Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zprostředkované učení - významný faktor pomoci sociálně znevýhodněným žákům (v procesu učení)
Škopková, Pavla ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce řeší otázku rozvojetvorných možností v procesu školního učení. Tato otázka je zasazena do kontextu vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků. Protože při formování učebních kompetencí není tato oblast dostatečně propracovaná a konkrétní vyučovací metody jsou poněkud rigidní, bude představena jedna z možností, jak lze učební dovednosti a schopnosti těchto žáků rozvíjet, a které se v rámci učebních kompetencí považují za klíčové. V této souvislosti bude představen stimulační a intervenční program Instrumentálního obohacení jako konkrétní forma realizace zprostředkovaného učení asoučasně jako snaha o perspektivní inovaci učebních osnov. Se záměrem poukázat na neomezené možnosti rozvoje žákova učebního potenciálu je text zaměřen na teoretická a koncepční východiska, která tvoří podstatu celého programu. Program je instrumentální sada nástrojů, které vedou k aktivaci kognitivních struktur a k jejich následnému obohacení. Proto budou kromě teoretických východisek představeny také kognitivní strategie metakognitivního nácviku, které usnadňují kognitivní modifikovatelnost a které vedou k rozvoji žákova učebního potenciálu.
Zprostředkované učení jako jedna z možností osobnostního rozvoje žáka
Škopková, Pavla ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na způsoby možných řešení, jak by mohl pedagog v kooperaci s žákem dospět uspokojivých školních výsledků, dosáhnout nápravy deficitních kognitivních funkcí a zároveň přispět k osobnostnímu rozvoji žáka. Řešení se zde nabízí v podobě pomoci zprostředkovaného učení, které je reprezentováno programem instrumentálního obohacování. O efektivitě teorie zprostředkovaného učení svědčí fakt, že takové učení obsahuje prvky, komponenty, které nám garantují, že je procesem rozvojetvornosti. Mezi takové prvky lze považovat intervence, diagnostika či reflexe vlastního učení. Cílem práce je upozornit na tyto prvky z hlediska psychologické účinnosti a doložit jejich funkčnost konkrétními programy a výstupy. Koncept zprostředkovaného učení díky své otevřenosti nabízí tvorbu celé řady variant instrumentů a nástrojů, a to s ohledem na specifické okolnosti dané úkolové situace. Práce je zaměřena teoreticky, vychází ovšem z doložených kvalitativních výzkumů a analýz zaměřených na testování efektivity využití Feuersteinova programu instrumentálního obohacování v praxi. Práce je koncipována tak, aby v samotném úvodu zaznělo vysvětlení podstaty teorie zprostředkovaného učení, včetně představení autora programu instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina. Následují teoretická východiska...
Zprostředkované učení - významný faktor pomoci sociálně znevýhodněným žákům (v procesu učení)
Škopková, Pavla ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce řeší otázku rozvojetvorných možností v procesu školního učení. Tato otázka je zasazena do kontextu vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků. Protože při formování učebních kompetencí není tato oblast dostatečně propracovaná a konkrétní vyučovací metody jsou poněkud rigidní, bude představena jedna z možností, jak lze učební dovednosti a schopnosti těchto žáků rozvíjet, a které se v rámci učebních kompetencí považují za klíčové. V této souvislosti bude představen stimulační a intervenční program Instrumentálního obohacení jako konkrétní forma realizace zprostředkovaného učení asoučasně jako snaha o perspektivní inovaci učebních osnov. Se záměrem poukázat na neomezené možnosti rozvoje žákova učebního potenciálu je text zaměřen na teoretická a koncepční východiska, která tvoří podstatu celého programu. Program je instrumentální sada nástrojů, které vedou k aktivaci kognitivních struktur a k jejich následnému obohacení. Proto budou kromě teoretických východisek představeny také kognitivní strategie metakognitivního nácviku, které usnadňují kognitivní modifikovatelnost a které vedou k rozvoji žákova učebního potenciálu.
