Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Avantgardní umění ve sbírce Borise Gribanova a její význam v evropském i širším kulturním kontextu
Lukianov, Igor ; Alt, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pětová, Marie (oponent)
Cílem výzkumu je představení soukromé sbírky ruského (sovětského/amerického) sběratele Borise Gribanova a analýza uměleckých děl ruské výtvarné avantgardy zastoupených v jeho sbírce. Představena bude historie sbírky i peripetie, kterými sběratel v průběhu let prošel ve své snaze o její záchranu. V rámci širších historických a politických souvislostí se práce věnuje osudu tvorby umělců ruských avantgardních výtvarných směrů a s jakými obtížemi se potýkali sběratelé, kteří se výtvarná díla ruské avantgardy snažili zachránit před zničením a zapomenutím. Na příkladu vybraných klíčových malířů z kolekce sběratele Gribanova, bude sledován historický a kulturní kontext sběratelství v Sovětskému svazu i následný osud obrazů v zahraničí. Práce se věnuje též situaci Gribanovem zachráněných děl na mezinárodním trhu s uměním a popularizaci ruské avantgardy v širším slova smyslu. Výzkum by mohl svým dílem přispět i k analýze současného trhu s uměním a přinést doplňující vklad pro další studia v oblasti moderní kultury, v souvislosti se sběratelstvím uměleckých děl. Metoda výzkumu spočívá ve studiu obrazových pramenů (obrazů) ve sbírce Borise Gribanova formou přímého fyzického kontaktu s díly, studiem písemných archivních materiálů z Gribanovy sbírky a studiem odpovídající odborné literatury. Využity jsou i...
Spontánně motivované nápisy a kresby v sakrálním prostoru
Bartůňková, Lucie ; Alt, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hojda, Zdeněk (oponent) ; Jakubec, Ondřej (oponent)
Spontánně motivované nápisy a kresby jsou v sakrálním prostoru dosud opomíjenými a málo refektovanými prameny, které navíc bývají v rámci rutinních oprav zdiva, historic- kých omítek, mobiliáře a dřevěných prvků odstraňovány bez jejich hlubší analýzy v kontextu dějin konkrétní stavby. Disertační práce vznikla jako odezva na tuto situaci a jejím cílem je základní heuristika a komparace nových, ale i zaniklých, či v současnosti neprezentovaných dokladů těchto spe- cifckých stop, odrážejících každodennost v církevních objektech. Práce má také praktickou rovinu, kterou je sumarizace možností dokumentace a průzkumu historických grafti prostřednictvím neinvazivních metod a následné uplatnění a ověření získaných poznatků v rámci kazuistické studie, soustředěné na epigrafcké soubory v areálu bývalého piaristického komplexu v Litomyšli. Klíčová slova historická grafti - spontánní nápisy a kresby - památková péče - sakrální stavby - sym- boly
Analýza a srovnání francouzské a německé plakátové propagandy za 1. světové války
Beer, Kamil ; Pešek, Jiří (vedoucí práce) ; Alt, Jaroslav (oponent) ; Vlnas, Vít (oponent)
Český abstrakt Disertační práce analyzuje francouzskou a německou plakátovou propagandu tak, jak byla užita během a krátce po první světové válce. Na plakátech sleduje vizuální motivy, jejich kulturní zařazení a znázorněné jevy. Rozborem pěti set plakátů německých a pěti set plakátů francouzských disertace přináší podrobnější vhled do jejich obsahu, užití a argumentace, čímž chce dosáhnout bližšího pochopení dobové propagandy těchto zemí. Využití zmíněných motivů, kulturních kategorií a zobrazených fenoménů u obou stran také srovnává, čímž má zájem přispět k porozumění unikátnímu (nebo právě totožnému) významu a užitému jazyku propagandy každé ze stran. Klíčová slova: První světová válka, propaganda, plakáty, Francie, Německo, komparace, analýza
The Life and Artwork of Michail Vrubel with analysis of paintings Seated Demon and Demon Downcast
Brathova, Silvia ; Alt, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hájek, Václav (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá osobou a tvorbou ruského maliara na prelome 19. a 20. storočia Michaila Vrubela. Jedná sa o výnimočného umelca, ktorý sa už v období Strieborného veku javil ako netradičný zjav ruského umenia. Významným je aj z hľadiska svetového výtvarného umenia, pretože je považovaný za pioniera modernizmu nie len vďaka svojmu štýlu, ale aj novátorskej technike maľby, ktorú používal. Prvá časť práce poskytuje základné životopisné údaje umelca a pohľad na tvorbu rozdelenú do troch období. Práca predstavuje umelca ako ilustrátora, sochára, portrétistu a maliara v ruskom prostredí s charakteristickými znakmi symbolizmu, ktorý sa vyznačoval viacerými špecifikami. Michail Vrubel bol častokrát so symbolizmom spájaný, aj keď je ťažké jednoznačne jeho tvorbu zaradiť k tomuto smeru. V druhej časti práce sa sústreďujeme na novátorský štýl umelca, ktorý je prínosom pre ďalší vývoj výtvarného umenia nielen v Rusku, ale aj vo svete. V tretej časti predstavujeme obdobie prelomu 19. a 20. storočia v ruskom prostredí a smer symbolizmus. V štvrtej časti podrobne analyzujeme a porovnávame diela Sediaci a Padlý démon. Práca prináša detailnejší pohľad na problematiku a dopĺňa informácie o umelcovi a jeho tvorbe. Záverečná časť diplomovej práce sa venuje umelcovmu prínosu do sveta umenia a jeho vplyvu pre...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Alt, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.