Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Souvislosti mezi vybranými osobnostními charakteristikami Cattellova 16 faktorového modelu osobnosti, rodinnými faktory a mírou konzumace alkoholu
Convoy, Klára ; Taušová, Jitka (vedoucí práce) ; Niederlová, Markéta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vztahem mezi vybranými osobnostními faktory Cattellova 16 faktorového modelu osobnosti, rodinnými vlivy a mírou konzumace alkoholu. Pozornost je věnována zejména popisu osobnosti, osobnostním rysům, teoriím osobnosti a Cattellově 16 faktorové teorii. Také je popsán alkohol jako takový a faktory, které mohou souviset s užíváním jeho i jiných návykových látek. Popsány jsou také funkce alkoholu, konzumační vzorce a závislostní problematika. Ke zkoumání této problematiky byl zvolen kvantitativní přístup, jehož cílem bylo zjistit, zda existuje souvislost mezi vybranými osobnostními charakteristikami Cattellova 16 faktorového modelu, rodinnými vlivy, demografickými proměnnými a mírou konzumace alkoholu. Ve výzkumu byly použity tyto metody: Cattellův 16 faktorový osobnostní dotazník a BSQF (Beverage specific quantity-frequency), který umožňuje zjistit průměrnou denní spotřebu čistého alkoholu v gramech, a na základě toho určit míru jeho konzumace. Dotazníkové metody byly rozšířeny o doplňkové otázky, které zjišťovaly rodinnou situaci v období dětství, závislostní problematiku biologických rodičů, demografické proměnné a vliv pandemické situace na konzumační vzorce alkoholu. Výzkumný soubor tvořilo celkem 101 respondentů ve věku 30-40 let. Na základě výsledků obou...
Sociální dovednosti učitele a možnosti jejich poznávání a efektivního uplatňování
Convoy, Klára ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Bakalářská práce s názvem Sociální dovednosti učitele a možnosti jejich identifikace sleduje toto téma v rámci oblasti pedagogické psychologie a je zaměřena na téma sociálních dovedností učitele, možnosti jejich identifikace a efektivního uplatňování. Cílem této práce je definování sociálních dovedností a jejich vymezení mezi příbuznými pojmy, nalezení způsobů jejich identifikace na základě dostupných literárních pramenů a vlastního výzkumného designu a popis možností jejich uplatnění. V literárně přehledové části je pozornost věnována popisu funkcí a osobnostních vlastností učitele, vymezení příbuzných pojmů sociálních dovedností, detailnímu popisu sociálních dovedností a možnostem jejich identifikace a popisu učitele experta. Ve výzkumné části je pozornost věnována návrhu výzkumného projektu, který je zaměřený na identifikaci sociálních dovedností učitelů 2. stupně základních škol, středních škol a víceletých gymnázií prostřednictvím kombinace několika výzkumných metod. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.