| |
| |
| |
|
Stimulation of employees as a part of social services management (surveying of stimulation instruments in selected non-profit organisations)
Chalupová, Jana ; Lejsal, Matěj (advisor) ; Šťastná, Jaroslava (referee)
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou stimulace pracovníků v sociálních službách. Stimulace představuje významnou oblast řizeni lidských zdrojů; je součásti celého řizeni (managementu) organizace. Člověk je nejcennějšim zdrojem jakékoliv instituce. V organizacích, které poskytuji sociální služby, jsou pracovnici zdrojem klíčovým, protože právě oni realizuji cile a posláni organizace, a to vedle dalších činnosti především v podobě přimé práce s klienty. Působeni v sociálních službách svým charakterem patři mezi velmi namáhavé profese, neboť v přimé práci s klienty se pracovnici denně setkávají s nelehkými životními osudy, jež se jich lidsky dotýkají, a tak se často se musi vyrovnávat s emočně náročnými a vypjatými situacemi. Charakter jejich práce vyžaduje porozuměni a ochotu naslouchat problémům a potřebám druhých a nepřetržitou připravenost na kontakt s klienty. To vše čini jejich práci mimořádně psychicky náročnou. Pokud organizace chce poskytovat kvalitní služby na profesionální úrovni, měla by též kvalitně a profesionálně pečovat o své pracovníky. Právě z výše uvedených důvodů považuji problematiku stimulace pracovníků v sociálních službách za téma, které si zasluhuje pozornost. Pracovnici potřebuji být ve své činnosti dostatečně podporováni a motivováni k odváděni kvalitní práce. Management...
|
|
From glory to oblivion? Changes of the site of pilgrimage Křemešník in the 20th century
CHALUPOVÁ, Jana
The submitted work aims to clerify changes of the image of the site of pilgrimage called Křemešník in social memory during the dynamic 20th century. Author leans on her bachelor's thesis, which was focused on Křemešník in the first thirty years of the 20th century. Now she tried to describe rivalry of ecclesiastic and touristic segment in the first half of the 20th century, replaced by establishment of the communist dictatorship. The reports of the church secretaries helped to find out the attitude of ruling power to Křemešník, means of changing or deleting the memory of the site and the success rate of this effort. Attention was also paid to perception of Křemešník by ordinary people, compared with contemporary state using a questionnaire. Extant written sources were supplemented with memories of contemporary witnesses.
|
|
Teacher, collegiality and collaboration
Chalupová, Jana ; Kasíková, Hana (advisor) ; Charyparová, Michaela (referee)
This graduation thesis is focused on the issues of cooperation between teachers at the elementary school. The theoretical part is occupied with concept attributes of school like teaching organization and also is dedicated to factors which noticeably influence the cooperation of teachers in the school. The empirical part has character of more case studies which discuss the strong and weak parts of the cooperation between teachers which were researched at four elementary schools.
|
| |
| |
|
Stimulation of employees as a part of social services management (surveying of stimulation instruments in selected non-profit organisations)
Chalupová, Jana ; Lejsal, Matěj (advisor) ; Šťastná, Jaroslava (referee)
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou stimulace pracovníků v sociálních službách. Stimulace představuje významnou oblast řizeni lidských zdrojů; je součásti celého řizeni (managementu) organizace. Člověk je nejcennějšim zdrojem jakékoliv instituce. V organizacích, které poskytuji sociální služby, jsou pracovnici zdrojem klíčovým, protože právě oni realizuji cile a posláni organizace, a to vedle dalších činnosti především v podobě přimé práce s klienty. Působeni v sociálních službách svým charakterem patři mezi velmi namáhavé profese, neboť v přimé práci s klienty se pracovnici denně setkávají s nelehkými životními osudy, jež se jich lidsky dotýkají, a tak se často se musi vyrovnávat s emočně náročnými a vypjatými situacemi. Charakter jejich práce vyžaduje porozuměni a ochotu naslouchat problémům a potřebám druhých a nepřetržitou připravenost na kontakt s klienty. To vše čini jejich práci mimořádně psychicky náročnou. Pokud organizace chce poskytovat kvalitní služby na profesionální úrovni, měla by též kvalitně a profesionálně pečovat o své pracovníky. Právě z výše uvedených důvodů považuji problematiku stimulace pracovníků v sociálních službách za téma, které si zasluhuje pozornost. Pracovnici potřebuji být ve své činnosti dostatečně podporováni a motivováni k odváděni kvalitní práce. Management...
|
| |