Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání dětí s autistickými poruchami se zaměřením na komunikaci
Pecháčková, Yveta ; Švarcová, Iva (oponent) ; Strnadová, Iva (vedoucí práce)
Práce se zabývá vzděláváním dětí s různým druhem autismu, se zaměřením na rozvoj komunikace. Čerpá z teoretických a odborných poznatků, týkajících se obecných principů výchovy a vzdělávání dětí s autismem. Zvláště se zamýšlí nad současnými možnostmi výchovy a vzdělávání dětí s autismem, přičemž zvláště charakterizuje Teacch program a strukturované učení. Těžiště práce spočívá ve vymezení komunikačních systémů a základních východisek výuky komunikace. Empirický výzkum je charakterizován jako kazuistické studie se zaměřením na rozvoj komunikačních schopností. Na základě získaných výsledků poukazuje na možnosti využití různých komunikačních systémů ve výuce a vzdělávání v prostředí strukturovaného učení. V závěru jsou zdůrazněny a shrnuty nejvýraznější pokroky sledovaných dětí v oblasti rozvoje komunikačních schopností, které vzhledem k individuálním potřebám dětí představují výchozí bod výchovy a vzdělávání dětí s autismem.
Model tvorby indikátorového systému pro ověřování občanské kompetence žáků ve výuce chemie v základním vzdělávání
Janoušková, Svatava ; Beneš, Pavel (vedoucí práce) ; Vašutová, Jaroslava (oponent) ; Švarcová, Iva (oponent)
Jedním z aktuálních témat současného pedagogického výzkumu v České republice i v zahraničí se stává problematika rozvíjení klíčových kompetencí žáků ve výuce a jejich hodnocení. Disertační práce tuto potřebu reflektuje a zabývá se proto problematikou tvorby indikátorů pro hodnocení kompetencí žáků v základním vzdělávání, konkrétně hodnocením občanské kompetence žáků ve výuce chemie v základním vzdělávání. Práce představuje komplexní výzkumný problém, který se snaží dospět od vytyčení významu základních pojmů a zásad tvorby indikátorového systému k vlastnímu modelu indikátorového systému pro hodnocení občanské kompetence žáků ve výuce chemie v základním vzdělávání. Účelem práce je vymezit, na základě obsáhlé analýzy různých českých i zahraničních informačních pramenů, význam základních pojmů, jakými jsou indikátor, indikátorová hypotéza, systém indikátorů a indikátory kvality vzdělávání. Tato analýza má za úkol vytvořit zejména takový pojmový systém, jež je ve studované oblasti kompatibilní se zeměmi, jež indikátory, resp. jejich systémy ve svých vzdělávacích systémech již využívají nebo se k tomu bezprostředně chystají. Dále se práce zabývá způsoby tvorby indikátorů kvality vzdělávání a jejich začleněním do systému hodnocení různých aspektů vzdělávacího systému na mezinárodní, národní a školní úrovni....
Využití strukturovaného učení ve vzdělávání dětí s mentální retardací
Pecháčková, Yveta ; Švarcová, Iva (oponent) ; Kremličková, Marta (vedoucí práce)
Práce se zabývá využitím strukturovaného učení u dětí s různým stupněm mentální retardace. Čerpá z teoretických a odborných poznatků týkajících se obecných principů výchovy a vzdělávání dětí s autismem a dětí s mentální retardací. Zvláště se zamýšlí nad otázkami psychologických zákonitostí učení ve vztahu k žákům s mentální retardací, přičemž východiskem se stává situace a zkušenost žáka v podmínkách strukturované výuky. Těžiště práce tvoří konkrétní analýza zásad při sestavování strukturovaného učení jako účinného faktoru psychického, rozumového a sociálního vývoje dětí s mentální retardací. Závěrečnou samostatnou kapitolou je empirický výzkum, který je charakterizován jako kazuistická dlouhodobá studie v podmínkách strukturované výuky. Na základě získaných výsledků poukazuje na vhodnost využití strukturovaného učení ve vzdělávání dětí s mentální retardací, které svým charakterem a skladbou vyhovuje potřebám a vývojovým možnostem žáků. V závěru jsou zdůvodněny a shrnuty nejvýraznější pokroky, kterých děti v dlouhodobém sledování v podmínkách strukturované výuky dosáhly.
Možnosti internetového marketingu v sociálních sítích
Černovská, Romana ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Švarcová, Iva (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapování problematiky internetového marketingu a možností jeho využití v sociálních sítích, se zaměřením na sociální síť Facebook. Teoretická část se zabývá objasněním pojmů internet a marketing, specifikací marketingu na internetu, jeho možností a podob, úvodem do Webu 2.0 a problematiky sociálních sítí. Praktická část ukáže na konkrétním příkladu firmy možnosti využití internetového marketingu v sociální sítí Facebook včetně jejich hodnocení.
Osvobození Klatovska v květnu 1945
ŠVARCOVÁ, Iva
Diplomová práce pojednává o konci druhé světové války ve vnitrozemské i pohraniční části okresu Klatovy v jeho předválečném i nynějším rozsahu. Nejprve je popsána politická situace po mnichovském diktátu a stručně naznačena správa regionu v době druhé světové války. Poté jsou zachyceny nejznámější jevy z doby německé okupace, a to genocida židovského obyvatelstva a nacistické zločiny. Dále jsou líčeny události před osvobozením v květnu 1945, činnost odbojových a partyzánských skupin a působení hloubkových letců. Následuje výklad o válečné situaci a o jednotkách americké armády, které operovaly na Klatovsku. Poté je zejména na základě zápisů v kronikách obcí a v pamětních knihách obcí a podle vyprávění pamětníků zachycen průběh osvobození v regionu. Poslední část práce, pojednávající o poválečném období, je věnována obnově správy regionu a odsunu Němců z pohraniční části Klatovska.

Viz též: podobná jména autorů
1 ŠVARCOVÁ, Iva
2 ŠVARCOVÁ, Iveta
2 Švarcová, Irena
2 Švarcová, Iveta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.