Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 114 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Moderní trendy elektromotorů pro elektrifikaci letecké dopravy
Poul, Oliver Alex ; Paar, Martin (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem elektrifikace letecké dopravy. Diskutuje důvody elektrifikace, její výhody či nevýhody a prezentuje nastupující trendy v tomto směru. Analyzují se různé součásti letecké dopravy, které již elektrifikované jsou, ale také ty, na které by jejich elektrifikace mohla mít pozitivní vliv.
Moderní trendy elektromotorů pro silniční vozidla
Michálek, Matěj ; Bílek, Vladimír (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
V rámci bakalářské práce byla provedena rešerše cílená na historii užití elektrických pohonů a rozdělení elektrifikovaných pohonných soustav u silničních vozidel, aplikaci elektrických strojů při konstrukci silničních vozidel a na používané druhy elektromotorů zajišťujících pohon elektromobilů. Praktická část práce zahrnovala vytvoření modelu elektromotoru vozu Toyota Prius v programu Ansys Maxwell 2D. Na vytvořeném modelu motoru byly provedeny simulace a následná analýza trakčních charakteristik.
Mikromobilita a její dobíjení
Papež, Michal ; Bárta, Jan (oponent) ; Paar, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o elektrické mikromobilitě a problematice rozvoje dobíjecí infrastruktury určené elektrickým mikromobilům. Zabývá se též elektromobilitou a dobíjením elektrických automobilů. V rámci práce je podán přehled typů mikromobilů a kapacity jejich baterií. Jsou představeny možnosti užití mikromobilů včetně konceptu sdílené mikromobility a legislativní novinky, které se k mikromobilitě vztahují. V práci jsou uvedeny možnosti rozvoje a důležité aspekty pro rozvoj dobíjecí infrastruktury mikromobilů. Byly vybrány lokality v rámci města Brna, na kterých by bylo vhodné zřídit dobíjecí místo. Část práce je pro porovnání s mikromobilitou věnována dobíjení elektrických automobilů, která předkládá stav dobíjecí infrastruktury a výčet problémů, které dobíjení elektromobilů způsobuje.
Losses in induction machines supplied by a frequency converter
Lípa, Miroslav ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
The master's thesis deals with the measurement of an induction motor with two different power supplies, a frequency converter and a generator. Then these two power supplies were simulated using the finite element method and compared. The first chapter deals with the description of the asynchronous machine powered by the frequency converter and also the recommended modifications for this kind of power supply to avoid as many undesirable phenomena as possible. The second chapter deals with the losses of the asynchronous machine. The third chapter discusses the approach to measuring harmonic losses due to inverter power supply and also the standardized approach according to international standards. The second half of the third chapter also describes the computational analysis which is used in this thesis in the form of finite element analysis. Finally, the measurement uncertainties in the standard input-output method are described. In the fourth chapter, the modeling in ANSYS MAXWELL software is presented, where first the creation of a model of the specified machine is described, then its simulation with sinusoidal power supply, and in the second half the simulation with PWM power supply is explained and how the PWM was replicated using the measured waveforms. In the fifth section, all the measurement results are presented with figures to give a better idea of the results. At the end of the chapter, a comparison of the simulation and measurements and its lack of accuracy is presented.
Analýza asynchronního stroje s elektronicky přepinatelným počtem pólů
Němec, Josef ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá elektrickými stroji s přepínatelným počtem pólů. V první kapitole byly uvedeny výhody těchto strojů a možnosti jejich konstrukce. V druhé kapitole bylo diskutováno využití těchto strojů v elektrické trakci a způsoby plynulého přepínání pólů, které tato aplikace vyžaduje. V třetí části byla představena návrhová problematika strojů s přepínatelným počtem pólů a jejich frekvenčních měničů. Ve čtvrté kapitole byl popsán náhradní model pro určení základních parametrů stroje pro pozdější využití s metodou konečných prvků. V páté kapitole byl navržen stroj s toroidním vinutím umožňující libovolné propojení cívek a vinutí lze tedy zapojit s různým počtem pólů a fází. Dále zde byly představeny a zkoumány kombinace zapojení s různým počtem pólů a fází s pomocí metody konečných prvků. Na základě této analýzy byl v poslední kapitole navržen asynchronní motor s rozloženým vinutím, u kterého byla ověřena schopnost zvýšení účinnosti při vyšších otáčkách změnou počtu pólů.
