Název:
Kvalita ve vzdělávání
Překlad názvu:
Reaching Quality in Education
Autoři:
Kalousek, Jaroslav ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Základní teze předkládané diplomové práce je, že pedagogický proces je klíčovou aktivitou každé školy a ředitel je v dosahování kvality pedagogického procesu klíčovou osobou. Autor se odmítá spokojit s definicí ředitele jako manažera, který "řídí" školu. Pomocí analýzy zahraničních výzkumů seznamuje čtenáře s konceptem leadershipu - "vedení" ve školním prostředí. Management a leadership pečlivě dělí do dvou spojitých nádob. Teorie řízení podle kompetencí tvoří základ následného rozboru vzdělávání ředitelů v ČR a dalších státech. Autor se jako rámce úvah přidržuje vzdělávacích koncepcí OECD. Výzkum primárních dat hledá proměnné, které ovlivňují kompetenci leadership u 112 ředitelů českých škol. Pro analýzu dat autor zvolil statistickou metodu "obecné lineární modely"(GLM). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)A cornerstone of the following thesis is conviction, that education is a core activity of every school and its headteacher is a main character in reaching quality of education. Leadership and management must go hand in hand, but they are not the same. In his analysis author uses many foreign researches to introduce leadership in the school enviroment. A theory of management by competencies is an introduction for the following comparison of the headteachers education in selected countries. Author keeps on mind an education policy of the OECD. A quantitative research among 112 headteachers is a synthesis of the previous qualitative analysis. A statistic method of generalized linear models (GLM) was used for analysis of the data. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klíčová slova:
kvalita; leadership; management; vzdělávání; Ředitel školy; řízení podle kompetencí; education; Headteacher; leadership; management; management by competencies; quality