Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hipoturistika
Oulická, Dominika ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Bartůněk, Dušan (oponent)
Název: Hipoturistika Cíl práce: Cílem této bakalářské práce je provést rešerši literatury o relativně novém způsobu turistiky - o hipoturistice. Přesněji, základem je vysvětlit, co hipoturistika znamená, náhled do historie koní a současnosti, vysvětlit systém a metodiku jezdeckých stezek, význam stanic, osvětlit péči o koně a připomenout, co všechno by měl jezdec zařídit, než vyjede na putování. Rešerše: Pro zpracování rešerše jsem čerpala jak z české, tak zahraniční literatury, využila jsem také internetových stránek. Snažila jsem se načerpat co nejvíce informací o daném tématu a zpracovat je do srozumitelné, navazující a přehledné formy. Závěr: Při sběru informací jsem byla překvapená, jak málo lidí se hipoturistikou zabývá ve svých pracích, a že existuje jen pár autorů a publikací, jež se touto problematikou zabývají. Hipoturistika se i nadále od svého vzniku pomalu, ale úspěšně rozvíjí. Jen v oblasti, kde na Šumavě žiji, je například 17 evidovaných stanic. V Jihočeském kraji je jich již přes 117. Také jsem zjistila, jak velice důležité je cestu dobře naplánovat a znát podrobností péče o koně a jejich vybavení. Český projekt hipoturistiky se inspiroval v cizích zemích, jako například v Rakousku, Německu, Anglii, USA a Austrálii, kde je jezdecká turistika už dávno realizována. Klíčová slova:...
Proměny doporučených pražských cyklotras 2001 - 2006
Pistoriusová, Alice ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Bartůněk, Dušan (oponent)
Název práce: Proměny doporučených pražských cyklotras 2001 - 2006 Recommended Prague's bicycle trails and their changes 2001 -2006 Cíle práce: Zhodnotit změny, které se dějí na cyklotrasách ve vztahu k jejich původnímu popisu po pěti letech. Popis tras vedený k jejich projetí bez použití mapy. Metoda: Pozorování a písemné zaznamenávání změn tras v rámci terénního průzkumu. Analýza současného stavu ve vztahu k původním popisům a stavu tras. Výsledky: Ucelený přehled prověřených cyklotras a jejich aktualizace. Posouzení srozumitelnosti popisu tras vzhledem k možnosti absolvovat tyto trasy bez použití mapy. Klíčová slova: Praha, cyklotrasa, průjezdnost, popis. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Analýza využívání aktivit v přírodě na středních školách v Praze a okolí
Tomeš, Jaroslav ; Bartůněk, Dušan (vedoucí práce) ; Neuman, Jan (oponent)
Název práce: Analýza využívání aktivit v přírodě na středních školách v Praze a okolí Analysis: Using ofoutdoor activities at high schools in Prague and around. Cíle práce: Analýza využívání aktivit v přírodě na středních školách v Praze a okolí. Zjistit postoje učitelů k aktivitám v přírodě. Srovnání s předešlými výzkumy v této oblasti. Metoda: Anketárrú šetření mezi učiteli tělesné výchovy. Distribuce formulářů korespondenční a elektronickou formou. Vyhodnocování dat čárkovou metodou. Obsahová analýza písemných odpovědí. Výsledky: Vyjadřují postoje učitelů k aktivitám v přírodě. Na výběrovém souboru učitelů ukazují šíři využívání aktivit v přírodě. Vysvětlují význam aktivit v přírodě ve školní tělesné výchově. Klíčová slova: aktivity v přírodě, školní tělesná výchova, učitel, prožitek, výchovně vzdělávací proces
Využití aktivit v přírodě ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů na základní škole (aplikováno pro předmět prvouka)
Frainšic, Michal ; Bartůněk, Dušan (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Název: Využití her a aktivit v přírodě ve yýuce všeobecně vzdělávacích předmětů na základní škole (aplikováno pro předmět prvouka) The Use of Games and Outdoor Activities in Teaching General Educational Subjects at Elementary Schools (aplicated for natural science). Cil práce: Vytvořit sborník her a aktivit v přírodě využitelný ve výuce předmětu prvouka na prvním stupni základní školy. Ověření navrhovaných aktivit ve školní praxi. Metody: Z nastudované literatury jsme vybrali hry vhodné pro výuku předmětu prvouka a vyzkoušeli je v 15 třídách na základních školách. Při ověřování her v praxi jsme využili kvalitativní metody výzkumu. Během hodiny se jednalo o metodu pozorování, po skončení vyučovací jednotky jsme aplikovali metodu anketního šetření v rámci nestandardizovaného rozhovoru s učitelem a metodu dotazování u dětí. Děti se vyjadřovaly do předem připraveného kruhového diagramu. Výsledky: Vytvořili jsme sborník her a aktivit v přírodě využitelný při hodinách prvouky. Hry jsme ověřili v praxi na základních školách a dle zpětné vazby učitelů i dětí jsou upraveny do konečné verze. Výsledkem je tedy sborník her a aktivit v přírodě použitelný ve výuce prvouky na 1. stupni základní školy. Klíčová slova: Učení zkušeností a prožitkem, hry a aktivity v přírodě, výchova v přírodě, alternativní formy...
