|
Technika zatáčení řidičů a možnosti vozidel v aplikaci software pro analýzu nehod
Jelínková, Eliška ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje technice zatáčení osobních vozidel a běžných řidičů. Práce zkoumá chování vozidel a řidičů při průjezdu zatáčkou, jízdě vpřed a jízdě vzad. Cílem práce je analyzovat techniku zatáčení vozidel a běžných řidičů a získaná data aplikovat do simulačních programů pro analýzu silničních nehod. Jednotlivými cíli práce jsou teoreticky popsat danou problematiku a experimentálně ověřit parametry poloměrů, úhlů a časového průběhu zatáčení různých vozidel a běžných řidičů při jízdě vpřed a vzad za srovnatelných podmínek a popsat vzájemné souvislosti.
|
|
III/4465 Horka nad Moravou, úsek: ul. Náměstí osvobození
Jelínková, Eva ; Skalická, Petra (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Náplní bakalářské práce je úprava křižovatky ulic Náměstí osvobození, P.Bezruče a 1.máje v obci Horka nad Moravou. Práce obsahuje úpravu zpevněných ploch a zklidnění silnice III/4465 v prostoru ulice Náměstí osvobození. Tím by se měla zpomalit průjezdní rychlost vozidel a zvýšit bezpečnost silničního provozu a chodců. Práce obsahuje řešení statické dopravy, autobusových zastávek, úpravy a napojení chodeckých tras a veřejného osvětlení.
|
|
Typologie ženských postav v dramatech Federica Garcíi Lorcy
Jelínková, Eva Marie ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (vedoucí práce) ; Kavková, Kateřina (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je typologie ženských postav v dramatech španělského autora Federica García Lorcy. Cílem práce je analýza hrdinek her Yerma, Dům Bernardy Alby, Mariana Pinedová a Neprovdaná doña Rosita, na jejímž základě vystavením typologii dle společných motivů. V práci nejprve nastíním kontext a poměry autorovy doby a také význam generace 27, do které García Lorca spadá, a dále pak postavení žen ve společnosti a vznik feministických hnutí ve Španělsku. V další kapitole pak shrnu obecné charakteristiky, prvky a motivy společné všem hrdinkách vybraných divadelních her. Druhá část práce se již bude zabývat typologií, kde postavy jsou rozděleny do třech hlavních kategorií.
|
|
Produkční proces českých podcastů se zaměřením na výtvarné umění
Jelínková, Eva ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá českými podcasty se zaměřením na výtvarné umění. První část práce je věnována teorii přibližující podcasting a mapující stav domácí podcastingové scény. V rámci této části jsou vysvětleny základní pojmy související s tématem. Druhá část je zaměřena na kvantitativní obsahovou analýzu vybraných podcastů, která zodpoví otázku podobnosti v obsahu českých podcastů o výtvarném umění - jaký formát je v podcastech nejpoužívanější, jaká jsou nejčastější témata, a jakým tématům je věnován nejdelší čas. Tato analýza bude doplněna o doplňkovou část, která bude založena na rozhovorech s pěti vybranými podcastery. Ti mimo jiného přiblíží samotný proces tvorby podcastu, a pomůžou tak kontextualizovat výsledky z obsahové analýzy.
|
|
Generování rozmístění nábytku
Dvořák, Ondřej ; Jelínková, Eva (vedoucí práce) ; Petříčková, Zuzana (oponent)
Cílem práce je vytvořit program, který na základě stanovených omezujících podmínek generuje různé návrhy rozestavení nábytku v místnosti. Tento program se jmenuje Spaceout a jeho základem jsou genetické algoritmy. Práce zároveň podává stručný přehled existujících programů pro vytváření návrhů interiérů a exteriérů. Její součástí je i programátorská a uživatelská dokumentace programu Spaceout.
