| |
| |
|
Srovnání přístupu k výchovně-vzdělávacímu procesu dětí s poruchami autistického spektra v České republice a Anglii
Minaříková, Lucie ; Flemrová, Miroslava (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
4 ABSTRAKT Název práce: Srovnání přístupu k výchovně-vzdělávacímu procesu dětí s poruchami autistického spektra v České republice a Anglii Cíl práce: Komparace pojetí výchovně-vzdělávacího procesu u dětí s poruchami autistického spektra v České republice a Anglii Metoda: Komparace dvou vybraných specializovaných zařízení poskytujících vzdělání studentům s poruchami autistického spektra. Za určující kategorie pro výběr vhodných zařízení ke komparaci byla symptomatika studentů a specializace zařízení. Za klíčové předměty srovnávací studie byly zvoleny výchovně-vzdělávací strategie, kapacita a organizace zařízení, personální a finanční zajištění a také prostor, věnovaný pohybové výchově. Zkoumaná kritéria byla zhodnocena na základě informací zjištěných pomocí participačního pozorování, rozhovorů s učiteli a jejich asistenty, rodiči, zaměstnanci a vedením obou zařízení, dále pak s odborníky, kteří se v dané problematice orientují a na základě studia dostupné dokumentace. Výsledky: Výsledkem komparace je zjištění, že výchovně-vzdělávací strategie, využívané u žáků s PAS v České republice jsou do značné míry srovnatelné se strategiemi, propagovanými v Anglii. Tato skutečnost je do značné míry ovlivněna tím, že se Česká republika, díky mezinárodní spolupráci, inspirovala v řadě kroků právě modelem Velké Británie....
|
| |
|
Hodnocení exprese a koexprese endoglinu a VCAM-1 v aortě apoE-deficientních myší
Minaříková, Lucie ; Rathouská, Jana (vedoucí práce) ; Fikrová, Petra (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra biologických a lékařských věd Hodnocení exprese a koexprese endoglinu a VCAM-1 v aortě apoE-deficientních myší Diplomová práce Lucie Minaříková Vedoucí práce: Mgr. Jana Rathouská Cíl práce: Záměrem této práce bylo sledovat expresi a koexpresi endoglinu (TGF-β receptoru III) a molekuly VCAM-1 v endotelu myší aorty. Jako experimentální model jsme použili myší kmen C57BL/6J, který byl geneticky upraven a vyznačoval se deficitem apolipoproteinu E. Metody: Při studii jsme se zaměřili na testování myšího kmene C57BL/6J s knockoutovaným genem pro apolipoprotein E v různých fázích aterosklerotického procesu. Deset týdnů staré myší samice byly rozděleny do tří skupin a krmeny dietami s různým obsahem cholesterolu. Jedna experimentální skupina byla krmena standardní dietou pro hlodavce (tzv. "chow type diet") po dobu dvou měsíců. Zbylé dvě skupiny byly krmeny dietou s obsahem 21 % tuku (tzv. "Western type diet") po dobu dvou a čtyř měsíců. Pro zjištění hladin celkového cholesterolu byla provedena biochemická analýza krve. Získané vzorky vzestupné části aorty byly analyzovány imunohistochemickou metodou ImmPRESSTM s detekčním činidlem DAB. Sledovanými markery byly endoglin (ENG) a VCAM-1. Výsledky: Biochemická analýza prokázala hodnoty...
|
| |
| |
| |
|
Hodnocení exprese a koexprese endoglinu a VCAM-1 v aortě apoE-deficientních myší
Minaříková, Lucie ; Rathouská, Jana (vedoucí práce) ; Fikrová, Petra (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra biologických a lékařských věd Hodnocení exprese a koexprese endoglinu a VCAM-1 v aortě apoE-deficientních myší Diplomová práce Lucie Minaříková Vedoucí práce: Mgr. Jana Rathouská Cíl práce: Záměrem této práce bylo sledovat expresi a koexpresi endoglinu (TGF-β receptoru III) a molekuly VCAM-1 v endotelu myší aorty. Jako experimentální model jsme použili myší kmen C57BL/6J, který byl geneticky upraven a vyznačoval se deficitem apolipoproteinu E. Metody: Při studii jsme se zaměřili na testování myšího kmene C57BL/6J s knockoutovaným genem pro apolipoprotein E v různých fázích aterosklerotického procesu. Deset týdnů staré myší samice byly rozděleny do tří skupin a krmeny dietami s různým obsahem cholesterolu. Jedna experimentální skupina byla krmena standardní dietou pro hlodavce (tzv. "chow type diet") po dobu dvou měsíců. Zbylé dvě skupiny byly krmeny dietou s obsahem 21 % tuku (tzv. "Western type diet") po dobu dvou a čtyř měsíců. Pro zjištění hladin celkového cholesterolu byla provedena biochemická analýza krve. Získané vzorky vzestupné části aorty byly analyzovány imunohistochemickou metodou ImmPRESSTM s detekčním činidlem DAB. Sledovanými markery byly endoglin (ENG) a VCAM-1. Výsledky: Biochemická analýza prokázala hodnoty...
|
|
Srovnání přístupu k výchovně-vzdělávacímu procesu dětí s poruchami autistického spektra v České republice a Anglii
Minaříková, Lucie ; Flemrová, Miroslava (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
4 ABSTRAKT Název práce: Srovnání přístupu k výchovně-vzdělávacímu procesu dětí s poruchami autistického spektra v České republice a Anglii Cíl práce: Komparace pojetí výchovně-vzdělávacího procesu u dětí s poruchami autistického spektra v České republice a Anglii Metoda: Komparace dvou vybraných specializovaných zařízení poskytujících vzdělání studentům s poruchami autistického spektra. Za určující kategorie pro výběr vhodných zařízení ke komparaci byla symptomatika studentů a specializace zařízení. Za klíčové předměty srovnávací studie byly zvoleny výchovně-vzdělávací strategie, kapacita a organizace zařízení, personální a finanční zajištění a také prostor, věnovaný pohybové výchově. Zkoumaná kritéria byla zhodnocena na základě informací zjištěných pomocí participačního pozorování, rozhovorů s učiteli a jejich asistenty, rodiči, zaměstnanci a vedením obou zařízení, dále pak s odborníky, kteří se v dané problematice orientují a na základě studia dostupné dokumentace. Výsledky: Výsledkem komparace je zjištění, že výchovně-vzdělávací strategie, využívané u žáků s PAS v České republice jsou do značné míry srovnatelné se strategiemi, propagovanými v Anglii. Tato skutečnost je do značné míry ovlivněna tím, že se Česká republika, díky mezinárodní spolupráci, inspirovala v řadě kroků právě modelem Velké Británie....
|