Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 283 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Artefiletika ve skupinové práci ve volném čase
Semecká, Hana ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem artefiletiky při práci ve volnočasových aktivitách, zaměřeného na vnímavost přírodního prostředí dětmi. Zdrojem vnímání jsou stromy, které přinášejí prostor pro spontánní a organizované výtvarné činnosti. Náhledy do světa stromů dětmi a jejich vnímání rozšiřuje nadějný obzor pro společné zážitky, poznání, emoce a trvalé podněty. V teoretické části uvádím prvními kapitolami pojmy výchova, volný čas, pedagogika volného času s charakteristikou v rámci pedagogického oboru volného času. V kapitole umění popisuji vztah přírody a výchovy jako výchovného prostředku. Kapitolami dětská kresba a výtvarná výchova popisuji aktivity v kontextu Rámcového vzdělávacího programu ve škole a ve volném čase i s přihlédnutím k pojetí J. Slavíka na výtvarnou výchovu. Teoretickou část uzavírám kapitolou artefiletika s důrazem na význam pedagogického díla. Cílem mé bakalářské práce je navrhnout a ověřit artefiletický projekt ve volném čase Vyprávění stromů. Projekt je zaměřen na vnímání stromů dětmi prožitkem při výtvarných aktivitách. Praktická část charakterizuje skupinu dětí, se kterými byl projekt uskutečněn. Popisuje činnosti a realizaci projektu Vyprávění stromů ve volném čase. Východiskem pro návrh projektu je pedagogický deník s činnostmi, zaměřené na vnímavost přírodního prostředí očima dětí.
Hodnocení finanční situace podniku a návrhy na její zlepšení
Kráčmarová, Lucie ; Blažková, Veronika (oponent) ; Karas, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje hodnocení finanční situace firmy BIOMAC s.r.o. v období pěti let, konkrétně od roku 2018 do roku 2022. První část je věnována teoretickým základům, kde se pojednává o základních principech a ukazatelích finanční analýzy. Druhá část je zaměřena na aplikaci těchto metod na konkrétní příklad vybrané firmy a následnou interpretaci získaných výsledků. V poslední části této práce jsou uvedeny mé vlastní návrhy, které mají za cíl zlepšit finanční výkonnost podniku v nadcházejících letech.
Mezigenerační sdílení učitelské profese na konkrétních případech jedné ZŠ
Richterová, Anežka ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Cílem této práce je popsat mezigenerační sdílení učitelské profese na konkrétních případech dvou rodin, jejichž členové učili v nějakém časovém úseku své kariéry na stejné základní škole. Zároveň bylo také nutné popsat podmínky a předpoklady pro učitelskou profesi v době, ve které byl každý člen rodiny v pozici začínajícího učitele a s osobním vývojem. Metodou práce bylo zvoleno kvalitativní výzkumné šetření, které umožnilo komplexnější a hlubší prozkoumání tématu. Poznatky z polostrukturovaných rozhovorů byly následně vyhodnocovány za pomoci shodných a odlišných zvolených znaků. Z dat získaných výzkumným šetřením vyplývá, že vnímání sdílení učitelské profese v rodině je popisováno shodně mezigeneračně, kdy rodič dítěti profesi přímo nedoporučuje, zatímco prarodič vnoučeti ano, je zde vnímána jakási pýcha na pokračování rodového řemesla. Mezigenerační sdílení profese je dle výzkumného šetření založeno na známosti prostředí, komunikování profese dítěti a společném sdílení. Sdílení jednoho pracoviště členy rodiny je popisováno kladně, spíše naopak v některých případech i může posílit vzájemné vztahy. Prvotní působení participantů v profesi bylo u každého v něčem odlišné a to hlavně mezi generacemi, všichni se ovšem shodují na nepřehlednosti učitelských povinností a neexistenci či nefunkčnosti pozice...
