představa, že technologie má moc proměnit společnost. Burroughs byl fascinován možnostmi elektronické komunikace, v níž viděl způsob, jak zbořit bariéry mezi lidmi a vytvořit propojenější, globální společenství. Věřil, že vzestup elektronických médií povede k nové éře lidského vědomí, v níž budou lidé schopni komunikovat a vyměňovat si myšlenky v dosud nevídaném měřítku. Dalším klíčovým tématem "Elektronické revoluce" je Burroughsova fascinace lidskou myslí a jejím vztahem k technologii. Zajímal se o způsob, jakým lze elektronická média využít ke změně lidského vědomí, a zkoumal potenciál technologií, jako jsou mozkové implantáty, k vytvoření nových stavů vědomí a rozšíření lidských schopností. Burroughs však zkoumal i temnější stránky elektronické revoluce. Obával se, že média mohou být použita jako nástroj kontroly a manipulace ze strany vlád a korporací. Viděl, že elektronická média mohou být využita k formování veřejného mínění a kontrole toku informací, což povede ke světu, v němž lidé nebudou mít skutečnou svobodu pro...
Between Art and Politics: Disunity of Black Drama during the Harlem Renaissance
Polák, Ondřej ; Wallace, Clare (vedoucí práce) ; Ulmanová, Hana (oponent)
vi Abstrakt Cílem této práce je prokázat a zmapovat rozkol nově vzniklého afroamerického divadla během Harlemské renesance. Rozkol, který jej dělil na politické hry, využívané jako nástroj povzbuzení a zburcování Afroameričanů, a "lidové hry", které se soustředili na umělecké vyjádření, bez přímého spojení s protestem nebo politickou agendou. Tento rozkol, ztělesněný W.E.B. Du Boisem a Alainem Lockem, určoval směr černošského divadla mezi léty 1916 a 1937, a tato práce jej ukazuje jak z hlediska teoretického, tak z hlediska praktického - tedy jak z pohledu jeho hlavních myslitelů, tak přímo na jednotlivých hrách. Nejprve je v práci popsán úhel pohledu W.E.B. Du Boise, který stál za ideou "propagandistických" her, a poté pohled Alaina Locka, který se chtěl oprostit od přímočaré politické agendy a namísto ní chtěl upevnit postavení Afroameričanů kvalitou uměleckého vyjádření. Oba tyto směry si našli své podpůrce v řadách spisovatelů, což vedlo k oné rozpolcenosti. Oba směry jsou popsány odděleně, vždy spolu s hrami, které se inspirují danou ideologií. Přesněji řečeno jde o Rachel, For Unborn Children a Don't You Want To Be Free? z řad Protestního divadla a The Broken Banjo, Plumes a Balo z řad divadla Uměleckého. V práci jsou zanalyzována témata, postavy, místa a symbolika vybraných her, a je v ní popsáno,...
WEARING THE MASK: Performativity in African American Drama from 1950 to 1970
Polák, Ondřej ; Wallace, Clare (vedoucí práce) ; Ulmanová, Hana (oponent)
Cílem práce je průzkum afroamerického divadla z hlediska performativity a popis vlivu konceptů, jako jsou passing a entrenchment, na díla afroamerických dramatiků v průběhu padesátých a šedesátých let dvacátého století. Za tímto účelem se první část práce soustřeďuje na popis performativity, a to nejprve na definici jejího původního významu v lingvistice a následné sledování jejího vývoje. Hlavní vliv na tuto část mají díla Judith Butler, Nadine Ehlers, Eve Sedgewick a Andrew Parkera. Práce Judith Butler jsou použity jako hlavní zdroj pochopení performativity v jejím současném významu, ale také umožňují definici performativního aktu zvaného "passing". Dílo Nadine Ehlers slouží k propojení performativity a rasy, a také jako základ pro popis takzvaného "entrenchmentu". Práce Eve Sedgewick a Andrew Parkera vytváří spojnici mezi performativitou a divadlem, neboť jsou v ní popsány takzvané "relations of spectatorship", které jsou základním stavebním kamenem divadla. Jelikož performativita, ať už na divadle, nebo kdekoli jinde, je založena na diskursu, poodhaluje další kapitola této práce obrazy a vztahy diváctví, které určovaly vývoj afroamerického divadla od jeho počátků. Zahrnují výstupy otroků, černé minstrely, ale i první pokusy o ryze afroamerické divadlo. Všechny aspekty společně utvořily základ,...
