Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Poměrnost volebního systému do Poslanecké sněmovny
Kohlová, Barbora ; Antoš, Marek (vedoucí práce) ; Horák, Filip (oponent)
Poměrnost volebního systému do Poslanecké sněmovny Abstrakt Proporcionální je systém, který straně přidělí procento mandátů odpovídající procentu získaných hlasů ve volbách. Kvůli nedělitelnosti mandátů a v zájmu funkceschopnosti voleného sboru sice nelze úplné proporcionality nikdy dosáhnout, její míru lze však významně ovlivnit manipulací s proměnnými volebního systému. Právě pro rozpor s ústavou požadovanými zásadami poměrného zastoupení a principem rovnosti zrušil Ústavního soud v rozhodnutí sp. zn. Pl. ÚS 44/2017 pouhých osm měsíců před volbami důležitá ustanovení zákona o volbách do Parlamentu ČR, zejména volební formuli a aditivní uzavírací klauzuli pro koalice. Kvůli blížícím se volbám do Poslanecké sněmovny byl Parlament nucen urychleně přijmout kompromisní novelu. Hlavním cílem práce je zjistit, zda tato novela přijatá jako zákon č. 189/2021 Sb., jež dosavadní D'Hondtův dělitel nahradila netradiční Imperialiho kvótou a k přerozdělení zbylých hlasů zavedla druhé, celorepublikové, skrutinium, naplnila požadavky Ústavního soudu a zvýšila proporcionalitu volebního systému do Poslanecké sněmovny, a to z celostátního pohledu. Práce nejdříve definuje základní termíny a věnuje se ústavním mantinelům volebního systému. Dále podrobně popisuje vývoj volebního systému do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR,...
Využití sociální sítě Instagram ve zpravodajství na příkladu České Televize
Kohlová, Barbora ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Diplomová práce zkoumá sociální síť Instagram z pohledu šíření zpravoda- jského obsahu médii, konkrétně pak na příkladu České televize. Teoretická část nabízí komplexní popis sociální sítě Instagram včetně vývoje a nejdůležitějších pojmů. Praktická část přináší výsledky měsíčního zkoumání formy a obsahu všech příspěvků přidaných na instagramový účet ct24zive. Cílem práce bylo kvantitativně zanalyzovat příspěvky sdílené Českou televizí, které byly pro lepší zasazení do kontextu komparovány s příspěvky BBC na jejich účtu bbcnews. Byla zkoumána míra a způsob využití definovaných instagramových nástrojů. Výsledky analýzy pak byly konzultovány s redakcí sociálních sítí ČT24 za účelem obohacení způsobu správy jejich účtu. Obě média zaujímají velice odlišný přístup, kdy se Česká televize snaží na Instagramu poskytovat plnohodnotné zpravodajství pro mladé publikum, pro něž bývá Instagram primárním zdro- jem informací, zatímco BBC v souladu s laděním sociální sítě nabízí především zábavný, nikoli aktuální, soft news obsah. Práce má tak zároveň ambici být do budoucna inspirací dalším médiím při vytváření a spravování IG účtů právě na základě...
Greenwashing a jeho vnímání zákazníky
Kohlová, Barbora ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Zavadilová, Tereza (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat vnímání greenwashingových produktů z pohledu koncových uživatelů. V teoretické části autorka nejprve představí green marketing, z kterého greenwashing vychází. Následně je podrobněji rozebrán greenwashing, jeho definice, historie a nakonec praktiky, které jsou důležité pro identifikaci greenwashingových produktů. Zmíněna je i funkce eco-labels, které rovněž souvisí s praktikami greenwashingu. V praktické části autorka pomocí stanovených kritérií z teoretické části identifikuje tři produkty, u kterých se nachází známky greenwashingu. Pomocí metody hloubkových rozhovorů byla zkoumána možnost identifikace greenwashingových produktů samotnými zákazníky a následně byl zjišťován jejich postoj k těmto produktům. Dle výsledků bylo zjištěno, že zákazníci si u ekologických/ ekologicky vypadajících produktů nejvíce všímají složení, ekooznačení a mají problém greenwashingové produkty rozeznat od ekologických produktů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.