Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obraz Jiřího Wolkera ve středoškolské výuce literatury
Černovská, Tereza ; Králíková, Andrea (vedoucí práce) ; Bílek, Petr (oponent)
(česky): Diplomová práce se zabývá fenoménem obrazu autora, konkrétně se zaměřuje na obraz básníka Jiřího Wolkera ve středoškolské výuce literatury. Teoretické vymezení pojmu obraz autora se odráží od dřívějších výkladů. Konstrukce obrazu Jiřího Wolkera se realizuje na základě středoškolských učebnic, příruček a čítanek. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jak se mění konstanty autorského obrazu Jiřího Wolkera od 50. let 20. století až do 20. let 21. století a jaké aspekty se na obraze tohoto autora podílí, a také analyzovat výklady děl a konstanty autorova života. Diplomová práce se nejprve zabývá vymezením aspektů působících na Wolkerův obraz, poté přechází k jednotlivým konstantám, a to k autorově životu, k výkladu jeho díla před r. 1989 a po r. 1989. Průběžně dochází k porovnání změn v interpretaci autorovy pozice a díla pro účely výuky literatury. Práce slouží pro výzkum tohoto didaktického problému, a tak přispívá k předchozí podobné výzkumné práci svým zaměřením na obraz dalšího spisovatele. Zjištění práce pak mají povahu především teoretickou, generují obraz Jiřího Wolkera ve výuce a jeho proměny.
Dětská próza Petry Soukupové
Černovská, Tereza ; Segi Lukavská, Jana (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Ondřej (oponent)
(česky): V bakalářské práci se zabýváme analýzou uplatnění dětského aspektu v rámci intencionální dětské tvorby současné české spisovatelky Petry Soukupové. Analýzu tedy provádíme na základě následujících vybraných titulů, řazených do oblasti literatury pro děti a mládež: Bertík a čmuchadlo (2014), Kdo zabil Snížka? (2017) a Klub divných dětí (2019). Cílem první části práce je nastínění pojmů literatura pro děti a mládež (LPDM), dětský aspekt a (dětský) implicitní čtenář. V druhé části této práce se opíráme o pojmy definované v předchozí teoretické části a uplatňujeme již tyto pojmy v celkové analýze děl. Po vymezení teoretických pojmů docházíme ke zjištění, že pojem implicitní čtenář úzce souvisí s dětským aspektem a pokládáme tyto dva pojmy pro účely této práce za zaměnitelné, tudíž není potřeba se věnovat uplatnění dětského implicitního čtenáře jako samostatnému pojmu v praktické části. V závěru vyhodnocujeme výsledky interpretace a míru uplatnění dětského aspektu v rámci analyzovaných titulů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.