| |
|
Krajinárska štúdia vybraného územia
Lešková, Andrea
Táto krajinárska štúdia je zameraná na rekreačný potenciál katastrálneho územia mesta Lipany, východné Slovensko. Práca hodnotí rekreačný potenciál územia podľa metodiky Bíny (2010) a podľa metodiky Carbola (2010). Ďalej práca definuje hodnoty aj problémy územia na základe prevedených analýz. Ďalšou časťou práce je vytvorenie návrhu cieľovej charakteristiky krajiny, ktorá pozostáva z niekoľkých koncepcií zohľadňujúcich ako urbanistický a demografický rozvoj, tak aj udržateľný rozvoj územia definovaný v troch pilieroch. Jednotlivé navrhované prvky a zmeny v krajine nie len zvyšujú rekreačný potenciál územia, ale zároveň aj pôsobia polyfunkčne a zvyšujú ekologickú stabilitu, produkčný potenciál krajiny, chránia a revitalizujú hodnoty územia a eliminujú identifikované problémy v území. Navrhované zmeny sú podrobne popísané, časť z nich je aj simulovaná do vizualizácií. Následne je znova vyhodnotený rekreačný potenciál územia so zohľadnením navrhovaných úprav krajiny, ktorý dokazuje zvýšenie potenciálu o jeden stupeň v oboch metodikách. Detailne je rozpracovaný návrh úprav v rekreačnom areáli pod poldrom. Súčasťou návrhu je aj zlepšenie marketingu, ktorý spočíva v návrhu brožúrky s popisom najzaujímavejších miest a hodnôt územia.
|
|
Zakončení vzdělávání na ZŠ- Projekt žáků 9. třídy ZŠ J. K. Tyla v Písku
Lešková, Andrea ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce je zakončení povinné školní docházky na základní škole. Cílem teoretické části práce je souhrnný a detailní popis specifik, která se týkají 9. ročníku. Tato část může být užitečná pro učitele, kteří učí právě tento ročník, aby si uvědomili, co všechno ovlivňuje jejich práci a třeba najdou možnosti, jak svou práci zlepšit. Empirická část obsahuje případovou studii, která je zaměřena na projekt, který je realizován na Základní škole Josefa Kajetána Tyla v Písku. Jedná se o absolventský ples žáků 9. ročníku. Důraz je kladen především na to, co se žáci prostřednictvím takového projektu učí, zda a jak se proměňuje výuka a co všechno taková akce obnáší.
|
|
Žákovská knížka a její proměny
Lešková, Andrea ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
8 Abstrakt Tato práce je zaměřena na charakteristiku žákovské knížky. Cílem je zjistit, kdy byla zavedena do škol v České republice a jak či zda vůbec je legislativně ukotvena, jakou má strukturu, k čemu je využívána a jaké jsou nové trendy. Přínosem této práce je ucelený obraz o žákovské knížce, který obsahuje charakteristiku prvních žákovských knížek z 50. let minulého století, používaných v České republice a v kontrastu je uvedena i charakteristika žákovské knížky ve školním roce 2014/15. Dále je zde kapitola věnovaná hodnocení v žákovských knížkách. Práce obsahuje vyhodnocení dotazníku pro přiblížení postoje žáků, učitelů a zákonných zástupců k žákovské knížce. Klíčová slova Žákovská knížka, elektronická žákovská knížka, hodnocení žáků, funkce žákovské knížky, historie žákovské knížky
|