| |
|
Filtrování a predikce procesů s diskrétním časem
Šmejkalová, Eva ; Hlubinka, Daniel (vedoucí práce) ; Čoupek, Petr (oponent)
Práce se zabývá filtrováním a predikcí procesů s diskrétním časem. Na začátek před- stavíme základní značení a teorii markovských řetězců a náhodných procházek. Dále popí- šeme přístup k filtračním metodám včetně doprovodných komentářů, obrázků a příkladů. Poté dokážeme jednu ze základních vět o filtračních rovnicích a grafickým i početním vyřešením dvou problémů vysvětlíme souvislosti těchto rovnic s úvodem kapitoly. Na zá- věr práce stručně popíšeme téma predikce a dokážeme větu, jež dále demonstrujeme na konkrétním problému. 1
|
|
Obtíže u dětí přípravných tříd se zaměřením na narušenou komunikační schopnost
Smejkalová, Eva ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Abstrakt:Abstrakt: Komunikace představuje schopnost, jak můžeme v běžném životě vyjádřit a sdílet své myšlenky, zkušenosti i pocity. Komunikace sehrává důležitou roli také v průběhu vzdělávání. Ve vzdělávání informace získáváme, osvojujeme si je, učíme se s nimi pracovat a dále je využívat. Pozice dítěte i žáka s narušenou komunikační schopností je v tomto případě mnohem složitější, protože obtíže v mluvním projevu se přenesou do komunikačního děje a mohou ovlivnit zvládání školních dovedností. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností je náročný úkol. Žáci nedokážou dostatečně uspořádat a vyjádřit své myšlenky, jejich mluva je mnohdy nesrozumitelná, nerozumí přesně výkladu učitele, nedokážou mluvit dostatečně plynule, aby vyhověli běžné komunikační normě. Z těchto důvodů se dostávají pod psychický tlak a někdy raději přestanou zcela komunikovat. Hlavním cílem předkládané rigorózní práce je analýza nejčastějších obtíží dětí s narušenou komunikační schopností zařazených do přípravných tříd základních škol. Následné vyhodnocení s popisem nejčastějších obtíží z důvodu školní nezralosti směřující ke školnímu odkladu jsou součástí empirické části rigorózní práce. S ohledem na hlavní cíl byly stanoveny tyto dílčí cíle: sledování celkového vývoje dítěte, aktivní pozorování v přípravných třídách s...
|
| |
|
Goodwill při fúzích
Smejkalová, Eva ; Skálová, Jana (vedoucí práce) ; Gnoth, Boris (oponent)
Práce je zaměřena na goodwill, který může vznikat při fúzích obchodních společností v České republice. Začátek teoretické části je věnován vysvětlení pojmu goodwill, shrnutí historie této účetní položky, definování druhů goodwillu a vymezení typů přeměn obchodních společností. Dále navazuje komplexní popis problematiky vykazování goodwillu a oceňovacího rozdílu k nabytému majetku při fúzích. Text je doplněn o odkazy na konkrétní právní normy, které se týkají způsobu a okamžiku zaúčtování těchto položek. Celá práce je přitom orientována výhradně na fúze v České republice. Druhá část textu obsahuje informace o výzkumu a následné analýze vybraných vnitrostátních fúzích realizovaných v letech 2012 a 2013. Nejvýznamnějším závěrem této analýzy je, že goodwill při fúzích v České republice vzniká jen velmi zřídka.
|
| |
| |