Využití aktivit v přírodě ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů na základní škole (aplikováno pro předmět angličtina)
Bohadlová, Jana ; Bartůněk, Dušan (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Využití her a aktivit v přírodě v základním vzdělávání dětí na 1. stupni ZŠ, se zaměřením na předmět Anglický jazyk. Cíl práce: Vytvořit sborník her využitelných ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základní školy. Součástí cíle je také ověření sborníku her ve vyučování při hodinách angličtiny, sledování vhodnosti i průběhu vybraných her a reakce dětí na hry a aktivity v přírodním prostředí. Metody: Výzkumné šetření je rozděleno na dvě části. První část je věnována hlavně shromažďování dat z literatury, výběrem vhodných her a aktivit v přírodě. Ve druhé části jsme se věnovali ověřování a aplikaci her. Zkoumali jsme použitelnost a vhodnost her a reakce dětí na hry v přírodním prostředí. Jako metoda sběru dat bylo použito anketní šetření mezi učiteli. Spolupracující učitelé realizovali hry v hodinách AJ po dobu 2 měsíců, své názory, postřehy a odezvu poté shrnuli v připravené anketě, jejíž výsledky jsme zpracovali a zhodnotili. Jako součást sběru dat jsme také využili informační sondu pro děti. Její výsledky nám umožňují postřehnout přímé reakce dětí na prožité aktivity a hry, které přinášíme zpracované. Výsledky: Shromáždili jsme dostatečné množství her v přírodě vhodných pro výuku anglického jazyka. Tyto hry jsme vyzkoušeli, ověřili v praxi a na základě tohoto praktického ověření jsme...
Zařazení aktivit v přírodě do výukového programu základních škol
Kunst, Tomáš ; Neuman, Jan (vedoucí práce) ; Bartůněk, Dušan (oponent)
Název: Zařazení aktivit v přírodě do výukového programu základních škol Topic: Integration of outdoor activities into the elementary schooling system Cíl práce: Cílem práce je předložit strukturu programů aktivit v přírodě pro základní školy. Posoudit potřebu zařazení aktivit v přírodě a jejich prožitkové sféry do výukového programu základních škol. Prokázat pozitivní vliv emoční a motivační sféry vícedenních aktivit v přírodě na motivaci k celoživotnímu učení, sportovní činnosti a harmonickému rozvoji osobnosti žáka. Metoda: Pro výzkum byla použita explorativní metoda prostřednictvím techniky nestandardizovaných dotaznťků. Záměrem výzkumu bylo zjistit vliv emoční a motivační sféry vícedenních aktivit v přírodě na žáky základních škol. Metodou pozorovací, srovnávací a vedeného rozhovoru získáme podklady pro vytvoření optimální skladby jednotlivých aktivit pro devítiletou školní docházku. Výsledky: Výsledky poukazují na zájem žáků ZŠ o zvýšení četnosti vícedenních aktivit a kladný vliv emoční a motivační sféry aktivit v přírodě. Na základě provedené studie byl sestaven modelový program pro 1. a 2. stupeň základní školy. Klíčová slova: Aktivity v přírodě, vzdělávací program, výchova prožitkem, motiv, hra. 3
Hipoturistika
Oulická, Dominika ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Bartůněk, Dušan (oponent)
