Název:
Stát se bilingvním: Proces osvojení jazyků v různém věku
Překlad názvu:
How to become bilingual: Process of acquisition of second language at different ages
Autoři:
Dejmalová, Tereza ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Jančík, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
fre
Abstrakt: [eng][cze] Title of the thesis: How to become bilingual : Process of acquisition of second language at different ages This bachelor thesis deals with the development of bilingualism. The objective of this work is to show how we become bilingual at different ages and prove that the process of learning a second language is not the same at every age of life. The work builds the solution on the theories of linguists and on the practical research which is presented in the form of the case studies and analysis of language speech. The first chapter of the work is focused on the definition of bilingualism and the second one is about the types of this phenomenon. The third chapter presents the process of language acquisition. Individual parts of this chapter deal with the process of language acquisition of the mother tongue by monolingual children, further the simultaneous acquisition of two languages from birth, the process of acquisition by the children who integrate a second language between 3 - 6 years and finally the acquisition of a second language by the persons after 6 years. The fourth chapter is dedicated to the phenomena which are associated with the bilingualism. The last one presents the case studies of three types of bilingualism which are defined by age in the theoretical part. The studies are compared...Název bakalářské práce: Stát se bilingvním : Proces osvojení jazyků v různém věku Tato bakalářská práce se zabývá vývojem dvojjazyčnosti. Cílem práce je ukázat, jak se stáváme v případě dvojjazyčného prostředí bilingvními v různém věku a dokázat, že proces osvojení druhého jazyka není stejný v každém věkovém období. Při řešení problematiky tato práce vychází z publikovaných teorií lingvistů a z praktického výzkumu, který je v této práci prezentován ve formě případových studií a analýzy nahrávky jazykového projevu. První kapitola se zabývá definicí bilingvismu, druhá vymezuje typy dvojjazyčnosti. Třetí kapitola se věnuje procesu osvojení jazyků. Jednotlivé části této kapitoly se zabývají podrobně procesem učení se řeči v jednojazyčném prostředí, dále simultnánním osvojením dvou jazyků od narození, procesem osvojení druhého jazyka u dětí, které tento jazyk integrují mezi 3.-6. rokem a nakonec u osob, které se druhý jazyk začaly učit po 6. roce života. Čtvrtá kapitola uvádí jevy spojené s bilingvismem. Poslední kapitola práce představuje případové studie tří typů bilingvismu, které jsme vymezili podle věku v teoretické části. Zpracováváné studie jsou porovnány s teorií prezentovanou v předchozích kapitolách. Klíčová slova : bilingvismus, osvojení řeči, bilingvní výchova, osvojení druhého jazyka, raný...
Klíčová slova:
bilingvismus; bilingvní výchova; kritické období; osvojení druhého jazyka; osvojení řeči; pozdní bilingvismus; přepínání mezi jazyky; raný simultánní bilingvismus; raný sukcesivní bilingvismus; acquisition of a second language; acquisition of speech; bilingual education; bilingualism; code switching; critical period; precocious simultaneous bilingualism; precocious successive bilingualism