Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Argumentace v mravním usuzování dětí školního věku
Kukal, Jiří ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Hříbková, Lenka (oponent)
Práce staví na teoretických východiscích švýcarského psychologa Jeana Piageta. V teoretické části je podrobněji představena Piagetova teorie v souvislosti s prací jeho následovníka Lawrence Kohlberga i pozdějších kritiků. Předmětem práce je výzkum morální argumentace dětí školního věku, konkrétně v návaznosti na Piageta, mapování přechodu od argumentace odpovědností objektivních důsledků k argumentaci odpovědností subjektivních záměrů. Jako výzkumný nástroj byla použita baterie šesti dvojic morálních příběhů. Ty byly zadány 53 dětem; nad příběhy jsem s dětmi následně vedl krátké rozhovory. Tyto příběhy byly z části přejaty od Piageta, z části doplněny nově zkonstruovanými příběhy, jež popisovaly jednání vedoucí k velmi výrazné materiální ztrátě. Hlavním předmětem výzkumu tak byla možná koordinace hledisek objektivní a subjektivní odpovědnosti v souvislosti s extrémní materiální ztrátou obsaženou v příbězích. Klíčová slova: morální vývoj, spravedlnost, morální usuzování
Vztah mezi průběhem životní dráhy a osobní pohodou (well-being)
Kukal, Jiří ; Blatný, Marek (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Teoretická část práce je věnována konceptu osobní pohody a psychologii celoživotního vývoje. Je prezentováno zařazení pojmu osobní pohoda (well-being) vzhledem k příbuzným termínům a jsou představeny hlavní teoreticko-výzkumné přístupy k tématu. V několika kapitolách jsou rozebrány výsledky dosavadních výzkumů při zkoumání vztahu osobní pohody a významných proměnných. V části věnované psychologii celoživotního vývoje je kromě vymezení oboru představeno několik významných teorií a v přímé návaznosti také oblast úspěšného vývoje. Empirická část práce se zabývá zejména vztahem životní spokojenosti a podoby životní dráhy, jmenovitě stabilitou kariéry a stabilitou partnerství. Vztahy jsou zkoumány na datech účastníků brněnského longitudinálního výzkumu celoživotního vývoje (N=78) společně s daty od nově oslovených respondentů (N=35). V empirické části je dále zjišťován vztah úspěšného vývoje, který je operacionalizován do podoby kompozitního skóru, s osobnostními dimenzemi v rámci pětifaktorového modelu osobnosti a socio-kognitivními proměnnými jasnost sebepojetí, self-efficacy a sebehodnocení. Byla nalezena významná korelace pouze u již z literatury známých vztahů mezi životní spokojeností a vybranými proměnnými. Vztah životní spokojenosti se stabilitou kariéry a stabilitou partnerského vztahu se...
Argumentace v mravním usuzování dětí školního věku
Kukal, Jiří ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Hříbková, Lenka (oponent)
Práce staví na teoretických východiscích švýcarského psychologa Jeana Piageta. V teoretické části je podrobněji představena Piagetova teorie v souvislosti s prací jeho následovníka Lawrence Kohlberga i pozdějších kritiků. Předmětem práce je výzkum morální argumentace dětí školního věku, konkrétně v návaznosti na Piageta, mapování přechodu od argumentace odpovědností objektivních důsledků k argumentaci odpovědností subjektivních záměrů. Jako výzkumný nástroj byla použita baterie šesti dvojic morálních příběhů. Ty byly zadány 53 dětem; nad příběhy jsem s dětmi následně vedl krátké rozhovory. Tyto příběhy byly z části přejaty od Piageta, z části doplněny nově zkonstruovanými příběhy, jež popisovaly jednání vedoucí k velmi výrazné materiální ztrátě. Hlavním předmětem výzkumu tak byla možná koordinace hledisek objektivní a subjektivní odpovědnosti v souvislosti s extrémní materiální ztrátou obsaženou v příbězích. Klíčová slova: morální vývoj, spravedlnost, morální usuzování

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.