|
|
Computational Complexity in Graph Theory
Jelínková, Eva ; Kratochvíl, Jan (vedoucí práce) ; Manlove, David (oponent) ; Fiala, Jiří (oponent)
Název práce: Výpočetní složitost v teorii grafů Autor: Eva Jelínková Katedra: Katedra Aplikované Matematiky Vedoucí disertační práce: Prof. RNDr. Jan Kratochvíl, CSc., Katedra Aplikované Matematiky Abstrakt: Zabýváme se problémy teorie grafů, zejména z hlediska výpočetní složitosti. V první části práce se věnujeme výpočetní složitosti problémů sou- visejících se Seidelovým přepnutím grafů. Uvažujeme rozhodující problém, zda daný graf lze přepnout tak, aby obsahoval nejvýše daný počet hran. Dokážeme, že tento problém je NP-úplný, dokonce i pro grafy s omezenou hustotou. Částečně tak odpovídáme na otázku Matouška a Wagnera [Dis- crete Comput. Geom. 52, no. 1, 2014]. Popisujeme také nekonečně mnoho grafů H, pro které je NP-těžké rozhodnout, zda pro daný graf existuje graf, který je s ním ekvivalentní v přepnutí, a zároveň neobsahuje H jako induko- vaný podgraf. Tímto řešíme otevřený problém Kratochvíla, Nešetřila a Zýky [Annals of Discrete Math. 51, 1992]. Ve druhé části práce se zabýváme tématem párování s preferencemi. Zaměřujeme se na problém trhu s domy, konkrétně na model s duplicitními domy. Popisujeme 2-aproximační algoritmus pro maximální počet spoko- jených agentů v případě,...
|
| |
|
Ranní zpráva jako nástroj rozvoje čtenářské gramotnosti
Jelínková, Eliška ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá ranní zprávou z programu Začít spolu jako možným nástrojem pro rozvoj čtenářské gramotnosti. V teoretické části se práce věnuje definici čtenářské gramotnosti, jejím jednotlivým rovinám a jejímu zakotvení v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Porovnává klíčové kompetence uvedené v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání s rovinami čtenářské gramotnosti a objasňuje jejich vzájemný vztah a důležitost jejich stejnoměrného rozvoje. Podrobněji se věnuje jednomu ze stěžejních programů v této oblasti, programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení, a jeho metodám rozvíjejícím čtenářskou gramotnost. Dále se zabývá programem Začít spolu a rozvojem čtenářské gramotnosti jako jeho součásti. Zaměřuje se zejména na ranní zprávu jako jednu z možných čtenářských strategií. Praktická část práce na základě pozorování a rozhovorů s učiteli programu Začít spolu mapuje, jaké formy ranních zpráv se osvědčují a jak je vnímán její přesah do čtenářské gramotnosti. Dále obsahuje soubor ranních zpráv aplikovaných v běžné třídě, jejich analýzu a reflexi z hlediska čtenářské gramotnosti. Na základě této analýzy obsahuje také návrhy ranních zpráv rozvíjejících roviny čtenářské gramotnosti, které v předchozích zprávách rozvíjeny nebyly.
|
|
Bombič 2
Fišer, Karel ; Lidický, Bernard (vedoucí práce) ; Jelínková, Eva (oponent)
Název práce: Bombič 2 Autor: Karel Fišer Katedra: Katedra aplikované matematiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Bernard Lidický E-mail vedoucího: bernard@kam.mff.cuni.cz Abstrakt: Cílem práce bylo analyzovat nedostatky první verze hry Bombič a navrhnout hru a editor map odstraňující tyto nedostatky. Návrh poté realizovat, vytvořit programátorskou a uživatelskou dokumentaci. Výsledkem práce je programátorské dílo, které sestává ze dvou programů. V textu této práce jsou popsané zjištěné nedostatky první verze hry, koncepci uložení dat a architekturu obou programů. V kapitole 6. se nachází uživatelská dokumentace. Obsahuje popis ovládání hry i editoru map. Klíčová slova: Bombič, plošinová hra, arkáda, souboj
|
| |