Měření a modelování synchronních reluktančních motorů
Gábriš, Richard ; Bárta, Jan (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca v úvode popisuje princíp fungovania a využitie synchrónnych reluktančných motorov. Jadro práce je rozdelené na dve časti. V prvej je popísané merania na vzorkách motorov a vyhodnotenie merania. Obsahom druhej časti je tvorba modelu motora v programe ANSYS Maxwell, analýza výsledkov a ich porovnanie s výsledkami získanými meraním.
Návrh rotoru synchronního reluktančního stroje spouštěného ze sítě pro průmyslové aplikace
Žíla, Jakub ; Knebl, Ladislav (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o návrhu rotoru synchronních reluktančních strojů. Teoreticky je popsána geometrie rotoru synchronního reluktančního stroje respektující přirozenou cestu magnetického toku v plném rotoru. Je vytvořen parametrický model rotoru za pomocí spolupráce programů ANSYS Maxwell a Matlab. S použitím stejného softwaru jsou ověřeny parametry zkoumaného stroje. Na závěr je pozorován vliv změn geometrie rotoru na výstupních parametrech stroje.
Vyhledávací studie ochvatu obce Hrochův Týnec
Bárta, Jan ; Valentová, Veronika (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je vyhledávací stude obchvatu obce Hrochův týnec. Obchvat bude navržen jako cesta kategorie S 9,5/80 a bude navazovat na stávající komunikaci I/17, která prochází středem obce. První napojení na stávající komunikaci bude před obcí Hrochův Týnec a druhé napojení na stávající komunikaci bude za obcí Čankovice. Důvodem pro vybudování obchvatu je zvýšení bezpečnosti v obci, snížení intenzity dopravy v obci a snížení hluku a otřesů od nákladní dopravy.
The optimum supply of a wound-rotor synchronous machine with respect to maximum efficiency
Laštovička, Josef ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
The master's thesis deals with a literature review of electric motors suitable for the electric vehicle driveline, where the main focus is given to a wound-field synchronous machine. At first, there is a short description of machine construction and the working principle for each type of suitable electric machine. The advantages and disadvantages of using a specific machine as a traction drive are summarized, and an eventual example of use in today's electric car with basic machine specifications is given. In the next part, a more detailed focus is given to the wound-rotor synchronous machine and its use for electric vehicle drive. The second chapter deals with the modification of this machine type for traction applications. A machine capable of dual-mode operation is presented, followed by a discussion of non-contact current transfer to the rotor winding, and finally, the possibility of using a hairpin winding made of rectangular conductors is presented. The third part of the thesis deals with the mathematical description of the machine, including direct and quadrature axis equivalent circuits and an explanation of the vector diagram in motor mode. In the last two chapters of the thesis, a Python program is introduced to analyze the machine's operating characteristics. During the program build, an analysis methodology for this type of machine based on the provided data package was developed, and graphical dependencies of torque and efficiency on different input currents combinations were exported. The program also includes a function for finding the optimum current supply for the machine with respect to the maximum efficiency.
Zálohování dat a datová úložiště
Bárta, Jan ; Tobek, Zdenko (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku spojenou se zálohováním dat ve firmě XY, která se zabývá převážně specializovanými překlady pro své zákazníky. Výsledek bakalářské práce je návrh na efektivnější řešení zálohování dat na základě analýzy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 114 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
13 BÁRTA, Jakub
15 BÁRTA, Jiří
2 Bárta, J.
13 Bárta, Jakub
43 Bárta, Jan
1 Bárta, Jaroslav
1 Bárta, Jaroslav,
15 Bárta, Jiří
1 Bárta, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.