Zprostředkované učení jako jedna z možností osobnostního rozvoje žáka
Škopková, Pavla ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na způsoby možných řešení, jak by mohl pedagog v kooperaci s žákem dospět uspokojivých školních výsledků, dosáhnout nápravy deficitních kognitivních funkcí a zároveň přispět k osobnostnímu rozvoji žáka. Řešení se zde nabízí v podobě pomoci zprostředkovaného učení, které je reprezentováno programem instrumentálního obohacování. O efektivitě teorie zprostředkovaného učení svědčí fakt, že takové učení obsahuje prvky, komponenty, které nám garantují, že je procesem rozvojetvornosti. Mezi takové prvky lze považovat intervence, diagnostika či reflexe vlastního učení. Cílem práce je upozornit na tyto prvky z hlediska psychologické účinnosti a doložit jejich funkčnost konkrétními programy a výstupy. Koncept zprostředkovaného učení díky své otevřenosti nabízí tvorbu celé řady variant instrumentů a nástrojů, a to s ohledem na specifické okolnosti dané úkolové situace. Práce je zaměřena teoreticky, vychází ovšem z doložených kvalitativních výzkumů a analýz zaměřených na testování efektivity využití Feuersteinova programu instrumentálního obohacování v praxi. Práce je koncipována tak, aby v samotném úvodu zaznělo vysvětlení podstaty teorie zprostředkovaného učení, včetně představení autora programu instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina. Následují teoretická východiska...
Slovesné perifráze a jejich ekvivalenty v češtině
Škopková, Pavla ; Čermák, Petr (vedoucí práce) ; Zavadil, Bohumil (oponent)
Slovesné perifráze ve španělštině a jejich ekvivalenty v češtině Předmětem této diplomové práce, jak sám název napovídá, jsou slovesné perifráze. V teoretické části jsme se zabývali funkcí slovesných perifrází jako prostředku pro vyjádření povahy slovesného děje ve španělštině. Stručně jsme probrali také problematiku českého vidu a španělského aspektu. V této části práce jsme se inspirovali prací Bohumila Zavadila, který se tématem povahy slovesného děje zabývá. Po té, co jsme se seznámili se sémantickou a formální klasifikací španělských perifrází obecně, rozhodli jsme se vzhledem k rozsahu tématu věnovat podrobněji konkrétnímu typu perifrází, a to perifrázím s infinitivem. U perifrází vyjadřující začátek děje, kterým jsme se později věnovali v praktické části práce, jsme popsali stylové a regionální rozdíly. Dále jsme popsali jednotlivé infinitivní perifráze ze skupiny perifrází modálních a aspektuálních. V této části práce jsme vycházeli především z díla Gramática Descriptiva de la Lengua Espaola a její terminologie. Protože naším úkolem bylo porovnat situaci ve španělštině s tou v češtině, snažili jsme se i tuto teoretickou část na vhodných místech doplnit o příklady z paralelního korpusu. Bylo naší snahou, aby tyto příklady byly vždy co nejvíce reprezentativní. V praktické části naší práce jsme se...
Slovesné perifráze ve španělštině
Škopková, Pavla ; Čermák, Petr (vedoucí práce) ; Zavadil, Bohumil (oponent)
Slovesné perifráze ve španělštině a jejich ekvivalenty v češtině Předmětem této diplomové práce jsou slovesné perifráze ve španělštině. V teoretické části jsme se zabývali funkcí slovesných perifrází jako prostředku pro vyjádření povahy slovesného děje ve španělštině. Stručně jsme probrali také problematiku českého vidu a španělského aspektu. V této části práce jsme se inspirovali prací Bohumila Zavadila, který se tématem povahy slovesného děje zabývá. Po té, co jsme se seznámili se sémantickou a formální klasifikací španělských perifrází obecně, věnovali jsme se jednotlivým skupinám perifrází - perifrázím si infinitivem, gerundiem a participiem. Největší pozornost jsme věnovali perifrázím s infinitivem vzhledem k praktické části práce. U perifrází vyjadřující začátek děje, kterým jsme se později věnovali v praktické části práce, jsme popsali stylové a regionální rozdíly. Dále jsme popsali jednotlivé infinitivní perifráze ze skupiny perifrází modálních a aspektuálních. V této části práce jsme vycházeli především z díla Gramática Descriptiva de la Lengua Española a její terminologie. Protože naším úkolem bylo zároveň porovnat situaci ve španělštině s tou v češtině, snažili jsme se i tuto teoretickou část na vhodných místech doplnit o příklady z paralelního korpusu. Bylo naší snahou, aby tyto příklady byly...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.