Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Between two worlds? Young middle class Egyptians, western expatriates, and downtown Cairo
Hollá, Jana ; Vrhel, František (vedoucí práce) ; Macháček, Štěpán (oponent) ; Pargačová, Viola (oponent)
Tato praca sa zaobera problematickymi vzt'ahmi medzi Arabskym "Vychodom" a "Zapadom" a hl'ada mozne sposoby ich zlepsenia. Jednym z moznych riesenf je sprostredkovanie vzajomneho dlohodobeho a intenzfvneho kontaktu, ktory by podporil ich hlboky a zmysluplny vzt'ah. Moznost' platnosti tejto myslienky bola otestovana tymto vYskumom, ktory sa blizsie sustredil na na skumanie dennej interakcie medzi specificky definovanou skupinou mladych Kahircanov, ktorl vedome vyhl'adavali zmysluplne vzt'ahy s lokalnou komunitou Zapadnych expatriotov. Vzhl'adom na danu problematiku bol zvoleny interdisciplinarny Prlstup, ktory je ukotveny v antropo16gii ale zaroveii cerpa z poznatkov kognitfvnej vedy, vyvojovej psyho16gie a medzikultlirnych studif. Dve hypotezy su v popredf tejto studie vzhl'adom na zvolenu skupinu daneho vyskumu: 1, V stup do zmysluplneho vzt'ahu s Druhym znacne pozmenf vzajomne stereotypy, a 2, Druhy ma znacny vplyv na konstrukciu osobnej identity (v ramci daneho zmysluplneho vzt'ahu). Tato studia je zalozena na pat'rocnom vyskume priameho pozorovania, ktory bol uskutocneny predovsetkym v centre Kahiry, a to medzi Januarom 2005 a Decembrom 2009. Opiera sa tak 0 hlbkovU analyzu specifickeho momentu v Kahirskej a Egyptskej socialnej hist6rii, navzajom prepajajuc domenu konstrukcie identity zo stereotypmi v...
Analýza vybraných zeměpisných testů
Macháček, Štěpán ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Matějček, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou používání didaktických testů v zeměpisu. Nejprve je po rozboru literatury vytvořen soubor kritérií vhodných k posuzování kvality testů. Následně jsou zvolená kritéria použita pro hodnocení vybraných zeměpisných testů. Součástí výzkumu je dotazníkové šetření mezi učiteli, které je zaměřeno na způsoby testování žáků. Odborníci se vyslovují kriticky na adresu pedagogické veřejnosti s ohledem na špatný stav testování na školách. Zároveň v současné době vrcholí přípravy nové státní maturity a nabízí se otázka, zda navržený ilustrační test maturitní zkoušky ze zeměpisu je krokem kupředu. Po provedení analýzy tohoto testu je konstatováno, že tento test z hlediska revidované Bloomovy taxonomie převyšuje běžně používané testy, které byly hodnoceny v další části práce. Přesto 37,5 % úloh nesplňuje nároky z hlediska jednoznačnosti a správnosti zadání. Analýza souboru 23 testů z běžné školní praxe dopadla ještě hůře. Provedené dotazníkové šetření ukázalo, že způsoby testování jsou na školách velmi podobné. Takže se dá očekávat, že i kvalita testů je na většině škol na nízké úrovni. I přes množství chyb je nový koncept maturitního testu krokem kupředu, sice značně nejistým, leč posun v kvalitě je z výsledné analýzy patrný. Klíčová slova: didaktické testy, hodnocení testů,...
Islám na Balkáně v postkomunistickém období. Proměny a nové formy islámu v jihovýchodní Evropě v letech 1990-2005
Macháček, Štěpán ; Kropáček, Luboš (vedoucí práce) ; Gombár, Eduard (oponent) ; Hladký, Ladislav (oponent)
Na rozdíl od mediální říše byl na akademické a odborné úrovni již široce akceptován "neislámský" přístup ke studiu problémů současných muslimských zemí a společností. Klasické orientalistické tendence dívat se na všechny společenské či politické procesy, probíhající v oblastech historicky ovlivněných islámskou kulturou, skrze islám jakožto hlavní politický a společenský faktor nejsou již dnes považovány za metodologicky relevantní pro vysvětlení dnešních otázek s tímto regionem spojených. Namísto islámu jako pozadí a východiska ke studiu například blízkovýchodních zemí a společností jsou pro výzkum těchto oblastí často používány metody antropologie, sociologie, politologie a ekonomie a dalších společenských věd, pomocí nichž je možné dojít ke skutečnému jádru problémů současných muslimských zemí. Role zdánlivě všemocného islámu, islamismu nebo islámského fundamentalismu poněkud bledne ve světle moderních fundovaných studií, metodologicky zakotvených v uvedených společenských vědách. Tak například období občanské války v Alžírsku v devadesátých letech 20. století, během níž zahynulo noži ozbrojených skupin a gangů nebo kulkami ze zbraní alžírské armády téměř čtvrt milionu lidí, už dnes není některými odborníky nahlíženo jako důsledek vzepětí islamismu v zemi a jeho úspěchu mezi Alžířany, kteří chtěli...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.