Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spolupráce výchovného poradce a třídního učitele na 2. stupni základní školy
Málková, Pavla ; Opekarová, Olga (vedoucí práce) ; Sekereš, Pavol (oponent)
Hlavní úlohou školy je vyučování, škola však plní i funkci pečovatelskou, zdravotní, veřejně kulturní a poradenskou1. Škola by měla být místem, kde se žáci a studenti rozvíjí po všech stránkách. Ktomu je zapotřebí spolupráce všech pedagogických pracovníků ve škole. Nejdůležitějšími články v tomto řetězci jsou právě třídní učitelé a výchovní poradci. Třídní učitel má možnost být s žáky v intenzivním kontaktu a poznávat je jak ve třídě, tak i při akcích, které se konají mimo prostor školy (na výletě, na lyžařském výcviku apod.). Ne vždy je třídní učitel dostatečně odborně poučený a zkušený, aby všechny výchovně vzdělávacích situace uměl vyřešit sám bez jakékoliv pomoci. Někdy potřebuje odbornou radu a metodické vedení, které mu může poskytnout také výchovný poradce. Pro výchovného poradce je velkou podporou, podá-li mu třídní učitel informace o jednotlivých žácích, jejich rodinném zázemí apod. Proto je spolupráce třídních učitelů a výchovných poradců tak důležitá. Při svých oborových praxích jsem se setkala s více výchovnými poradci, kteří s různou mírou zodpovědnosti, profesionality a nadšení zastávali svou funkci. Na různých školách byl také přístup kolegů a ředitelů školy k funkci výchovného poradce jiný, na některých školách výchovné poradenství přiděleno dáno některému z mladších učitelů, protože nikdo z...
Spolupráce výchovného poradce a třídního učitele na 2. stupni základní školy
Málková, Pavla ; Opekarová, Olga (vedoucí práce) ; Sekereš, Pavol (oponent)
Hlavní úlohou školy je vyučování, škola však plní i funkci pečovatelskou, zdravotní, veřejně kulturní a poradenskou1. Škola by měla být místem, kde se žáci a studenti rozvíjí po všech stránkách. Ktomu je zapotřebí spolupráce všech pedagogických pracovníků ve škole. Nejdůležitějšími články v tomto řetězci jsou právě třídní učitelé a výchovní poradci. Třídní učitel má možnost být s žáky v intenzivním kontaktu a poznávat je jak ve třídě, tak i při akcích, které se konají mimo prostor školy (na výletě, na lyžařském výcviku apod.). Ne vždy je třídní učitel dostatečně odborně poučený a zkušený, aby všechny výchovně vzdělávacích situace uměl vyřešit sám bez jakékoliv pomoci. Někdy potřebuje odbornou radu a metodické vedení, které mu může poskytnout také výchovný poradce. Pro výchovného poradce je velkou podporou, podá-li mu třídní učitel informace o jednotlivých žácích, jejich rodinném zázemí apod. Proto je spolupráce třídních učitelů a výchovných poradců tak důležitá. Při svých oborových praxích jsem se setkala s více výchovnými poradci, kteří s různou mírou zodpovědnosti, profesionality a nadšení zastávali svou funkci. Na různých školách byl také přístup kolegů a ředitelů školy k funkci výchovného poradce jiný, na některých školách výchovné poradenství přiděleno dáno některému z mladších učitelů, protože nikdo z...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.