Between Art and Politics: Disunity of Black Drama during the Harlem Renaissance
Polák, Ondřej ; Wallace, Clare (vedoucí práce) ; Ulmanová, Hana (oponent)
vi Abstrakt Cílem této práce je prokázat a zmapovat rozkol nově vzniklého afroamerického divadla během Harlemské renesance. Rozkol, který jej dělil na politické hry, využívané jako nástroj povzbuzení a zburcování Afroameričanů, a "lidové hry", které se soustředili na umělecké vyjádření, bez přímého spojení s protestem nebo politickou agendou. Tento rozkol, ztělesněný W.E.B. Du Boisem a Alainem Lockem, určoval směr černošského divadla mezi léty 1916 a 1937, a tato práce jej ukazuje jak z hlediska teoretického, tak z hlediska praktického - tedy jak z pohledu jeho hlavních myslitelů, tak přímo na jednotlivých hrách. Nejprve je v práci popsán úhel pohledu W.E.B. Du Boise, který stál za ideou "propagandistických" her, a poté pohled Alaina Locka, který se chtěl oprostit od přímočaré politické agendy a namísto ní chtěl upevnit postavení Afroameričanů kvalitou uměleckého vyjádření. Oba tyto směry si našli své podpůrce v řadách spisovatelů, což vedlo k oné rozpolcenosti. Oba směry jsou popsány odděleně, vždy spolu s hrami, které se inspirují danou ideologií. Přesněji řečeno jde o Rachel, For Unborn Children a Don't You Want To Be Free? z řad Protestního divadla a The Broken Banjo, Plumes a Balo z řad divadla Uměleckého. V práci jsou zanalyzována témata, postavy, místa a symbolika vybraných her, a je v ní popsáno,...
Ferman online
Polák, Ondřej ; Deus, Michal (vedoucí práce) ; Prokop, Petr (oponent)
Práce nejprve mapuje současnou praxi v tvorbě fermanu jako hlavního pracovně-organizačního dokumentu v divadelním prostředí. Zabývá se formou uveřejňování informací v něm a jejich další distribuci zainteresovaným osobám. Dále navrhuje způsoby přechodu na tvorbu a správu agendy fermanu online. Popisuje a hodnotí stávající nabídku systémů na správu a sdílení agendy ať již jsou nebo nejsou primárně určeny pro divadelní provoz. V poslední části práce definuje návrh funkčního modelu systému Ferman online ? Online systému na správu a sdílení pracovních úkolů a volného času v divadelním prostředí. Definuje systém, popisuje jeho funkci, představuje jeho uživatelské přístupy a jejich možnosti, ukazuje jeho možné současné a budoucí použití. Závěrem mapuje náročnost zavedení systému, zmiňuje právní otázky spojené s jeho vývojem a použitím a nakonec nastiňuje reálnost jeho použití.
Ověření vlivu speciálních cvičení ve fyzioterapeutických centrech v Jihlavě
POLÁK, Ondřej
Bolest zad je jedním z nejrozšířenějších onemocnění na celém světě. Tato práce je zaměřena na speciální cvičení a léčebné metody pro jedince s bolestí v oblasti zad. V první části je popsán pohybový aparát, funkce svalů a použité metody a cviky na odstranění bolesti ve fyzioterapii. K výzkumu, byly vybrány fyzioterapeutická centra a osloveny osoby s problémy se zády. Podstatou výzkumu bylo měření kloubního rozsahu pohybu, odstranění svalových dysbalancí a vysvětlení speciálních cviků jedincům na protažení zkrácených a posílení ochablých svalů v dané oblasti. Měření probíhalo ve dvou fázích, vstupní a výstupní měření a úkolem bylo zjištění vlivu cvičení a stanovených léčebných metod na odstranění nebo zmírnění svalových dysbalancí a bolesti zad. Výzkum probíhal ve třech fyzioterapeutických a rehabilitačních zařízeních v Jihlavě.

Viz též: podobná jména autorů
8 POLÁK, Ondřej
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.