Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přínosy projektu Erasmus+ pro pedagogické pracovníky základní školy
Řešátková, Klára ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pozitivními přínosy, negativními dopady a případnými bariérami vznikajícími při implementaci projektu Erasmus+ pro pedagogické pracovníky základní školy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se v první řadě zabývá definicemi základních pojmů souvisejících s dalším vzděláváním pedagogických pracovníků, jeho ukotvením v legislativě, současnými formami a metodami DVPP a v neposlední řadě motivací pedagogických pracovníků k jejich dalšímu vzdělávání. Dále se teoretická část podrobněji zaměřuje na samotný projekt Erasmus+ jako jednu z forem dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků na základní škole, na jeho stanovené obecné a specifické cíle, na strukturu projektu, výhody a nevýhody, přínosy pro pedagogické pracovníky, a tím i pro školu jako vzdělávací instituci. Praktická část bakalářské práce se zabývá průzkumem s cílem popsat implementaci projektu Erasmus+ do vybrané základní školy a identifikovat hlavní přínosy, překážky a bariéry této implementace pohledem vedení školy a pedagogických pracovníků. Tento průzkum je realizován pomocí dotazníkového šetření a polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s vybranými respondenty, kteří jsou účastníky projektu Erasmus+, a se zástupci z vedení základní školy. V samotném vyhodnocení průzkumu...
Funkční cesty rozvoje čtenářské gramotnosti v ZŠ
Řešátková, Klára ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Cílem této diplomové práce je prozkoumat a analyzovat funkční cesty rozvoje čtenářské gramotnosti žáků ZŠ a zjistit, jak a s jakými výsledky si lze tyto cesty osvojovat z pozice učitele a žáků ZŠ. Teoretická část se zaměřuje na čtenářskou gramotnost, na její složky, na etapy a na faktory, které nejvíce ovlivňují její rozvoj. Vymezuje pojmy čtení, čtení s porozuměním, a s tím spjaté čtenářské dovednosti a strategie. Dále se zabývá samotným rozvojem čtenářské gramotnosti ve škole. Popisuje žáka prvního i druhého stupně a klíčové kompetence učitele základní školy. Také popisuje, které složky čtenářské gramotnosti lze u žáků rozvíjet a jaké jsou v ČR vhodné projekty pro její rozvoj. Závěrečná kapitola se soustředí na samotné metody podporující rozvoj čtenářské gramotnosti u žáků, především metody programu RWCT (Čtením a psaním ke kritickému myšlení) a jejich zařazení do výuky. Cílem výzkumné části této práce je nalézt odpověď na výzkumné otázky: Jak efektivně rozvíjet čtenářskou gramotnost žáků základní školy? Jak a s jakými výsledky si lze osvojovat funkční rozvoje cesty čtenářské gramotnosti z pozice učitele základní školy? Výzkumná část byla rozdělena na dvě části. V první části byl využit akční výzkum na základní škole Řevničov, během kterého jsem pozorovala mé vlastní pokroky, změny a profesní...

Viz též: podobná jména autorů
3 Řešátková, Kristina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.