Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Znají žáci základních a středních škol význam nově přejatých anglicismů?
Jindřichová, Jana ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá výzkumem porozumění anglicismům nově přejatých do českého jazyka u žáků základní školy a studentů nižšího gymnázia. Za nově přejaté považujeme ty, které jsou uvedeny ve slovnících neologismů, případně ještě do slovníků zařazeny nebyly. V teoretické části jsou popsány způsoby obohacování slovní zásoby, především přejímáním z cizích jazyků. Hlavní výzkumnou metodou bylo dotazníkové šetření, které proběhlo v měsíci dubnu roku 2014 mezi žáky 6. a 9 . tříd jedné pražské základní školy a odpovídajících ročníků opavského gymnázia. Výsledky, prezentované v praktické části, byly vztaženy k pohlaví a věku respondentů a také k typu navštěvované školy. Větší množství úspěšných odpovědí jsme zaznamenali v uzavřených otázkách testujících pasivní znalost anglicismů než v úloze s otevřenými otázkami testujícími aktivní znalost anglicismů. Při srovnávání odpovědí dle pohlaví jsme zaznamenali vyšší úspěšnost dívek, případně byly výsledky vyrovnané. Nejvýraznější rozdíly přineslo srovnání respondentů dle věku. Starší žáci dosáhli na všech otázkách podstatně vyšší úspěšnosti než mladší žáci Rozdíly jsme zaznamenali i ve výsledcích žáků základní školy a studentů gymnázia. Gymnazisté vykázali vyšší úspěšnost téměř na všech otázkách. Jako nepodstatná se ukázala doba převzetí daného výrazu...
Vliv sebehodnocení žáků se specifickými poruchami učení na profesní volbu
Jindřichová, Jana ; Kolář, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kremličková, Marta (oponent)
Cílem diplomové práce je rozkrýt úroveň sebehodnocení, které vnímáme jako hodnocení sama sebe, vztah k sobě samému a součást sebepojetí. Konkrétně se v práci zaměřujeme na sebehodnocení žáků ve vztahu k výkonu v základní škole. Sebehodnocení považujeme za jeden ze základních prvků, které najdeme jen u lidské bytosti. Jedná se o specifický konstrukt, jenž je vlastní pouze člověku. Dále se v této práci zajímáme o žáka se specifickými poruchami učení (SPU). Zohledňujeme, v jaké instituci žáka se SPU chceme pozorovat, zda to bude žák individuálně integrovaný do běžné základní školy, či žák v běžné základní škole, ale ve speciální třídě, anebo to bude žák ze speciální školy. Nakonec jsme do výzkumného souboru vybrali žáky se SPU ze speciální Základní školy Integrál.
Znají žáci základních a středních škol význam nově přejatých anglicismů?
Jindřichová, Jana ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá výzkumem porozumění anglicismům nově přejatých do českého jazyka u žáků základní školy a studentů nižšího gymnázia. Za nově přejaté považujeme ty, které jsou uvedeny ve slovnících neologismů, případně ještě do slovníků zařazeny nebyly. V teoretické části jsou popsány způsoby obohacování slovní zásoby, především přejímáním z cizích jazyků. Hlavní výzkumnou metodou bylo dotazníkové šetření, které proběhlo v měsíci dubnu roku 2014 mezi žáky 6. a 9 . tříd jedné pražské základní školy a odpovídajících ročníků opavského gymnázia. Výsledky, prezentované v praktické části, byly vztaženy k pohlaví a věku respondentů a také k typu navštěvované školy. Větší množství úspěšných odpovědí jsme zaznamenali v uzavřených otázkách testujících pasivní znalost anglicismů než v úloze s otevřenými otázkami testujícími aktivní znalost anglicismů. Při srovnávání odpovědí dle pohlaví jsme zaznamenali vyšší úspěšnost dívek, případně byly výsledky vyrovnané. Nejvýraznější rozdíly přineslo srovnání respondentů dle věku. Starší žáci dosáhli na všech otázkách podstatně vyšší úspěšnosti než mladší žáci Rozdíly jsme zaznamenali i ve výsledcích žáků základní školy a studentů gymnázia. Gymnazisté vykázali vyšší úspěšnost téměř na všech otázkách. Jako nepodstatná se ukázala doba převzetí daného výrazu...