Název: Hipoturistika Cíl práce: Cílem této bakalářské práce je provést rešerši literatury o relativně novém způsobu turistiky - o hipoturistice. Přesněji, základem je vysvětlit, co hipoturistika znamená, náhled do historie koní a současnosti, vysvětlit systém a metodiku jezdeckých stezek, význam stanic, osvětlit péči o koně a připomenout, co všechno by měl jezdec zařídit, než vyjede na putování. Rešerše: Pro zpracování rešerše jsem čerpala jak z české, tak zahraniční literatury, využila jsem také internetových stránek. Snažila jsem se načerpat co nejvíce informací o daném tématu a zpracovat je do srozumitelné, navazující a přehledné formy. Závěr: Při sběru informací jsem byla překvapená, jak málo lidí se hipoturistikou zabývá ve svých pracích, a že existuje jen pár autorů a publikací, jež se touto problematikou zabývají. Hipoturistika se i nadále od svého vzniku pomalu, ale úspěšně rozvíjí. Jen v oblasti, kde na Šumavě žiji, je například 17 evidovaných stanic. V Jihočeském kraji je jich již přes 117. Také jsem zjistila, jak velice důležité je cestu dobře naplánovat a znát podrobností péče o koně a jejich vybavení. Český projekt hipoturistiky se inspiroval v cizích zemích, jako například v Rakousku, Německu, Anglii, USA a Austrálii, kde je jezdecká turistika už dávno realizována. Klíčová slova:...
Analýza přípravy a vedení letních dětských táborů s rozdílným zaměřením s možností využití etapových herních celků.
Volfová, Martina ; Bartůněk, Dušan (vedoucí práce) ; Neuman, Jan (oponent)
Název: Analýza přípravy a náplně letních táborů s možností využití etapových her Cíl: V diplomové práci se zabýváme analýzou přípravy a náplně letních táborů s využitím etapových her. Srovnáváme reflexe dětí z letních táborů s využitím etapové hry a sportovního tábora. Metody: V praxi jsme ověřili několik etapových her na letních táborech dětí. K získání zpětné informace jsme použili anketu a slovní hodnocení účastníků letních táborů. Výsledky: Z výsledků šetření vyplynulo, že letní tábory jsou u dětí oblíbené, rozvíjí osobnost, dochází při nich k navázání nových kontaktů a komunikaci mezi dětmi, k získání nového poznání a osamostatnění se. Z výsledků usuzujeme, že prioritní podmínkou úspěchu každého tábora je chuť, úsilí a snaha vedoucích vytvořit správnou atmosféru, která dokáže děti nadchnout a vtáhnout do dění na táboře. Na vedoucích leží zodpovědnost kladného výsledku, výsledné prožitky a zážitky dětí, průběh a celkový výsledek tábora. Klíčová slova: letní tábor, příprava, hra, motivace, etapová hra 4 lllllfllllllllllll lllk
Využití her a aktivit v přírodě ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů na základní škole (aplikováno na předmět vlastivěda)
Švach, Jan ; Bartůněk, Dušan (vedoucí práce) ; Šafránek, Jiří (oponent)
Název: Využití her a aktivit v přírodě ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů na základní škole (aplikováno na předmět vlastivěda) Cíle práce: Sestavení sborníku her a cvičení v pHrodě pro výuku vlastivědy ve 4. a 5. ročníku základní školy. Získání zpětné vazby prakticky provedených her a cvičení ze sborníku získané prostřednictvím ankety, která bude předložena učitelům zapojených do výzkumu. Metody: Pro zařazení vhodných her a cvičení do sborníku jsme nastudovali patřičnou literaturu věnující se jak samotným hrám, tak i učivu vlastivědy. Pro získání zpětné vazby od učitelů jsme využili kvalitativních metod - otevřený dotazník neboli anketu a nestandardizovaný rozhovor. Výsledky: Vytvoření aktualizovaného sborníku her a cvičení, kde jsme provedli úpravy na základě doporučení od učitelů, jenž z něj prakticky ověřovali vybrané hry či cvičení se svými žáky ve vyučování. Klíčová slova: vlastivěda, příroda, hra, pohyb, výchova, pedagogika, didaktika

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 BARTUNĚK, David
7 Bartůněk, David
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.