Název: Chemie Verneovek
Překlad názvu: Chemistry of Verne's novels
Autoři: Deutschová, Olga ; Holada, Karel (vedoucí práce) ; Hally, Jan (oponent)
Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok: 2008
Jazyk: cze
Abstrakt: V současné době je stále obtížnější upoutat pozornost žáků během výuky a vybavit je do života širokým vzdělanostním základem a žádoucími klíčovými kompetencemi, které jsou dnes stavěny do popředí. Proto bych zde ráda nabídla učitelům chemie možný způsob, jakým lze žáky seznámit s učivem. Snažím se nabídnout zcela konkrétní činnosti a zároveň nechávám učitelům volnou ruku v uplatnění a rozvíjení dále uvedených témat (viz tabulka č. 1). Vycházím z toho, že schopnosti, které si žáci osvojí během vyučování, by měly být založeny na jejich znalostech, zkušenostech a hodnotách. Tato diplomová práce nabízí řadu možností, jak lze uchopit výuku chemie a zábavnou formou žákům předat důležité poznatky z tohoto oboru, motivovat je dalšímu studiu a samostatné činnosti. Četba a téma diplomové práce má význam pro mediální výchovu a možnost rozvíjet u žáků klíčové kompetence v rámci RVP a ŠVP. Právě dnes je aktuální dbát důraz na rozvíjení klíčových kompetencí u žáků ZŠ a SŠ. Tato diplomová práce obsahuje řadu konkrétních činností, kterými se učitel může zaměřit na jednotlivé kompetence. Rozhodně sem patří kompetence učení, řešení problémů, komunikativní, kompetence pracovní a sociální kompetence. Zájemci o níže uvedenou problematiku se naučí řešit samostatně běžné pracovní i mimopracovní problémy, využívat prostředky...

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/15123

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-482204


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce
 Záznam vytvořen dne 2022-05-08, naposledy upraven 2022-05-08.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet