| |
|
Model e-learningu pro e-commerce
Brabcová, Kateřina ; Sedláčková, Miluše (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce shrnuje možné způsoby využití Internetu k realizaci e commerce ve smyslu obchodu se vzděláním. Práce pojednává o formách počítačem podporovaných metod výuky, shrnuje použitelné softwarové nástroje, webové aplikace a vzdělávací portály, které se zaměřují na tvorbu či šíření studijních materiálů, nebo celých systémů řízení vzdělávání.
|
|
Možnosti pracovního uplatnění osob s mentálním postižením
BRABCOVÁ, Kateřina
V současné době existuje široký rozsah možností pracovního uplatněné, které mohou osoby s mentálním postižením využít. Hlavním cílem práce je zjistit, jaké možnosti mají osoby s mentálním postižením na trhu práce. Teoretická část obsahuje definice mentálního postižení, statistiky, klasifikaci osob s mentálním postižením, pracovní uplatnění, zaměstnávání osob s mentálním postižením a legislativu. Nedílnou součástí teoretické části jsou možnosti, kde se osoby s mentálním postižením mohou uplatnit. Praktická část se zaměřuje na realizaci výzkumu. K výzkumu byl zvolen polostrukturovaný rozhovor se záměrným cíleným výběrem pracujících osob s lehkým mentálním postižením. Přínosem bakalářské práce je především informovat veřejnost, že lidé s mentálním postižením jsou uplatnitelní na trhu práce. Bakalářská práce slouží také jako přehled možností pro osoby s mentálním postižením při výběru vhodného pracovního místa. Z výzkumu respondentů bylo zřejmé, že osoby s lehkým mentálním postižením jsou velice dobře uplatnitelné na trhu práce a vzhledem k výběru zaměstnání se většina z nich nesetkala s diskriminací. Zaměstnání osoby s lehkým mentálním postižením naplňuje a rozvíjí jejich osobnost, často chtějí mít pocit, že někam patří a společnost je přijímá. Pomocí pracovního uplatnění získávají respondenti určité postavení ve společnosti.
|
|
Výběr vzorků malt pro radiouhlíkové datování
Válek, Jan ; Kozlovcev, Petr ; Fialová, Anna ; Kotková, Kristýna ; Frankeová, Dita ; Skružná, Olga ; Maříková-Kubková, Jana ; Tomanová, Pavla ; Herichová, Iva ; Světlík, Ivo ; Pachnerová Brabcová, Kateřina ; Šimek, Pavel
Radiokarbonové datování organických zbytků nemusí vždy správně vypovídat o stáří analyzované historické malty. Proto se zdá výhodné využití možnosti datace uhlíku obsaženého ve struktuře vápenné malty, který při správném zpracování poskytne reprezentativní údaje o době vzniku studované konstrukce. Metodika představuje základní návod pro výběr vzorků, jejich zpracování a vyhodnocení. Cílem metodiky je identifikace případů, kdy je radiouhlíková datace pojiva vhodná a vymezení důvodů proč se u některých pojivových systémů nedaří získat relevantní výsledky.
Plný tet: PDF; PDF
|
| |
|
Explicit information on pronunciation in EFL coursebooks used at Czech upper-secondary schools
Brabcová, Kateřina ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Skarnitzl, Radek (oponent)
Přestože je výslovnost považována za důležitou jazykovou kompetenci, v hodinách angličtiny jí obvykle není věnováno moc pozornosti. Učitelé sami přiznávají, že nejsou dostatečně kvalifikovaní tuto jazykovou oblast učit, a často proto spoléhají výhradně na aktivity, které jim poskytuje učebnice. Současná práce nabízí srovnání sedmi učebnic angličtiny jako cizího jazyka, které se nejčastěji používají na českých středních školách, a ukazuje, jak se liší v tom, jak zacházejí s výslovnostními aktivitami a jejich prezentací. Výsledky ukazují nejen kolik výslovnostních aktivit a jevů každá kniha obsahuje, ale také jaký typ vysvětlení - explicitní, nebo implicitní - je použit. Nejlépe by učebnice měla využívat oba typy v kombinaci. Čtyři ze zmiňovaných učebnic by se mohly jevit jako vhodnější pro výuku výslovnosti, závěr práce je ovšem takový, že žádná z publikací není ideální, a učitelé by tak měli vždy zvážit, v jakém kontextu učí, a adaptovat dostupné materiály, pokud je to zapotřebí.
|
|
The just noticeable difference for English melodic prominence elicited on Czech listeners
Brabcová, Kateřina ; Šturm, Pavel (vedoucí práce) ; Tichý, Ondřej (oponent)
Cílem bakalářské práce je určit, zda a jakým způsobem změna výšky tónu akustického signálu ovlivní to, co slyšíme. Záměrem je tedy zjistit, zdali vnímáme rozdíl mezi původním, nijak nezměněným, podnětem a zvukovým podnětem s upravenou melodickou konturou. V teoretické části práce jsou vysvětleny pojmy jako: základní frekvence a její kontura, diference limen, intonace a struktura intonačních frází a rozdíly mezi českou a anglickou intonační strukturou. Praktická část pracuje s nahrávkami standardní britské angličtiny. Kontura základní frekvence (F0) je změněna na různých místech intonační fráze (melodém, přízvučné a nepřízvučné slabiky tvořící hlavu intonační fráze) a výška tónu je buď snížena, nebo zvýšena o 1,5 půltónu s ohledem na původní verzi nahrávky. Cílem je (1) určit, jakou roli hraje melodická prominence slabiky na vnímání změny výšky tónu a (2) stanovit, jaké další faktory (jako například již zmíněný směr změny) mohou percepci ovlivnit. Odpovědi na tyto otázky jsou formulovány na základě percepčních testů, jichž se zúčastnilo 20 českých posluchačů, kteří byli zároveň studenty angličtiny. Výsledky jsou v práci analyzovány a statisticky vyhodnoceny.
|
| |
| |
|
Model e-learningu pro e-commerce
Brabcová, Kateřina ; Sedláčková, Miluše (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce shrnuje možné způsoby využití Internetu k realizaci e commerce ve smyslu obchodu se vzděláním. Práce pojednává o formách počítačem podporovaných metod výuky, shrnuje použitelné softwarové nástroje, webové aplikace a vzdělávací portály, které se zaměřují na tvorbu či šíření studijních materiálů, nebo celých systémů řízení vzdělávání.
|