|
Integrace žáka se smyslovými vadami do učebního oboru
Kochová, Zuzana ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Monika , Monika (oponent)
Bakalářská práce s názvem Integrace žáka se smyslovými vadami do učebního oboru je zaměřena hlavně na vymezení sluchového a zrakového postižení, popsala jsem lékařské důsledky těchto hendikepů, dále druhy komunikace lidí se sluchovým postižením jako například odezírání nebo znakové jazyky. Přiblížila jsem i Braillovo písmo. Je zde popsán i pojem integrace. Dále se v bakalářské práci věnuji vzdělávání takto postižených žáků v České republice. K získání výsledků průzkumu jsem použila dotazníkového šetření. To jsem provedla na Střední škole, základní škole a mateřské škole v Holečkově ulici v Praze. Tuto školu jsem si vybrala proto, že jako jediná poskytuje vzdělání sluchově postiženým žákům v oborech s výučním listem. K zodpovězení otázky, kterou jsem si položila, bylo použito dotazníků, s jejichž rozdáním žákům a následným vyplněním mi velice pomohl ředitel výše zmíněné školy. Ke zpracování výsledků jsem použila grafů. Dotazníkovým šetřením jsem zjistila, že žáci jsou připraveni a hlavně schopni integrace, ovšem za podmínek, které musí určitá škola těmto žákům poskytnout. Je tedy třeba ještě dlouhé cesty, která povede k dokonalé integraci a soužití hendikepovaných a zdravých žáků na stejné škole.
|