Vliv sebehodnocení žáků se specifickými poruchami učení na profesní volbu
Jindřichová, Jana ; Kremličková, Marta (oponent) ; Kolář, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je rozkrýt úroveň sebehodnocení, které vnímáme jako hodnocení sama sebe, vztah k sobě samému a součást sebepojetí. Konkrétně se v práci zaměřujeme na sebehodnocení žáků ve vztahu k výkonu v základní škole. Sebehodnocení považujeme za jeden ze základních prvků, které najdeme jen u lidské bytosti. Jedná se o specifický konstrukt, jenž je vlastní pouze člověku. Dále se v této práci zajímáme o žáka se specifickými poruchami učení (SPU). Zohledňujeme, v jaké instituci žáka se SPU chceme pozorovat, zda to bude žák individuálně integrovaný do běžné základní školy, či žák v běžné základní škole, ale ve speciální třídě, anebo to bude žák ze speciální školy. Nakonec jsme do výzkumného souboru vybrali žáky se SPU ze speciální Základní školy Integrál.
Lingvistická analýza časopisů určených pro dívky
Jindřichová, Jana ; Janovec, Ladislav (oponent) ; Holanová, Radka (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou jazykových prostředků v časopisech určených pro dívky, vydaných v období od května do prosince 2008. Tyto časopisy formují publicistický útvar, který je úzce vymezen z hlediska věku a genderu. Cílem této práce je analýza vlivu těchto faktorů na užití jazykových prostředků. V samostatných kapitolách je analyzován jazyk titulní strany a šesti nej typičtějších žánrů: jazyk "poraden", jazyk fotorománů, jazyk mužů v dívčích časopisech, jazyk reklamy, jazyk módních rubrik a jazyk společenských rubrik. Závěrečná kapitola uvádí jazykové prostředky společné všem rubrikám. Jedná se o komplexní jazykový rozbor s důrazem na stránku lexikální a stylovou.
Ekonomika neziskové organizace
Jindřichová, Jana ; Řezbová, Helena (vedoucí práce) ; Dagmar, Dagmar (oponent)
Cílem diplomové práce je vymezit závěry, návrhy a doporučení pro další stabilizaci a rozvoj dvou neziskových organizací Siriri o. p. s. a Wontanara, o. p. s., včetně zdrojů financování organizací. V teoretické části je využita metoda studia sekundárních zdrojů dat, v literární rešerši je čerpáno z odborné literatury a ověřených internetových zdrojů. Je popsán neziskový sektor, součástí teoretické části je i fundraising, který je klíčovou aktivitou při získávání finančních prostředků. Dále je charakterizována metodika finanční analýzy, upravená pro neziskové organizace. V analytické části jsou zhodnoceny vybrané neziskové organizace Siriri, o. p. s. a Wontanara, o. p. s. a to zejména z hlediska aktivních projektů, jsou ekonomicky charakterizovány, a dále je aplikována metoda finanční analýzy. Mezi užité vzorce pro výpočet finanční analýzy patří ukazatele rentability, likvidity, zadluženosti, samofinancování, aktivity a autarkie. Jako zdroje dat potřebných pro analytickou část práce sloužily výkazy a informace dostupné z webových stránek organizací a také konzultace s vedením organizací. Poté jsou organizace porovnány v oblasti ekonomické a finanční analýzy a v závěru práce vymezeny výsledky analýz, návrhy a doporučení. Z provedených ekonomických a finančních analýz je možné konstatovat, že nezisková organizace Siriri, o. p. s. se nachází v negativním a dlouhodobě neudržitelném trendu. Vykazuje hospodářskou ztrátu, kdy většinu výnosů organizace tvoří přijaté příspěvky, dary a provozní dotace a jen malý podíl měly tržby z prodeje vlastního zboží. Organizace by se měla pokusit o dosažení kladného výsledku v hospodaření a to nejlépe zvýšením podílu samofinancování, tedy tržeb z vlastního prodeje. Wontanara, o. p. s. vykazovala v posledním roce sledování (2014) hospodářský zisk, lze tedy předpokládat, že se bude snažit zisk nadále udržovat a vyhne se tak hospodářské ztrátě. K tomu by ji mohlo pomoci samofinancování, tak, aby společnost nebyla ekonomicky závislá jen na příspěvcích od dárců. Obě dvě organizace by měly zvýšit své výnosy, nejlépe samofinancováním. Jednou z možností je rozšíření jejich aktivit a stávajících projektů. Možným řešením by mohl být společný koncert, kde by vystupovaly umělci přímo z Guinei a Středoafrické republiky. Jedná se tedy o státy, kde se organizace angažují a kam by případné zisky z koncertu putovaly. Návrh řešení tohoto projektu je uveden v příloze.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.