Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postoje žáků základních škol k osobám se zdravotním postižením
Lansdorf, Marek ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce pojednává o postojích žáků 4. a 5. ročníků k osobám se zdravotním postižením. Konkrétně se zabývá vlivem manifestní jinakosti na kultivaci žákovských postojů k problematice. V práci jsou vymezeny projevy a jinakost u vybraných typů zdravotního postižení. V souvislosti s utvářením žákovských postojů jsou shrnuty poznatky z psychosociálního vývoje žáků v období pozdního středního dětství. Práce také prezentuje osobnost třídního učitele z pohledu profesních kompetencí učitele. Záměrem práce bylo zjistit, jaké jsou postoje žáků 4. a 5. ročníků základních škol k lidem se zdravotním postižením a zda může vyučovací proces postoje modifikovat. Pomocí výzkumného šetření, kterého se účastnilo 455 žáků z náhodně vybraných základních škol v Praze, bylo zjištěno, že polovina z nich má potíže s přijímáním jinakosti osob se zdravotním postižením. Nejméně přijímanou skupinou jsou lidé s mentálním postižením. Zároveň práce prezentuje zjištěné vztahy mezi pozitivními postoji žáků a sociální blízkostí lidí se zdravotním postižením, dále vztahem mezi neznalostí žáků problematiky, nízkou informovaností a současně nižší sociální blízkostí, a následně vztahem mezi manifestní jinakostí, vyvolávanými pocity a obavami z dané osoby. Práce v závěru představuje návrh edukačního programu pro žáky 4. a 5. ročníků...
Využití dramatické výchovy jako metody se zaměřením na podporu zdraví na 2. stupni základní školy
Lansdorf, Marek ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na využití dramatické výchovy jako metody ve výuce výchovy ke zdraví na 2. stupni základní školy. Konkrétně se zabývá realizací podpory zdraví na 2. stupni základní školy. V práci jsou vymezeny cíle dramatické výchovy a popsán její vliv na socializaci jedince. Důraz je kladen na hru v roli jako základní metoda dramatické výchovy. Záměrem práce bylo zjistit, zda pedagogové výchovy ke zdraví na 2. stupni základní školy využívají dramatické metody, v jakých tématech výchovy ke zdraví a odkud čerpají do svých vyučovacích hodin náměty. Orientační šetření pomocí dotazníků a rozhovorů vedlo ke zjištění, že pedagogové dramatické metody využívají, ovšem v tématech, která nejsou pro žáky příliš citlivá. Rovněž bylo zjištěno, že pro pedagogy výchovy ke zdraví na 2. stupni základní školy nejsou žádné metodické příručky, které jsou zaměřené na témata výchovy ke zdraví s použitím dramatických metod. Součástí práce je soubor sedmi námětů s tématy výchovy ke zdraví pro učitele, ve kterých je užita hra v roli.
Ovoce - součást jídelníčku člověka
Lansdorf, Marek ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Vodáková, Jitka (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na ovoce z pohledu výživy. Konkrétně se zabývá charakteristikou ovoce, základním rozdělením do ovocných skupin a riziky, které mohou nastat při jeho konzumaci. Jednotlivé druhy ovoce jsou popsány z hlediska struktury i složení plodu. Dále jsou uvedeny účinky ovoce na zdraví člověka a možnosti, jak jej lze konzumovat. Součástí teoretické práce je systematicky strukturovaný přehled o ovoci ve výživě. Záměrem práce bylo dále zjistit, zda se vybraní žáci staršího školního věku orientují v základních pojmech, které souvisí s konzumací ovoce, a zda zařazují ovoce do své stravy. Pro tento záměr bylo provedeno orientační šetření mezi žáky základního vzdělávání. Výsledky, které jsou zhodnoceny a diskutovány v závěru práce, vypovídají o faktu, že ze 130 respondentů 56 nemá základní znalosti o ovoci. Z těchto dat vyplývá, že orientace žáků staršího školního věku je v této oblasti nedostatečná.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.