Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Čtenářská gramotnost ve výuce přírodopisu na základní škole
Žižková, Pavlína ; Vojíř, Karel (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na výzkum čtenářské gramotnosti v hodinách přírodopisu na základní škole. V teoretické části je popsána čtenářská gramotnost, její aspekty a rozvoj čtenářské gramotnosti na základní škole, včetně metod rozvíjejících čtenářskou gramotnost. Tato část dále seznamuje s nejnovějšími výsledky z mezinárodních šetření PIRLS 2021, TIMSS 2019 a PISA 2015. Druhá část práce seznamuje s výzkumem čtenářské gramotnosti v přírodopisu u žáků 6. ročníku základní školy, při kterém byly použity třívrstvé úlohy. Výzkumu se zúčastnilo celkem 55 žáků. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaká je dovednost žáků pracovat s přírodovědným textem. Druhým cílem bylo zjistit, do jaké míry si jsou žáci jisti svými odpověďmi, při práci s přírodovědným textem. V druhé části je dále popsána metodologie výzkumu, výzkumný vzorek a výsledky z empirického šetření. V závěru jsou okomentovány jednotlivé cíle výzkumu a stanoveny postupy, které povedou k většímu rozvoji čtenářské gramotnosti v hodinách přírodopisu. Z výsledků bylo zjištěno, že necelých 80 % žáků z výzkumného vzorku, umí efektivně s přírodovědným textem pracovat a umí v textu hledat potřebné informace. Téměř 66 % žáků měly úlohy vypracovány správně, a navíc si byly svými odpověďmi jisti, čímž potvrdili svou sebedůvěru a také obsahovou a rozumovou znalost....
Šikana a její prevence na základní škole ve městě a na vesnici
Žižková, Pavlína ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Šikana a její prevence na základní škole ve městě a na vesnici Bakalářská práce se zabývá problematikou šikany a její prevencí na základních školách ve městě a na vesnici. Cílem bakalářské práce je zhodnocení, kde a jakou nejčastější formu má šikana, v jaké míře je na prvních a na druhých stupních základních škol a jaké preventivní opatření školy praktikují. V teoretické části se zabývá charakteristikou pojmů a příčinami vzniku souvisejících se šikanou. V praktické části byla pro získání dat zvolena dotazníková metoda na základních školách. Dotazník byl rozdán ve dvou formách a to žákům základní školy a třídním učitelům. Díky dotazníku bylo zjištěno, že stále se šikana vyskytuje více na základních školách ve městech a to z důvodu většího počtu žáků na školách a na prevenci se pohlíží z hlediska kriminality a protidrogových opatřeních. Šikana se často v preventivních programech neobjevuje jako samostatná problematika.
Šikana a její prevence na základní škole ve městě a na vesnici
Žižková, Pavlína ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Šikana a její prevence na základní škole ve městě a na vesnici Bakalářská práce se zabývá problematikou šikany a její prevencí na základních školách ve městě a na vesnici. Cílem bakalářské práce je zhodnocení, kde a jakou nejčastější formu má šikana, v jaké míře je na prvních a na druhých stupních základních škol a jaké preventivní opatření školy praktikují. V teoretické části se zabývá charakteristikou pojmů a příčinami vzniku souvisejících se šikanou. V praktické části byla pro získání dat zvolena dotazníková metoda na základních školách. Dotazník byl rozdán ve dvou formách a to žákům základní školy a třídním učitelům. Díky dotazníku bylo zjištěno, že stále se šikana vyskytuje více na základních školách ve městech a to z důvodu většího počtu žáků na školách. Dle odpovědí respondentů se až 47 % žáků se šikanou setkali anebo jen tiše přihlíželi. Co se týče třídních učitelů, odpovědi se shodovali. 45 % učitelů odpovědělo, že se se šikanou ve škole setkali, nebo stále potýkají.

Viz též: podobná jména autorů
2 ŽIŽKOVÁ, Petra
2 Žižková, Pavla
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.