Porovnání kázeňských opatření využívaných v České republice a ve Francii
Dostalová, Jana ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Hlavní náplní této diplomové práce je porovnat kázeňská opatření využívaná v České republice a ve Francii, a to zejména na 1. stupni základní školy. K porovnání byly využity 2 rozhovory, jeden s paní učitelkou z České republiky a druhý s paní učitelkou z Francie. V praktické části byly analyzované také dokumenty zabývající se tresty a kázeňskými opatřeními. Bylo zjištěno, že kázeňská opatření vycházející ze školního řádu se v obou zemích liší. Česká kázeňská opatření se udílejí za pololetí, ve Francii jsou upřednostňována opatření, která se udělují ihned. Kázeňská opatření ve Francii se ale moc neliší s některými tresty, které v České republice jsou také využívány, ale nejsou uvedeny ve školním řádu. Jelikož se v tomto případě jednalo o výzkum kvalitativní, nemůžeme takové výsledky zobecňovat. Obě učitelky jsou spokojené s kázeňskými opatřeními, které mají k dispozici. Shodují se na tom, že u mladších žáků lépe fungují tresty okamžité s tím, že často obě využívají povinný přepis daného pravidla, které žák porušil. Kázeňská opatření úzce souvisí s tělesnými tresty, je-li dítě v rodině trestáno, má to vliv na jeho chování i ve škole. V České republice stále nebyl přijat zákon zakazující tělesné tresty v domácím prostředí. Oproti tomu Francie takový zákon přijala již v roce 2019. Při udělování...
Prevence šikany na vybrané základní škole
Růžičková, Tereza ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou a prevencí šikany na základní škole. Teoretická část diplomové práce charakterizuje pojmy ve vztahu k tématu. Zabývá se prevencí rizikového chování, především šikany v České republice. Zkoumá nejen jednotlivé složky prevence, ale také jednotlivé rozdíly a její historii. Zabývá se rozdílem mezi prevencí specifickou a nespecifickou a popisuje její účel. Teoretická část se rovněž orientuje na preventivní program školy a jeho charakteristiku. Součástí diplomové práce je také praktická část, která je zaměřena na prevenci šikany na konkrétní základní škole. Zaměřuje se především na to, jak se k prevenci šikanování přistupuje. Práce je zpracována jako případová studie a k získání potřebných dat je použit kvalitativní výzkum, konkrétně rozhovor, kterého se zúčastnili participanti z řad pedagogů, vychovatel školní družiny, metodik prevence a ředitel školy. Cílem bylo zjistit, zda je na škole vykonávána spíše prevence specifická či nespecifická a zda si participanti, zaměstnanci školy, uvědomují její účel. Pokud je realizována spíše prevence nespecifická, zda je postavena na jinakosti - zda ukazuje, že tzv. být jiný je v pořádku. Tedy, že si učitelé přímo neuvědomují a nepracují s potenciálem dané prevence. V praktické části je také analyzován školní vzdělávací program...
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve vybrané Montessori škole
Krňáková, Kamila ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve vybrané Montessori škole. Cílem práce je prozkoumat názory pedagogů na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci Montessori pedagogiky, analyzovat implementaci podpůrných opatření ve vybrané Montessori škole a zhodnotit příležitosti a rizika, které Montessori systém vzdělávání těmto žákům přináší. Teoretický rámec této práce zahrnuje studium problematiky speciálních vzdělávacích potřeb a podpůrných opatření, vymezení konceptů integrace a inkluze ve vzdělávání spolu s principy inkluze. Dále se zaměřuje na charakteristiku alternativních škol, jejich funkce a roli ve vzdělávací politice, včetně jejich legislativního ukotvení. Stěžejním tématem celé práce je pak osobnost Marie Montessori, filozofie její pedagogiky a principy jejího pedagogického systému. Praktická část práce obsahuje metodologii a konečné výsledky realizovaného kvalitativního výzkumu, který proběhl formou polostrukturovaných rozhovorů ve vybrané Montessori škole KLÍČOVÁ SLOVA alternativní školy, Montessori, inkluze, podpůrná opatření, speciální vzdělávací potřeby, vzdělávání, učitelé
Povědomí žáků vybrané střední školy o domácím násilí a jejich zkušenosti s ním
Netolická, Diana ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá povědomím žáků středních škol o domácím násilím a jejich zkušenostmi s ním. Cílem této práce je proniknout do oblasti domácího násilí a zmapovat znalosti žáků středních škol o domácím násilí a jejich zkušenosti s ním v běžném životě. Teoretická část práce se zaobírá především domácím násilím a jeho projevy. Dále se práce zaměřuje na druhy, formy a důsledky domácího násilí a na jeho aktéry. V následující kapitole se práce věnuje legislativě a neziskovým organizacím. Poslední kapitola je věnována metodám řešení a možnostem prevence u žáků na střední škole. Ve výzkumné části jsou popsány výsledky kvantitativního výzkumu, který je proveden byl proveden na základě dotazníkového šetření se žáky vybrané střední školy. Prostřednictvím dotazníkového šetření bylo zjištěno, že většina žáků vybrané střední školy má již alespoň základní povědomí o této problematice. Ve vědomostní části uspěli studenti vybrané střední školy s úspěšností 71,2%. Zjištění naznačují, že se významná část žáků setkává s různými formami domácího násilí, přičemž vystavení emocionálnímu a psychickému násilí je častější než fyzickému týrání ze strany rodičů. Celkem 51 (78,5%) žáků se alespoň někdy setkává s opakovanými projevy emocionálního a psychického násilí ze strany jejich rodičů a 42 (64,4%) žáků rovněž...
