National Repository of Grey Literature 12 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Cooperation of the careers master and the class master on the second stage of basic school
Málková, Pavla ; Opekarová, Olga (advisor) ; Sekereš, Pavol (referee)
Hlavní úlohou školy je vyucování, škola však plní i funkci pecovatelskou, zdravotní, verejne kulturní a poradenskou1. Škola by mela být místem, kde se žáci a studenti rozvíjí po všech stránkách. Ktomu je zapotrebí spolupráce všech pedagogických pracovníku ve škole. Nejduležitejšími clánky v tomto retezci jsou práve trídní ucitelé a výchovní poradci. Trídní ucitel má možnost být s žáky v intenzivním kontaktu a poznávat je jak ve tríde, tak i pri akcích, které se konají mimo prostor školy (na výlete, na lyžarském výcviku apod.). Ne vždy je trídní ucitel dostatecne odborne poucený a zkušený, aby všechny výchovne vzdelávacích situace umel vyrešit sám bez jakékoliv pomoci. Nekdy potrebuje odbornou radu a metodické vedení, které mu muže poskytnout také výchovný poradce. Pro výchovného poradce je velkou podporou, podá-li mu trídní ucitel informace o jednotlivých žácích, jejich rodinném zázemí apod. Proto je spolupráce trídních ucitelu a výchovných poradcu tak duležitá. Pri svých oborových praxích jsem se setkala s více výchovnými poradci, kterí s ruznou mírou zodpovednosti, profesionality a nadšení zastávali svou funkci. Na ruzných školách byl také prístup kolegu a reditelu školy k funkci výchovného poradce jiný, na nekterých školách výchovné poradenství prideleno dáno nekterému z mladších ucitelu, protože nikdo z...
Job Placement of Graduates in the field of Education
Kalvodová, Lenka ; Opekarová, Olga (advisor) ; Prokop, Jiří (referee)
Práce se zabývá oblastí obecné pedagogiky, konkrétně možností uplatnění absolventů obecné pedagogiky na trhu práce. Teoretická část práce nabízí přehled disciplín pedagogiky, vhled do historie oboru, přehled fakult, kde je možné v současné době obecnou pedagogiku studovat, a také obecné informace o absolventech VŠ a jejich nezaměstnanosti. Praktickou část práce tvoří výzkum, jenž zjišťuje uplatnění absolventů oboru pedagogika z let 1983 - 2006. Pro zjištění informací byla použita explorativní metoda - technika dotazníkového šetření, jejímž cílem bylo zjistit jednak současné uplatnění respondentů na trhu práce, jednak jejich motivaci ke studiu obecné pedagogiky na VŠ a také názor na propojení studia s praxí. Výsledky ukazují, že uplatnění absolventů na trhu práce je obecně dobré, přesto někteří respondenti poukazují na to, že s "čistou" obecnou pedagogikou se lze v současné době na trhu práce uplatnit obtížně. Propojení studia s následnou praxí ("pedagogickou realitou") považuje většina respondentů za nedostatečné.
Extracurricular activities for children and youth with autism spectrum disorders
Novotná, Michaela ; Opekarová, Olga (advisor) ; Šiška, Jan (referee)
Diplomová práce seznamuje s jednotlivými symptomy a typy pervazivních vývojových poruch. Předkládá možnosti využití široké škály různých přístupů či programů při práci s těmito žáky. Věnuje se hře ve spojení s poruchami autistického spektra a s využitím volného času v rámci školy, rodiny či projektu. Práce nastiňuje jednotlivá úskalí mimoškolních aktivit dětí a mládeže s poruchami autistického spektra. Zdůrazňuje, jakou významnou pozici mimoškolní aktivity v životě dětí a mládeže zastupují a jak důležité jsou pro všestranný rozvoj. Dále mapuje volnočasové aktivity, kterým se věnují děti a mládež s poruchami autistického spektra v rámci rodiny, školy a nejrůznějších projektů. Nedílnou součástí mimoškolních činností se stává hra, kterou lze využít jako jednu z možných forem práce s dětmi a mládeží s poruchami autistického spektra. Volný čas a hra se také prolíná návrhem projektu, který je součástí diplomové práce. Projekt nese název: "Společná škola v přírodě".
Extracurricular activities for children and youth with autism spectrum disorders
Novotná, Michaela ; Opekarová, Olga (advisor) ; Šiška, Jan (referee)
Diplomová práce seznamuje s jednotlivými symptomy a typy pervazivních vývojových poruch. Předkládá možnosti využití široké škály různých přístupů či programů při práci s těmito žáky. Věnuje se hře ve spojení s poruchami autistického spektra a s využitím volného času v rámci školy, rodiny či projektu. Práce nastiňuje jednotlivá úskalí mimoškolních aktivit dětí a mládeže s poruchami autistického spektra. Zdůrazňuje, jakou významnou pozici mimoškolní aktivity v životě dětí a mládeže zastupují a jak důležité jsou pro všestranný rozvoj. Dále mapuje volnočasové aktivity, kterým se věnují děti a mládež s poruchami autistického spektra v rámci rodiny, školy a nejrůznějších projektů. Nedílnou součástí mimoškolních činností se stává hra, kterou lze využít jako jednu z možných forem práce s dětmi a mládeží s poruchami autistického spektra. Volný čas a hra se také prolíná návrhem projektu, který je součástí diplomové práce. Projekt nese název: "Společná škola v přírodě".
Possibilities of psychological assessment and school performance of pupils with hearing impairment
Šedivá, Zoja ; Štech, Stanislav (advisor) ; Hádková, Kateřina (referee) ; Opekarová, Olga (referee)
My work deals with the possibilities of psychological diagnostic of hearing impaired children.It is divided into two parts: theoretical and research. The theoretical section describes and differentiates the hearing impaired population from audiological, psychological and social views. It further examines questions of teaching this group of children in the past and present. The third part of this section describes the specifics of psychological diagnosis of the hearing impaired. The research section of my work describes empirical results of research and sources of research data.. The research itself includes longitudinal data psychological examinations of students in two schools for hearing impaired children. The data is processed in quantitative form of median results for each individual examination. Next correlation and comparison of possible relations is evaluated between performed examinations. The third part consists of data grouped together by results into groups A, B, and C. From these groups are confirmed diagnostics profiles of probands which are illustrated qualitatively by several casuistic. The conclusion describes and confirms proven research hypothesis and interpreted results in context of specific teaching needs for different groups proven by this longitudinal research.
Less-know syndroms Comparison of Down syndrom, Syndrom Prader-Willi, Turner syndrom and Noonan syndrom
Klicperová, Barbora ; Opekarová, Olga (referee) ; Housarová, Blanka (advisor)
Theoretical part of my diploma thesis is oriented on description and comparison of four genetically caused syndroms Down Syndrome, Prader-Willi Syndrome, Turner Syndrome, Noonan syndrome. In practical part of my thesis I attend to discover level of knowledge of this issue among students, workers and specialists from sphere of assisting professions using questionnaires. I try to familiarize two of above-mentioned syndroms (Prader-Willi Syndrome and Noonan Syndrome) through casuistical methods and interviews with parents.

National Repository of Grey Literature : 12 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.