Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Užívání alkoholu u žen středního věku: série kazuistik
Mrázková, Anna ; Volfová, Anna (vedoucí práce) ; Minařík, Jakub (oponent)
Východiska: Případová studie se zaměřuje na ženy, které prošly léčbou závislosti alkoholu ve středním věku. Zkoumá příčiny vzniku závislosti, které se opírají o fakta. výzkumů i z vyplývá, že střední věk je rizikový pro vznik závislosti. Toto téma je málo diskutované, přesto aktuální. Cíl: Cílem práce popsat a porozumět problematice vzniku závislosti na alkoholu u žen středního věku vyšším socioekonomickým statusem. Tato problematika je popsána na kazuistikách tří respondentek, které odpovídají kritériím výběru. Praktická část závěrečné práce se skládá z kazuistik vytvořených na základě moderovaných rozhovorů. Ty byly vytvořeny z anamnestického listu, z otázek zaměřujících se doplňujících otázek. Data byla zpracována narativní metodou. Výsledky: Příběhy respondentek jsou odlišné, ale faktory, jež je vedly hledání řešení alkoholu jsou podobné. Popisují prázdnotu, osamělost, smutek, změnu vzhledu, zdravotní problémy plynoucí z vyššího věku a také tlak v práci. V závislosti je pak udržoval samotný nímž se cítily lépe. Vzorce užívání jsou u jednotlivých respondentek odlišné. Očekávaná změna nenastala, naopak fyzický i psychický stav se zhoršoval, což vedlo je samotné nebo okolí k vyhledání pomoci odborníků. Závěry: Tato práce ilustruj o riziku vzniku závislosti, rizikových faktorech, zátěžových situacích a...
Problematika užívání alkoholu u žen středního věku s vyšším socioekonomickým statusem jako prostředek k životní změně: série kazuistik
Mrázková, Anna ; Volfová, Anna (vedoucí práce) ; Minařík, Jakub (oponent)
Východiska: Případová studie se zaměřuje na ženy, které prošly léčbou závislosti alkoholu ve středním věku. Zkoumá příčiny vzniku závislosti, které se opírají o fakta. Toto téma je málo diskutované, přesto aktuální. Cíl: Cílem práce popsat a porozumět problematice vzniku závislosti na alkoholu u žen středního věku ána zuistikách tří respondentek, které odpovídají kritériím výběru. Praktická část závěrečné práce se skládá z vytvořených na základě moderovaných rozhovorů. Ty byly vytvořeny anamnestického listu, z otázek zaměřujících se doplňujících otázek. Data byla zpracována narativní metodou. Výsledky: výsledků vyplývá, že střední věk a ním spojené události rizikové závislosti Nevyplívá z toho ale fakt, že alkohol by byl prostředek k životní změně. Spíše můžeme mluvit o Závěry: závěr této práce lze považovat to, že in závislosti, rizikových faktorech zátěžových situacích a možnosti odborné pomoci u žen středního věku je velmi malá. Tyto výsledky by mohly být podkladem pro rozvoj osvěty a zavedení eeningových programů zejména pak u této skupiny žen. Klíčová slova: Zá - - Ž - třední věk - Životní změna
Význam školy pro rozvoj a formování regionální a lokální identity - případová studie okresu Tábor
Mrázková, Anna ; Kučerová, Silvie Rita (vedoucí práce) ; Kühnlová, Hana (oponent)
Reforma školských dokumentů, současné změny ve společnosti i bližší spolupráce s obcí jako nejčastějším zřizovatelem poskytují školám možnost věnovat se dříve méně obvyklým tématům a také s nimi nově pracovat. Škola jako taková nyní nepředstavuje pouze místo vzdělávání, je to znovu také významný prvek kulturního a společenského života obce. Na základě těchto změn se dostává stále více do popředí také možnost školy formovat a posilovat vztah žáků i místních obyvatel k obci a blízkým místům, tedy možnost školy a jednotlivých pedagogů formovat a posilovat územní identitu. Tato diplomová práce si proto klade za cíl analyzovat specifické přístupy učitelů k výuce územní identity i k posilování tohoto typu identity "vně" školy. Pro výzkum jsme zvolili 3 málotřídní školy v okrese Tábor. V rámci nich analyzujeme z hlediska sledovaného tématu ŠVP, prostřednictvím hloubkových rozhovorů s učiteli dále analyzujeme zamýšlené kurikulum týkající se územní identity a na základě pozorování v hodinách zjišťujeme tématicky zaměřené kurikulum realizované. Klíčová slova: územní identita, složky územní identity, málotřídní škola, kurikulární dokumenty
Význam školy pro rozvoj a formování regionální a lokální identity - případová studie okresu Tábor
Mrázková, Anna ; Kučerová, Silvie Rita (vedoucí práce) ; Kühnlová, Hana (oponent)
Reforma školských dokumentů, současné změny ve společnosti i bližší spolupráce s obcí jako nejčastějším zřizovatelem poskytují školám možnost věnovat se dříve méně obvyklým tématům a také s nimi nově pracovat. Škola jako taková nyní nepředstavuje pouze místo vzdělávání, je to znovu také významný prvek kulturního a společenského života obce. Na základě těchto změn se dostává stále více do popředí také možnost školy formovat a posilovat vztah žáků i místních obyvatel k obci a blízkým místům, tedy možnost školy a jednotlivých pedagogů formovat a posilovat územní identitu. Tato diplomová práce si proto klade za cíl analyzovat specifické přístupy učitelů k výuce územní identity i k posilování tohoto typu identity "vně" školy. Pro výzkum jsme zvolili 3 málotřídní školy v okrese Tábor. V rámci nich analyzujeme z hlediska sledovaného tématu ŠVP, prostřednictvím hloubkových rozhovorů s učiteli dále analyzujeme zamýšlené kurikulum týkající se územní identity a na základě pozorování v hodinách zjišťujeme tématicky zaměřené kurikulum realizované. Klíčová slova: územní identita, složky územní identity, málotřídní škola, kurikulární dokumenty

Viz též: podobná jména autorů
2 Mrázková, Adéla
6 Mrázková, Alena
5 Mrázková, Andrea
5 Mrázková, Aneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.