Možnosti vzdělávání osob ve výkonu trestu
Kamenčáková, Barbora ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na možnosti vzdělávání osob odsouzených k trestu odnětí svobody v České republice. Práce je strukturována do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část práce stručně představuje systém trestů v ČR a historii vězeňství na našem území. Dále se zabývá organizační strukturou vězeňské služby, typy věznic v ČR a programy zacházení s odsouzenými. Poslední kapitola teoretické části vysvětluje význam vzdělávání pro odsouzené a různé formy vzdělávání v českých věznicích, včetně podrobnějšího popisu formálního a neformálního vzdělávání. Praktická část práce zahrnuje metodologii a analýzu výzkumného šetření. Pro výzkum byl zvolen kvalitativní přístup, konkrétně metodou polostrukturovaných rozhovorů. Cílem práce je zmapovat a popsat vzdělávací proces a možnosti vzdělávání poskytované ve vězeňském prostředí v porovnání s běžnými civilními školami. Dále pomocí rozhovorů se zaměstnanci věznice Všehrdy zjistit prostřednictvím odpovědí na čtyři předem stanovené výzkumné otázky veškeré vzdělávací možnosti, které tato věznice nabízí a charakterizovat žáky místního školského vzdělávacího střediska. Jednou ze zkoumaných oblastí je motivace osob ve výkonu trestu odnětí svobody k účasti na výuce. V neposlední řadě je zde zjišťován i skutečný vliv vzdělávacích aktivit na život...
Využití buněčných kultur k testování cytotoxicity přírodních látek
Blažková, Veronika ; Skoumalová, Petra (oponent) ; Márová, Ivana (vedoucí práce)
Bakalářská práce byla zaměřená na studium buněčných kultur, především na zavedení technik kultivace lidských buněk in vitro a optimalizaci jejich využití v testech cytotoxicity. Pozornost byla zaměřena převážně na přírodní látky a liposomy s jejich obsahem, které jsou vhodné k využití do kosmetických přípravků. V teoretické části byla zpracována literární rešerše zaměřená na rozdělení buněčných kultur, vhodné kultivační podmínky pro in vitro testování a přehled cytotoxických testů. V rámci experimentální části práce byly charakterizovány přírodní extrakty s antimikrobiálním účinkem z hlediska obsahu polyfenolů, flavonoidů a antioxidační aktivity. Dále byly tyto extrakty enkapsulovány do liposomů. Stanovena byla enkapsulační účinnost, distribuce velikosti částic metodou dynamického rozptylu světla a stabilita připravených částic. Také byla sledována její dlouhodobá stabilita ve vodném prostředí a v prostředí gelu. Součástí práce bylo též studium kultivace buněčné kultury lidských keratinocytů a příprava těchto buněk pro testování cytotoxicity vybraných přírodních látek a liposomů metodou MTT.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 283 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Blažková, Vendula
14 Blažková, Veronika
3 Blažková, Vlasta
2 Blažková, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.